Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met Sint janskruid?

23-07-2013 22:41 11 berichten
Ik hoor dat Sint janskruid er de "scherpe randjes" af kan halen als je een beetje in een dipje zit. En het is ook fijn dat je er geen recept voor nodig hebt. Is er iemand die ervaring heeft met Sint Janskruid of iemand die er verstand van heeft?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Slik je de pil? want dat gaat niet goed samen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En als je het langdurig gebruikt is het slecht voor je organen.

Waar wil je de randjes af en kan de huisarts helpen?
Hier een topic vol enthousiastelingen: pennylane in "sint janskruid"
Houd er iig rekening mee dat de pil niet meer betrouwbaar is.
Ooit een langere tijd (jaren) gebruikt maar kennelijk was ik niet depressief genoeg om er veel van te merken.
quote:Groll schreef op 23 juli 2013 @ 23:20:

Ooit een langere tijd (jaren) gebruikt maar kennelijk was ik niet depressief genoeg om er veel van te merken.

En toch jaren gebruikt? Erg aparte conclusie ook die je trekt.

TO voor een ' beetje een dipje' moet je dat helemaal niet willen gebruiken. Ga langs je huisarts als je voelt hulp nodig te hebben. SIntJansKruid is niet zomaar een paracetamolletje.
Een vriendin van mij kreeg er hartproblemen van.
Ik dacht dat het me hielp maar zonder ging het tenslotte ook prima. Ik ben vrij plotseling gestopt, in twee stappen, zonder problemen.

Het is een van de weinige medicijnen waar ik niks van merkte toen ik het slikte of het moest de smaak zijn. Het sjkruid zelf smaakt tannine-achtig, als extreem bittere thee. Vies dus.
Vandaar dat ze het in capsules doen of in stevige tabletten geperst met een hard laagje erom. Het is niet te genieten als het spul langs je smaakpapillen gaat.
quote:jetfreggel30 schreef op 23 juli 2013 @ 23:27:

SIntJansKruid is niet zomaar een paracetamolletje.Van paracetamol kan je hartstikke dood gaan al bij een kleine overdosering; dat is het verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven