Gezondheid alle pijlers

Ik slaap lekker, maar veel te kort. Slaaptips?

14-09-2013 05:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik slaap sinds de laatste twee/drie weken heel kort elke nacht. Ik ga zo rond half 11/11 uur slapen (ben dan ook echt moe), maar word rond half 5/5 uur al wakker. En dan ben ik ook echt uitgeslapen. Ik slaap lekker, maar gewoon te kort. Met flinke wallen als gevolg. Ik zag er een paar dagen echt vreselijk uit. Het leek alsof ik zware slapeloze nachten had, maar ik krijg juist wallen als ik heel diep/zwaar slaap. Ik baal ervan dat ik zo vroeg wakker word steeds. Mijn dagen krijg ik wel gevuld, maar ze voelen gewoon te lang. Ik ben daardoor ook echt kapot als ik naar bed ga. En ik ben nu alweer meer dan een uur op...

Hoe zorgen jullie ervoor dat je langer doorslaapt?

Zonder slaappillen in te hoeven nemen.

En als je een uur later naar bed gaat?
quote:thula schreef op 14 september 2013 @ 08:33:

Gevoelsmatig blijft dit te vroeg. Volgens mij is het ook te vroeg want na een paar dagen moet ik echt om 20:30 naar bed om even bij te slapen.

Ik kan dus niet uitslapen, wel eerder naar bed en zo meer uren slapen.

Inderdaad, gevoelsmatig is het te vroeg.

En uitslapen, daar heb ik nooit aan meegedaan Ik kan het gewoon niet.

En ik heb dus ook dat ik aan het einde van de week helemaal brak ben van het te korte slapen steeds.
quote:asma schreef op 14 september 2013 @ 08:49:

Ik zou zeggen, maak er gewoon het beste van en accepteer het. Ga niet lopen hannesen met slaapmiddeltjes, je lijf weet echt wel wat goed voor je is:)Dat is ook wel weer zo
quote:elninjoo schreef op 14 september 2013 @ 09:35:

Grappig, ik hou er juist van dat dagen lang duren. Als ik een paar dagen wat langer heb geslapen dan vind ik vooral de ochtend veel te snel voorbij.

Jij werkt toch? Vind je dan die extra uren die je vrij bent en wakker niet helemaal van toegevoegde waarde?

Ik vind het ook wel lekker dat de dag lang duurt, ik heb genoeg te doen en vooral de ochtend vind ik lekker. Maar voor mijn gevoel sta ik dus echt te vroeg op.

Ja, ik werk vanuit huis, dus ik plan alles in zoals ik wil. Ik werk altijd meteen vanaf 's morgens tot 's middags meestal, dus de avonden vind ik te lang duren. Na het avondeten (rond 17:00 uur al, omdat ik dus vroeg op ben) stop ik met werken en dan heb ik dus 5/6 uur vrije tijd. Misschien zou ik die uren graag met iemand willen vullen
quote:catootje68 schreef op 14 september 2013 @ 09:44:

Ik probeer nu ook van alles, maar wil absoluut geen slaappillen. Ik lees dus mee.Succes!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 14 september 2013 @ 17:24:

En als je een uur later naar bed gaat?

Dat red ik niet.

Dan ga ik te moe naar bed en word ik echt brak wakker.

Ik word hooguit 7 uur wakker.

Vandaag heb ik toevallig doorgeslapen tot 6:50 uur.

Ik was eerst om half 5 wakker, maar ik dwong mezelf om door te slapen.

Met als resultaat dat ik nu helemaal brak ben...

Dit wordt een dag van niks vandaag
wees blij dat je 6 uur achter elkaar slaapt! Er zijn mensen die helemaal niet kunnen slapen of ernstige slaapproblemen hebben. En die kunnen echt niet goed functioneren. Met 6 uur slaap per nacht zal het heus niet zo erg zijn, je doet alsof je doodmoe bent (vind je ook neit aardig overkomen in je posts). Als jij (zoals je zelf zegt) zo goed uitgerust bent en alles, wat is dan het probleem?

En anders, probeer later naar bed te gaan. 12 uur en wie weet word je dan om 6 a 7 uur wakker. Ik heb hier trouwens ook regelmatig last van maar de gedachte dat je perse 8 uur slaap moet hebben maakt je vermoeider, positiever denken helpt al een hele hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven