Gezondheid alle pijlers

ik maak me ongelooflijk druk..

25-08-2014 18:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben een meid van net 21 jaar oud en 3 dagen terug voelde ik per toeval een knobbeltje in mijn rechterborst, ongeveer 2,5 centimer rechts boven de tepel. Het voelt meer als een half muntje. Alsof het half recht/scheef staat en ook ongeveer de dikte van een 10 cent muntje. Volgens mij voel ik in dezelfde borst en in mijn linkerborst ook zoiets, maar dan kleiner.. Ik kan het niet bewegen en het voelt vrij hard aan.

Nou weet ik dat jullie allemaal geen dokters zijn en dat ik beter naar de huisarts kan, dit ga ik morgen ook doen.. Maar voor nu ben ik opzoek naar iemand die misschien wat meer hierover weet te vertellen, aangezien ik mij erg veel zorgen maak. Wel moet ik over 3 dagen ongesteld worden...

Is er iemand die ook iets soortgelijks heeft meegemaakt o.i.d.?
Nee, natuurlijk weet niemand hier wat jouw bobbel is. Ga naar de huisarts, je mag hier sowieso geen medisch advies vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben je weer? HUISARTS.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat heb je aan speculaties? Ga naar de dokter
HUISARTS.

Een (ontstoken) klier wellicht? Het kan wel zijn dat - omdat je je zo druk maakt - dingen denkt te voelen die er niet zijn, snap je?
Ik vraag niet of iemand weet wat mijn bobbel is, maar of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben gehad. En ik ben benieuwd of het, ja die rotziekte, vaak voorkomt op 21 jarige leeftijd..
Loepje......
Ga naar je HA, hoeft niets ernstigs te zijn denk opgezette klier, cyste, ...etc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb in beiden borsten een knobbeltje gehad.

Dat bleek - in beiden gevallen - een cyste te zijn die met een naald is leeg gezogen. Nooit meer terug gehad - dus kan bij jou ook best een goedaardige knobbel zijn. Een paar maanden terug ben ik keihard gevallen op mijn linkerborst die zag daarna bont en blauw. Een tijdje daarna voelde ik weer een knobbel maar dat was loos alarm.

De huisarts zal je wel door sturen voor een mammografie.
quote:rastan, 36 seconden geleden

Loepje......

Ik vind dat die optie maar snel moet komen voor de mobiele site
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:rastan schreef op 25 augustus 2014 @ 19:04:

Loepje......

Och jee.

Dat moet ik vaker doen.
Ik heb je ook even geloept

Verstandig dat je naar de dokter gaat.
Je maakt jezelf gek van ieder dingetje in je lijf wat 'afwijkt' gelijk zo heftig in te schalen als enge ziekte... En zie idd dat je dat om de paar maanden doet! Dat geeft je onnodig veel stress en is vermoeiend voor jezelf lijkt me.

Het is goed je lijf in de gaten te houden, maar niet meteen het ergste te denken. Ik zou idd ook eens met je huisarts daarover praten, en evt hulp zoeken bij een psycholoog om ermee om te gaan dat je zo snel denkt dat je iets hebt! Dat helpt jezelf , zeker nu je nog zo jong bent!

Dit maakt de zorg trouwens zo duur, je huisarts stuurt je wel echt heel vaak voor dure echo's en onderzoeken....verbaast me, maar zal wel komen doordat je anders niet gerust te stellen bent?

Succes en maak het jezelf niet zo moeilijk!
Heb nou eens een beetje vertrouwen in je lichaam en denk niet bij ieder dingetje dat je kanker hebt. Als je het niet vertrouwd ga je naar de huisarts. En als die zegt dat het OK is, geloof hem dan.

Maar als dit zo'n issue aan het worden is, zou ik een doorverwijzing vragen naar een psycholoog. Dit zit tussen je oren. Dat is vervelend, maar misschien kan deze jou helpen.
Bekijk het positief; mss ís het wel een muntje en ben je rijker dan je dacht.
Ik ken aardig wat meiden met een knobbel in hun borst en dat was in 95% van de gevallen een cyste. Het percentage met een opgezette klier, dus nog minder aan de hand, zal nog veel hoger zijn, maar daar vertel je meestal niet over. Ik ken 2 vrouwen bij wie het wel borstkanker was. Allebei waren ze er vroeg bij en zijn ze nu weer helemaal gezond. Niet panieken dus, de kans dat het kanker is is heel laag.
Cognitieve gedragstherapie.
Huisarts en psycholoog. Je bent een hypochonder, daar kun je voor in therapie.

Je maakt het jezelf erg moeilijk met al die angsten die waarschijnlijk onterecht zijn.

Praat er met een professional over, dus niet hier.
quote:StoraHuntur schreef op 25 augustus 2014 @ 19:47:

Bekijk het positief; mss ís het wel een muntje en ben je rijker dan je dacht.
Ja je kan een keer ziek worden en ja dat kan verschrikkelijk zijn

Je ook je gehele leven redelijk gezond blijven en op je 80ste nog hoelahoepen.

in beiden gevallen is het extreem zonde van de tijd die je stopt in het zoeken naar een fictieve ziekte.

Ik heb nog nooit iemand die ernstig ziek was horen zeggen gut had ik me nou maar mijn hele leven druk gemaakt om het feit dat ik ooit ziek zou kunnen worden.
Weet iemand hoe groot de kans is op 21 jarige leeftijd borstkanker te krijgen?

En voor al de mensen die geen dokter zijn maar mij wel naar een psycholoog verwijzen: donderdag heb ik mijn eerste intakegesprek. Ik weet namelijk zelf ook dat mijn angsten overheersen. Maar dat betekent niet dat ik bij een knobbeltje niet alert hoef te zijn. En ik vraag hier niet om een diagnose, maar om ervaringen!!
Je zo veel druk maken om je gezondheid is niet goed voor je gezondheid. Stress is heel ongezond.
quote:sbr00 schreef op 25 augustus 2014 @ 18:58:

Ik vraag niet of iemand weet wat mijn bobbel is, maar of er mensen zijn die iets soortgelijks hebben gehad. En ik ben benieuwd of het, ja die rotziekte, vaak voorkomt op 21 jarige leeftijd..

Wij gaan je hier toch niet bewust bang lopen maken. Of dit veel voorkomt bij 21 jarige. Wat heb je daaraan. Soort van schijnveiligheid. Ga naar je huisarts, maak morgen een afspraak.

Of je er benieuwd naar ben dan zou ik op zoek gaan naar alle rot verhalen van alle leeftijd met deze rotziekte.

Heb je vast een fijne avond toch ?
quote:sbr00 schreef op 25 augustus 2014 @ 20:41:

Weet iemand hoe groot de kans is op 21 jarige leeftijd borstkanker te krijgen?

En voor al de mensen die geen dokter zijn maar mij wel naar een psycholoog verwijzen: donderdag heb ik mijn eerste intakegesprek. Ik weet namelijk zelf ook dat mijn angsten overheersen. Maar dat betekent niet dat ik bij een knobbeltje niet alert hoef te zijn. En ik vraag hier niet om een diagnose, maar om ervaringen!!

Ervaringen waarom ? Probeer je gedachten te stoppen ga iets doen. Helpt bij mij ook. Ipv bewust zoeken naar ervaringen die je dan opzoekt. Nu moeten wij zorgen voor een positief gevoel bij jouw. En dat gevoel kunnen wij niet brengen. Omdat er dan weer wat anders komt.

Succes bij de psycholoog.
quote:sbr00 schreef op 25 augustus 2014 @ 20:41:

Weet iemand hoe groot de kans is op 21 jarige leeftijd borstkanker te krijgen? Er zijn ca.53.000 21-jarige vrouwen waarvan er ongeveer 5 borstkanker krijgen. Aan die info heb je niet zo veel. Want de kans is ontzettend klein, maar je zal maar net één van die vijf zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven