Gezondheid alle pijlers

Ik heb ondergewicht en zou graag willen aankomen.

02-06-2020 09:49 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb ondergewicht en zou hier graag wat aan willen doen. Ik ben een jonge vrouw van 179 centimeter lang met een gewicht van 55 kilo. Ik heb van mezelf al een beetje een slanke lichaamsbouw, maar zou toch wat meer vrouwelijke vormen er in willen hebben. Wat ik nu heb is meer bot met een huidje er om heen. Ik ga binnenkort beginnen met het drinken van speciale shakes om extra calorieën binnen te krijgen in de hoop daar wat voller van te worden.

Krijg je vollere armen en benen van calorieën? Of moet je daar persé krachttraining voor doen? Hebben jullie nog tips?
lilalinda schreef:
03-06-2020 07:09
Ik was 42 kg (Met 1.75, n i et echt lollig) en mijn oplossing was: een flinke bak volle yoghurt met muesli extra per dag, dat hielp
Bij mij zou zo’ n bak gewoon een andere maaltijd gaan vervangen, dat krijg ik er echt niet extra bij.
Duchesnea schreef:
03-06-2020 08:02
Bij mij zou zo’ n bak gewoon een andere maaltijd gaan vervangen, dat krijg ik er echt niet extra bij.
Ik dus ook niet inderdaad. Ik zit al vol als ik water drink voor een maaltijd. Zo’n bak kwark zou ik niet als extra’s weg krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die aan moest komen vanwege ondergewicht en die is naar een diëtist gegaan en rekening houdend met haar beperkingen een heel schema gemaakt. Zij is nu 8 kilo aangekomen. Ik zou dit dus niet hier vragen maar aan een professional :) succes!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-06-2020 08:02
Bij mij zou zo’ n bak gewoon een andere maaltijd gaan vervangen, dat krijg ik er echt niet extra bij.
ik ken echt het probleem
en heb dus het optimale moment moeten vinden, om deze bak yoghurt als extra maaltijd te moeten nemen, zonder de andere maaltijden in de weg te staan
Maar het is als met veel te dik zijn: nood breekt wet!
Afvallen is ook niet lollig, aankomen ook niet
been there - done it!

en ook ik, bleef erg hangen in smoezen, waarom ik niet kan aankomen (grootdeel, bleek er: niet durven aankomen achter te zitten)

Maar je wil niet weten hoeveel beter ik me nu voel. Ben nog steeds mooi slank, BMI van ruim 19, maar een bak meer energie
En ook gewoon veel mooier nu
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-06-2020 07:53
Dat het jou geholpen heeft wil niet zeggen dat het voor iedereen zo werkt.
en daarom vraag ik TO wat haar valkuilen zijn
lilalinda schreef:
03-06-2020 09:10
ik ken echt het probleem
en heb dus het optimale moment moeten vinden, om deze bak yoghurt als extra maaltijd te moeten nemen, zonder de andere maaltijden in de weg te staan
Maar het is als met veel te dik zijn: nood breekt wet!
Afvallen is ook niet lollig, aankomen ook niet
been there - done it!

en ook ik, bleef erg hangen in smoezen, waarom ik niet kan aankomen (grootdeel, bleek er: niet durven aankomen achter te zitten)

Maar je wil niet weten hoeveel beter ik me nu voel. Ben nog steeds mooi slank, BMI van ruim 19, maar een bak meer energie
En ook gewoon veel mooier nu
Wanneer je denkt dat het smoezen zijn ken je dus echt het probleem niet. Bij mij is er geen ideaal moment om iets extra te eten, ik heb het genoeg geprobeerd en extra eten lukt gewoonweg niet. Als het me al lukt tussendoor iets binnen te krijgen ( en binnen te houden ) gaat het altijd ten koste van de volgende maaltijd.
Bij mij zit er in elk geval geen angst om aan te komen ( of andere psychische reden) achter. Ik had, zoals ik al zei, hetzelfde probleem al als baby en kleuter en ik had toen echt geen besef van dik of dun.
Energie heb ik overigens genoeg, Ik doe al 35 jaar probleemloos fysiek zwaar werk.
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-06-2020 09:31
Wanneer je denkt dat het smoezen zijn ken je dus echt het probleem niet. Bij mij is er geen ideaal moment om iets extra te eten, ik heb het genoeg geprobeerd en extra eten lukt gewoonweg niet. Als het me al lukt tussendoor iets binnen te krijgen ( en binnen te houden ) gaat het altijd ten koste van de volgende maaltijd.
Bij mij zit er in elk geval geen angst om aan te komen ( of andere psychische reden) achter. Ik had, zoals ik al zei, hetzelfde probleem al als baby en kleuter en ik had toen echt geen besef van dik of dun.
Energie heb ik overigens genoeg, Ik doe al 35 jaar probleemloos fysiek zwaar werk.
ik ken het probleem heel erg goed
en voor een deel kan er een lichamelijke stoornis achter zitten, maar bij veel vrouwen zit er ook een psychische achter
bij jou niet, dat vind ik heel fijn voor je.

Maar doen, of ik niet weet, waar ik het over heb, terwijl ik langere tijd een BMI had van 13, vind ik niet aardig van je
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
03-06-2020 08:04
Ik dus ook niet inderdaad. Ik zit al vol als ik water drink voor een maaltijd. Zo’n bak kwark zou ik niet als extra’s weg krijgen.
Nee ik kan ook niet en / en eten, en ik drink eigenlijk nooit bij mijn eten, en zeker niet voor het eten.

Maar de manier om mijn gewicht te houden zoals hij nu is (mijn BMI is 18,5), is 6 keer per dag kleinere maaltijden eten.
En als ik een gebakje af sla of maar een klein stukje neem is het vaak ook jij kan het makkelijk hebben eet toch op. Terwijl ik een groot gebakje gewoon vaak niet eens op kan ;)
Ik zou naar de huisarts gaan. Die kan je verder verwijzen mocht dat nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 10:07
ik ken het probleem heel erg goed
en voor een deel kan er een lichamelijke stoornis achter zitten, maar bij veel vrouwen zit er ook een psychische achter
bij jou niet, dat vind ik heel fijn voor je.
Ik ben het met je eens dat maaltijden inbouwen en een schema aanhouden zeker goed is om te zorgen dat je gewicht goed blijft.

En ja als ik gestresst ben of druk of niet goed in mijn vel, ga ik minder eten, verbruik ik meer dus heeft het ook een psychisch aspect wel.
Niet moedwillig, maar het is er wel. En ik durf ook wel te zeggen dat ik zelf niet zwaarder dan 60 kilo wil wegen. Want het komt niet op de juiste plekken te zitten bij mij dus is dit gewicht ok voor mij. Maar ik snoep dagelijks en hou echt wel van lekker eten :-D
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
03-06-2020 10:17
Ik ben het met je eens dat maaltijden inbouwen en een schema aanhouden zeker goed is om te zorgen dat je gewicht goed blijft.

En ja als ik gestresst ben of druk of niet goed in mijn vel, ga ik minder eten, verbruik ik meer dus heeft het ook een psychisch aspect wel.
Niet moedwillig, maar het is er wel. En ik durf ook wel te zeggen dat ik zelf niet zwaarder dan 60 kilo wil wegen. Want het komt niet op de juiste plekken te zitten bij mij dus is dit gewicht ok voor mij. Maar ik snoep dagelijks en hou echt wel van lekker eten :-D
ik neem een vaste hoeveelheid eten mee naar mijn werk, en dat moet ik ook opeten.
Dus wat niet op is, eet ik in de auto. Ik moet mezelf echt bewust bij blijven sturen.

en het psychische is voor mij nog steeds best lastig (ben ik toch potverdrie al heul oud) maar geen ongezond issue meer
lilalinda schreef:
03-06-2020 10:07
ik ken het probleem heel erg goed
en voor een deel kan er een lichamelijke stoornis achter zitten, maar bij veel vrouwen zit er ook een psychische achter
bij jou niet, dat vind ik heel fijn voor je.

Maar doen, of ik niet weet, waar ik het over heb, terwijl ik langere tijd een BMI had van 13, vind ik niet aardig van je
Ik bedoel het niet onaardig, mijn excuses als het zo overkomt.
Ik bedoel enkel dat jij het probleem van zonder aanwijsbare of psychische reden weinig kunnen eten niet kent. Bij jou zat er angst achter, dat is inderdaad op te lossen door o.a. extra maaltijden ( niet dat ik dat probleem onderschat hoor, ook dan zal meer eten vast wel een gevecht zijn.).
Alle reacties Link kopieren
Duchesnea schreef:
03-06-2020 10:26
Ik bedoel het niet onaardig, mijn excuses als het zo overkomt.
Ik bedoel enkel dat jij het probleem van zonder aanwijsbare of psychische reden weinig kunnen eten niet kent. Bij jou zat er angst achter, dat is inderdaad op te lossen door o.a. extra maaltijden ( niet dat ik dat probleem onderschat hoor, ook dan zal meer eten vast wel een gevecht zijn.).
bij mij was het beiden, de lichamelijke problemen (maag) bleken eenvoudiger oplosbaar, dan de angst om aan te komen
Duchesnea schreef:
03-06-2020 10:26
Ik bedoel het niet onaardig, mijn excuses als het zo overkomt.
Ik bedoel enkel dat jij het probleem van zonder aanwijsbare of psychische reden weinig kunnen eten niet kent. Bij jou zat er angst achter, dat is inderdaad op te lossen door o.a. extra maaltijden ( niet dat ik dat probleem onderschat hoor, ook dan zal meer eten vast wel een gevecht zijn.).
Volgens mij is meer eten dan je wilt/aanvoelt altijd een gevecht. Eten als je geen honger hebt, maar omdat je weet dat het verstandig is, kan gewoon heel naar zijn. Toen ik probeerde aan te komen, at ik op gegeven moment 4 boterhammen met ontbijt en 6 bij de lunch. Tussendoor banaan, appel, ontbijtkoek, chocola, noten. Dan heb je net het één op, en is het al weer zo ver voor het volgende.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 10:23
ik neem een vaste hoeveelheid eten mee naar mijn werk, en dat moet ik ook opeten.
Dus wat niet op is, eet ik in de auto. Ik moet mezelf echt bewust bij blijven sturen.

en het psychische is voor mij nog steeds best lastig (ben ik toch potverdrie al heul oud) maar geen ongezond issue meer
Mijn fruit wat mee gaat naar het werk is het lastigste om op te eten..als ik geen trek genoeg heb laat ik dat liggen, maar ik eet wel gewoon mijn boterhammen (5 op een dag inclusief ontbijt) op zonder moeite.

En toch dat psychische ja..geen idee hoeveel dat voor mij uiteindelijk meespeelt, maar feit dat ik niet veel zwaarder dan dit wil worden zal het toch wel ergens meespelen..terwijl ik heb nooit een dieet gevolgd, nooit afgevallen, ben al bij jaar en dag dit gewicht, dus is het niet fijn om veel zwaarder te willen worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Drijfzand_ schreef:
03-06-2020 10:31
Volgens mij is meer eten dan je wilt/aanvoelt altijd een gevecht. Eten als je geen honger hebt, maar omdat je weet dat het verstandig is, kan gewoon heel naar zijn. Toen ik probeerde aan te komen, at ik op gegeven moment 4 boterhammen met ontbijt en 6 bij de lunch. Tussendoor banaan, appel, ontbijtkoek, chocola, noten. Dan heb je net het één op, en is het al weer zo ver voor het volgende.
10 boterhammen! O nee dat gaat mij niet lukken op een dag..en alles wat je nog opnoemt, dat is wel echt heel veel..
Winterkoud schreef:
03-06-2020 10:34
10 boterhammen! O nee dat gaat mij niet lukken op een dag..en alles wat je nog opnoemt, dat is wel echt heel veel..
Ja, dat vond ik ook ;-) Op gegeven moment ben ik daarom meer calorierijk gaan drinken. Momenteel ben ik zwanger en daardoor wat misselijk en laat ik het allemaal wat meer los. Na de bevalling (in december pas) ga ik er weer mee aan de bak en misschien maar eens langs de huisarts om schildklierwaarden te laten bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
03-06-2020 10:32


En toch dat psychische ja..geen idee hoeveel dat voor mij uiteindelijk meespeelt, maar feit dat ik niet veel zwaarder dan dit wil worden zal het toch wel ergens meespelen..terwijl ik heb nooit een dieet gevolgd, nooit afgevallen, ben al bij jaar en dag dit gewicht, dus is het niet fijn om veel zwaarder te willen worden denk ik.
mijn moeder (70+0 heeft nog steeds een zware eetstoornis, daar heb ik een flinke tik van meegekregen. Maar daardoor weet ik ook, dat ik dat niet wil.
En dat ik het zeker mijn dochters niet gun.
Je had mijn moeder moeten zien kijken, toen oudste dochter (20) laatst aankondigde dat ze eigenlijk wel wat aan wil komen :)
Alle reacties Link kopieren
Drijfzand_ schreef:
03-06-2020 10:31
Volgens mij is meer eten dan je wilt/aanvoelt altijd een gevecht. Eten als je geen honger hebt, maar omdat je weet dat het verstandig is, kan gewoon heel naar zijn.
eigenlijk vergelijkbaar met afvallen: een hongergevoel moeten negeren
lilalinda schreef:
03-06-2020 10:39
mijn moeder (70+0 heeft nog steeds een zware eetstoornis, daar heb ik een flinke tik van meegekregen. Maar daardoor weet ik ook, dat ik dat niet wil.
En dat ik het zeker mijn dochters niet gun.
Je had mijn moeder moeten zien kijken, toen oudste dochter (20) laatst aankondigde dat ze eigenlijk wel wat aan wil komen :)
Een moeder met een eetstoornis lijkt me erg naar, en logisch dat je daar wat aan overhoudt.
Mijn ouders hebben mijn eetprobleem gelukkig verstandig aangepakt. Ze maakten zich zeker zorgen, maar ik heb daar als kind niets van meegekregen. Eten is voor mij dan ook absoluut niet ‘beladen’, ik krijg gewoon maar weinig binnen.
Ik ben iets van 5 kg aangekomen (was ook iets aan de lichte kant), door op de koffie die ik drink, 2 à 3 kopjes per dag, een flinke toef slagroom te doen en dat een tijdje volhouden. Verder gewoon normaal blijven eten.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
02-06-2020 13:50
Er zijn toch mensen die kunnen eten wat ze willen en mensen die er erg op moeten letten. DNA is meer verantwoordelijk dan eetpatroon.
Nee hoor, veel meer patronen kunnen van invloed zijn, stress, onderliggende ziekte etc. DNA is een basis, maar geen basis voor eetpatronen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook altijd mager maar door regelmatig wat extra te nemen zijn er kilo's bij gekomen. Helaas zit dat gewicht allemaal rond mijn middel, gezond bmi en heel ongezonde buikomvang.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
03-06-2020 12:41
Nee hoor, veel meer patronen kunnen van invloed zijn, stress, onderliggende ziekte etc. DNA is een basis, maar geen basis voor eetpatronen.


DNA is de basis inderdaad en de rest speelt een rol. Maar blijkbaar wil het er bij jou niet in dat mensen die echt niet aan kunnen komen en uit een slanke/dunne familie komen, gewoon echt die aanleg niet hebben om tonnetje rond te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven