Gezondheid alle pijlers

Ik maak me zorgen.

04-10-2014 12:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil toch graag een topic plaatsen. Normaal ben ik hier niet zo van, maar ik maak me toch veel zorgen.

Ik ben 21 jaar en zo'n 2 maanden terug heb ik per toeval een knobbeltje in mijn borst ontdekt. Het voelt meer als een rechtstaand plat schijfje, ongeveer 2 cm lang, maar bij een gedeelte zit er een verdikking. Uiteraard voel ik meer in mijn borst, ook wat hier op lijkt, maar toch anders.. Het knobbeltje waar ik me druk om maak, zit vrij vast, lijkt. Ik ben vorige maand ook naar de huisarts geweest, en die zei dat het niet verkeerd aanvoelde, maar omdat ik die week ook ongesteld moest worden moest ik het i.d. gaten houden. Nu had ik de vorige periode na mijn menstruatie wel het gevoel dat het wat kleiner is geworden, maar nu weet ik het eigenlijk niet. Ik zit er ook dagelijks meerdere keren aan, dus wellicht dat het daardoor ook geen mogelijkheid heeft kleiner te worden? Verder voel ik mezelf helemaal fit en in orde, maar ik maak me toch hartstikke druk en mijn dagelijks leven heeft hier onder te leiden! Op zich zou ik weer naar de dokter willen, maar dan geef ik weer aan mijn angsten toe en hij ziet me weer aankomen...

Daarnaast is mijn menstruatie ook wat anders geworden. Ik had altijd een cyclus van 30 dagen. Sinds mei is deze onregelmatiger geworden, namelijk tussen de 29 en 33 dagen. In mei een uitschieter van 36 dagen gehad, maar dat is dus eenmalig geweest. Dit zou kunnen komen door dat ik het laatste jaar veel stress heb ervaren, maar ik link het ook weer gelijk aan het knobbeltje. Daarnaast heb ik 3 dagen een hevige menstruatie en begint het op de 3e dag met oud bloed. Dat heb ik ook nooit gehad.

Nu weet ik dat jullie allemaal geen artsen zijn en ik weet ook dat ik het best naar de dokter kan gaan, dus dat hoeven jullie niet te vertellen. Het enige wat ik wil is ervaringen delen en het gewoon even van me afschrijven. Is er iemand die ook iets soortgelijks heeft gehad? Ik maak me zo druk, pfff... en dat voor iemand van 21 jr...
Ik heb dat eens gehad en dat bleek op echo een cyste te zijn, opgezet rond menstruatie en daarna slonk het een beetje.

Maar zoals je misschien wel weet mogen wij geen medisch advies geven op het forum en is het enige wat we kunnen zeggen dat je inderdaad terug naar de dokter moet gaan en je niet hoeft te schamen omdat je een tweede keer gaat. Sterkte meid
quote:misssuus schreef op 04 oktober 2014 @ 12:38:

Ik heb dat eens gehad en dat bleek op echo een cyste te zijn, opgezet rond menstruatie en daarna slonk het een beetje.

Maar zoals je misschien wel weet mogen wij geen medisch advies geven op het forum en is het enige wat we kunnen zeggen dat je inderdaad terug naar de dokter moet gaan en je niet hoeft te schamen omdat je een tweede keer gaat. Sterkte meidBedankt voor je reactie! Maar een cyste doet pijn en is beweeglijk, toch?
Zoals missuus al schrijft mogen en kunnen wij hier geen medisch advies geven.

Hoe komt het dat je niet terug wil naar je huisarts maar dat je het ondertussen wel je leven laat beïnvloeden? Je geeft aan dat je dan weer toegeeft aan je angsten, ben je bekend met een angststoornis?
Het kan van alles zijn ook een melkklier. Bij twijfel terug naar ha.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toch teruggaan naar de huisarts, je angst bespreken en desnoods verwijzing voor een echo vragen als dat je gerust kan stellen.

Want je er dagelijks zo druk over maken is natuurlijk ook niet goed.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Inderdaad, ga terug naar je huisarts, die is er voor.

Als je geen fijne relatie hebt met je huisarts, zoek dan een andere.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 04 oktober 2014 @ 13:03:

Zoals missuus al schrijft mogen en kunnen wij hier geen medisch advies geven.

Hoe komt het dat je niet terug wil naar je huisarts maar dat je het ondertussen wel je leven laat beïnvloeden? Je geeft aan dat je dan weer toegeeft aan je angsten, ben je bekend met een angststoornis?

Ik ben idd bekend met een angststoornis en ben sinds kort onder behandeling hiervoor. Heb al meerdere dingen gevoeld die uiteindelijk onschuldig bleken te zijn, gelukkig! Maar nog nooit in mijn borst en dat maakt me bang.

Doordat ik meerdere malen per dag voel weet ik gewoon niet of die kleiner, groter of gelijk is gebleven.
Je moest waarschijnlijk juist terugkomen na je menstruatie, gewoon gaan hoor! Ook met angststoornis succes!
Maandag even bellen, en teruggaan.

Je huisarts is de enige die alles uit kan sluiten.

Doen hoor!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik had dit zo'n 2 weken geleden, een soort bobbel in mijn rechterborst, midden boven mijn tepel.

Ik voelde het alleen als ik mijn arm omhoog deed.

Moest ook na mijn menstruatie terug komen bij de dokter, of het kleiner was geworden.

Maar het was zelfs groter geworden.

Dokter maakte zich weinig zorgen maar mocht toch voor een mammografie.

Het bleek gelukkig een verdikte klier te zijn.
het is hier binnen beter dan buiten
quote:bettypage schreef op 04 oktober 2014 @ 15:58:

Ik had dit zo'n 2 weken geleden, een soort bobbel in mijn rechterborst, midden boven mijn tepel.

Ik voelde het alleen als ik mijn arm omhoog deed.

Moest ook na mijn menstruatie terug komen bij de dokter, of het kleiner was geworden.

Maar het was zelfs groter geworden.

Dokter maakte zich weinig zorgen maar mocht toch voor een mammografie.

Het bleek gelukkig een verdikte klier te zijn.Wat Fijn voor je dat alles goed is. Een hele opluchting! Ik voel het bij mij wel, maar idd als ik mn arm omhoog doe pas goed. Anders bijna niet, of ik moet er echt naar opzoek gaan. En het voelt op zich wel als de rest alleen voelt dit vaster.
Gewoon ff naar huisarts gaan.. Beter een keer te veel dan te weinig.... Alles lijkt erger als je er veel aan denkt en googelt!!

Heb ik ook last van :-)

Hopelijk kan hij je gerust stellen! Sterkte!
Als je huisarts zegt dat je het in de gaten moet houden, dan bedoelt hij: kom terug als je het niet vertrouwt.

Een huisarts gaat ervan uit dat een probleem over is als je niet terugkomt. Er is niks raars aan om terug te gaan als je er geen goed gevoel bij hebt.
Knobbeltjes in je borst hebben geen invloed op je cyclus hoor. Het is wel zo dat onder invloed van je hormonen, los van of je een regelmatige of onregelmatige cyclus hebt, je borsten bobbeliger en gevoeliger kunnen zijn. Dat is heel normaal. Het is goed je borsten te kennen, dan weet je vanzelf wanneer iets 'anders' voelt en bij twijfel ga je naar de dokter.

Onregelmatig vind ik je cyclus trouwens niet echt klinken, je lichaam is geen atoomklok. Maar volgens mij is je dat in je eerdere topic ook al door meerdere vf'ers gezegd.
quote:erizo schreef op 04 oktober 2014 @ 22:24:

Knobbeltjes in je borst hebben geen invloed op je cyclus hoor. Het is wel zo dat onder invloed van je hormonen, los van of je een regelmatige of onregelmatige cyclus hebt, je borsten bobbeliger en gevoeliger kunnen zijn. Dat is heel normaal. Het is goed je borsten te kennen, dan weet je vanzelf wanneer iets 'anders' voelt en bij twijfel ga je naar de dokter.

Onregelmatig vind ik je cyclus trouwens niet echt klinken, je lichaam is geen atoomklok. Maar volgens mij is je dat in je eerdere topic ook al door meerdere vf'ers gezegd.Nee maar je hebt knobbeltjes in de borst die ontstaan oiv hormonen en dus na de menstruatie weg zouden moeten zijn. Als ze niet weg zijn moet je er even mee naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven