Iemand verstand van melkgebitten?

vrijdag 26 oktober 2012 om 10:14
vrijdag 26 oktober 2012 om 10:19

vrijdag 26 oktober 2012 om 10:38
Heel veel kinderen hebben dit. Onze tandarts adviseerde me het heel goed in de gaten te houden. Je moet goed kijken en voelen of er geen verdikking boven komt want dat duidt op een ontsteking. Verder niks aan doen en blij zijn dat moeder natuur twee sets tanden voor de kinderen geregeld heeft. Ik blijf nog steeds hopen dat mijn kinderen pas laat gaan wisselen want wil de kans op ongelukken met de grote mensen tanden graag zo klein mogelijk hebben. Ik heb zelf als kind trouwens ook een gebroken en grijze tand gehad. Niets aan over gehouden en het is me ook nooit opgevallen op foto's.

vrijdag 26 oktober 2012 om 11:19
quote:chrys schreef op 26 oktober 2012 @ 10:41:
Hier een kind met grote mensentand en een stuk eraf......inmiddels gemaakt
Tandartsen zijn zooo goed tegenwoordig
Je ziet er niets meer van
Tandartsen kunnen tegenwoordig idd echt veel. Ik mis 2 tanden (die direct naast de voortanden, heb tussen mijn voortanden een spleet groter dan die van Madonna) en na 2 verkeerde beugels was ik het zat & heb ik ze eruit laten halen.
De tandarts heeft toen aangeboden om de spleet dicht te maken & bij mijn hoektanden zo aan te bouwen dat ze op de ontbrekende tanden lijken.
Ik heb nu brede tanden, maar het valt de meeste mensen niet op dat het onnatuurlijk is. En daarbij heb ik nu geen last meer van mensen die meer naar mijn tanden staren dan echt naar mij luisteren.
Hier een kind met grote mensentand en een stuk eraf......inmiddels gemaakt
Tandartsen zijn zooo goed tegenwoordig
Je ziet er niets meer van
Tandartsen kunnen tegenwoordig idd echt veel. Ik mis 2 tanden (die direct naast de voortanden, heb tussen mijn voortanden een spleet groter dan die van Madonna) en na 2 verkeerde beugels was ik het zat & heb ik ze eruit laten halen.
De tandarts heeft toen aangeboden om de spleet dicht te maken & bij mijn hoektanden zo aan te bouwen dat ze op de ontbrekende tanden lijken.
Ik heb nu brede tanden, maar het valt de meeste mensen niet op dat het onnatuurlijk is. En daarbij heb ik nu geen last meer van mensen die meer naar mijn tanden staren dan echt naar mij luisteren.
vrijdag 26 oktober 2012 om 15:15
Ik heb altijd begrepen dat het gaat om een beschadiging van de zenuw en/of bloedvaatjes in de tand (een verkleurende bloeduitstorting die doorschemert?). Bij een blijvende tand waar zoiets gebeurt, kunnen ze de pulpa-holte openboren en schoonmaken en zo verdere verkleuring voorkomen. Bij een melktand is het de pijn en belasting voor het kind, en de kosten en de moeite niet waard. Er komt tenslotte nog een gezonde blijvende achteraan.
Ik zou mijn, verder gezonde, kind dat geen tandpijn heeft, geen +/- wortelkanaalbehandeling aan willen doen om (voor volwassenen) cosmetische redenen....
Die van mij is kort voor z'n 2e verjaardag ongelukkig gevallen, een snijtand middenvoor zo beschadigd dat hij er in het ziekenhuis met een operatie uitgehaald moest worden. Tja, nu loopt hij met een gat middenvoor. Is ook niet mooi, kan ook effect hebben op de spraakontwikkeling. Maar ik ben intussen eraan gewend, hijzelf heeft er geen last van en het past ergens wel bij hem. En over een paar jaar zien we de navolger graag verschijnen.
Ik zou mijn, verder gezonde, kind dat geen tandpijn heeft, geen +/- wortelkanaalbehandeling aan willen doen om (voor volwassenen) cosmetische redenen....
Die van mij is kort voor z'n 2e verjaardag ongelukkig gevallen, een snijtand middenvoor zo beschadigd dat hij er in het ziekenhuis met een operatie uitgehaald moest worden. Tja, nu loopt hij met een gat middenvoor. Is ook niet mooi, kan ook effect hebben op de spraakontwikkeling. Maar ik ben intussen eraan gewend, hijzelf heeft er geen last van en het past ergens wel bij hem. En over een paar jaar zien we de navolger graag verschijnen.