Gezondheid alle pijlers

Ik ben mijn eigen kwelgeest

16-12-2012 12:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn eigen kwelgeest. Ik vertoon zelf-destructief gedrag; ik drink veel alcohol en gebruik geregeld drugs. Ik doe dit in zulke grote hoeveelheden dat ik vaak de volgende dag niets meer kan herinneren. En hetgeen wat ik me wel herinner is niet charmant. Na zo'n avond ben ik het hele weekend misselijk van schaamte en speel ik de gebeurtenissen keer op keer weer af in mijn hoofd. Ik ben dan tot niets in staat. Ik straf mezelf door niet te eten en te douchen.

Ik vind het moeilijk om te stoppen met het 'wilde' uitgaan. Ik ben doordeweeks vaak onrustig en heb depressieve gevoelens. Als ik uitga verdwijnen deze gevoelens. Ik wil graag een opgeruimd leven, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Wat doe je verder in het leven?

Werk, school, sport, vrienden, ....etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom 2 topics?

Enne... huisarts voor doorverwijzing.
Ga hulp zoeken, ga naar je huisarts.

Een afkick kliniek misschien?
Ga in therapie. Dit vraagt om professionele hulp.
Zoek professionele hulp. Waarom heb je deze escape nodig? Die depressieve gevoelens kunnen ook komen door het drugsgebruik in het weekend. Dat is een bekend bijverschijnsel.

Jezelf straffen helpt natuurlijk niet. Je moet juist na zo'n aanslag op je lichaam goed voor jezelf zorgen. Goed eten en goed slapen. Ga sporten! Dat helpt om depressieve klachten tegen te gaan.

Maar bovenal: Zoek professionele hulp om te stoppen je zó te laten gaan. Want dat is niet gezond.
Ik studeer. Sociale contacten verwaarloos ik momenteel heel erg. Het kost moeite contact op te nemen met vrienden.
Waarom doe je dit?
Hulp zoeken, goed idee. Probeer in ieder geval te stoppen met jezelf straffen ook al voel je je rot. Goed eten en douchen is een 1e stap, begin van herstel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:agaat0000 schreef op 16 december 2012 @ 13:08:

Ik studeer. Sociale contacten verwaarloos ik momenteel heel erg. Het kost moeite contact op te nemen met vrienden.

Dit klinkt echt niet goed. Die drugs lijken me meer een uitvlucht dan de oorzaak van je gedrag. En het versterkt elkaar ook nog eens.

Het is helemaal niet raar om naar een psycholoog te gaan. Er zijn zo veel studenten die met zichzelf in de knoop komen! Dus ga naar je huisarts. Is er iets dat je daarvan weerhoudt? Want wat ik hoor, is het ernstig genoeg met je. En je bent het absoluut waard om je beter te voelen!

Een verslaving of een depressie is geen kwestie van een gebrek aan zelfdiscipline. Als het zo makkelijk was, zouden er niet zo veel mensen met problemen zijn. Dus hou op met boos zijn op jezelf en zoek hulp.
Eerst naae de ha deze kan je doorverwijzen..
Been there, Done that.. Zonder drugs, dat wel..

Zonder hulp word het verdomde lastig om uit deze neerwaartse spiraal te komen.. Dus morgen even naar de ha?
Als je langzaam gaat, Kom je verder
Je bent al best wel ver hoor, je ziet heel duidelijk in dat je een probleem hebt en je neemt het heel serieus, ook de schaamte daarna wijst erop dat je er eigenlijk klaar mee bent maar waarschijnlijk kun je heel makkelijk aan drugs komen en zorg je dat je altijd in de buurt hebt en om stress te reduceren grijp je er naar als je een vrije dag hebt, klopt dat een beetje?
als je een opgeruimd leven wil dan moet je gaan opruimen. Dus dat gaan aanpakken wat je geluk in de weg staat.
it's a big club and you ain't in it
Wat doe je dan allemaal dat je je schaamt? En weet je waar het vandaan komt?
een goede vriend had hetzelfde. Als hij uitging of naar bepaalde vrienden ging, dan was het eind zoek. Het heeft hem geholpen om niet meer uit te gaan en niet naar die vrienden te gaan.

Inmiddels heeft hij een goedlopend bedrijf en is hij er helemaal bovenop.

Volgens mij kwam het bij hem vanuit een innerlijke leegte. Blijkbaar is het hem gelukt om dat op te vullen, zijn omgeving kon dat niet voor hem doen. Ik gun het jou ook. Veel sterkte, wijsheid en succes
Bedankt voor de reacties. Ik heb een afspraak gemaakt bij huisarts, zodat ik een verwijsbrief naar een psycholoog kan krijgen.
Hoi agaat,

dit is mijn eerste berichtje onder mijn nieuwe nick, mijn oog werd naar jouw topic toegetrokken. Ik had jouw OP zelf kunnen schrijven! Ik zit middenin een proces van het niet meer willen toepassen van zelfdestructie en proberen mijn leven op orde te krijgen, maar het is zo moeilijk! Tegelijkertijd ga ik namelijk toch op zoek naar vervulling van mijn impulsen en prikkels in het weekend en op feestjes, ook met behulp van drank en ook drugs. Ook ik schaam me de dagen erna altijd voor mijn eigen gedrag en gelul. Ben altijd enigszins opgelucht als ik een aantal mensen heb gesproken die erbij waren die me kunnen helpen met het invullen van de grote gaten in mijn herinnering, zodat ik de film in mijn hoofd weer een beetje kloppend kan krijgen. Wat scheelt is dat de meeste mensen op zo'n feestje ook dronken zijn en mij achteraf meestal kunnen vertellen dat mijn gedrag niet heel erg absurd was, of hen in ieder geval niet echt is opgevallen. Maar of ik daar nou blij van moet worden...

Ik ben nu al een tijdje in therapie en heb inmiddels heel erg door hoe ik als mijn 'saboteur' of kwelgeest zoals jij het noemt, te werk ga. ik vind het alleen nog lastig om het te voorkomen.

Ik hoop dat je huisarts je serieus neemt en dat je snel een doorverwijzing krijgt naar een fijne psycholoog. Gelukkig heb ik met mijn therapeut echt een match, dat is altijd maar even afwachten.

Veel succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven