Gezondheid alle pijlers

Ik slaap lekker, maar veel te kort. Slaaptips?

14-09-2013 05:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik slaap sinds de laatste twee/drie weken heel kort elke nacht. Ik ga zo rond half 11/11 uur slapen (ben dan ook echt moe), maar word rond half 5/5 uur al wakker. En dan ben ik ook echt uitgeslapen. Ik slaap lekker, maar gewoon te kort. Met flinke wallen als gevolg. Ik zag er een paar dagen echt vreselijk uit. Het leek alsof ik zware slapeloze nachten had, maar ik krijg juist wallen als ik heel diep/zwaar slaap. Ik baal ervan dat ik zo vroeg wakker word steeds. Mijn dagen krijg ik wel gevuld, maar ze voelen gewoon te lang. Ik ben daardoor ook echt kapot als ik naar bed ga. En ik ben nu alweer meer dan een uur op...

Hoe zorgen jullie ervoor dat je langer doorslaapt?

Zonder slaappillen in te hoeven nemen.

Goedemorgen!

Herkenbaar. Ik ben nu ook al wakker en no way dat ik nog slaap. Het zijn bij mij perioden waarbij het soms erg vroeg is en anders gewoon vroeg. Langer slapen dan 7.00 uur doe ik nooit.

Komt misschien wel door het ritme, kleine kinderen en ik werk.

Op zich kan ik er goed mee leven alleen s avonds ben ik niet zo gezellig. Dan zit ik als een zombie op de bank en wil slapen! Toch probeer ik zo laat mogelijk te gaan om niet in een nog gekker ritme te komen .

Ik heb melatonine in huis . Elke avond een of twee pillen en na een tijdje gaat het beter.

Maar over gaan zal het nooit ( bij mij dan)

Ik blijf een ochtendmens.

Dus probeer eens melatonine .

Succes!
Als je bent uitgeslapen dan slaap je toch niet te kort?
@buppps: Ik ben ook sowieso een vroege vogel en daar ben ik ook blij mee, maar het kan ook te vroeg zijn Ik slik soms van die nachtrustpilletjes van de Kruidvat. Gisteravond 3 ingenomen en toch niet doorgeslapen...

@Naara: Als je beter had gelezen, had je gelezen dat ik het te kort vind omdat de dagen me te lang zijn. Het is nog vroeg
Maar je lichaam vindt dat het genoeg heeft geslapen, dus ???
quote:Naara schreef op 14 september 2013 @ 06:29:

Maar je lichaam vindt dat het genoeg heeft geslapen, dus ???Dus... Dus daar ben ik het niet mee eens. Vandaar mijn topic.
Pyramids heeft volgens mij idd niet genoeg geslapen. Erg gezellig is het hier niet. Behoefte aan tips geven heb ik ik in ieder geval niet door die laatste reactie.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb wederom heerlijk geslapen en het maakt niet uit hoe laat het is, mensen die niet goed lezen vind ik irritant. En helemaal als ze 3 vraagtekens gebruiken.
Last van ochtendhumeur?

It is what it is and that's what it is!
Tja, wat doe je eraan? Ik ben bang dat dat niet zoveel is. Melatonine helpt bij inslapen, zelfs de langwerkende variant is 's ochtends al uitgewerkt.

Ik gok (omdat het pas een paar weken is) dat het een faaaaaase is die wel weer verdwijnt.
En nu moet ik mijn bed uit en daar heb ik helemaal geen zin

Maar ja, de stukadoor komt om 8 uur.
quote:vicelos schreef op 14 september 2013 @ 06:59:

Last van ochtendhumeur?

Duidelijk, en heeft dus niets te maken met wel of niet genoeg slaap hebben gehad. Ook zonder ??? nodigt dat geenszins uit tot verder reageren, dus je komt er zelf wel uit he TS!
Je slaapt dan toch gewoon 6 uur? Dat is ruim voldoende voor jou blijkbaar. Voor mijzelf ook. Heb nu toevallig van de week een paar dagen 8 uur geslapen, omdat ik grieperig/verkouden ben, maar vandaag weer netjes 6 uur en voel me 'n stuk uitgeruster toen ik uit bed kwam dan na 8 uur.
Ik zou zeggen: ga eens om 9:30 naar bed. Grote kans dat je dan ook rond 5 uur wakker wordt en in totaal dus langer slaapt. Op die manier kun je ff goed bijslapen een paar nachten en dan langzaamaan je nachten weer iets verschuiven.
Ik vind het heerlijk om ochtendmens te zijn, dan heb je lekker veel aan je dag.
quote:Sjors007 schreef op 14 september 2013 @ 07:26:

Ik zou zeggen: ga eens om 9:30 naar bed. Grote kans dat je dan ook rond 5 uur wakker wordt en in totaal dus langer slaapt. Op die manier kun je ff goed bijslapen een paar nachten en dan langzaamaan je nachten weer iets verschuiven.Bij mij werkt dat niet. Dan word ik ook gewoon na 6 uur slaap wakker.
@elninjoo, maar als ik het goed begrijp ben jij ook echt uitgerust na die 6 uur en TO niet, dus het lijkt me het proberen waard om te kijken of ze zo weer aan haar uurtjes kan komen. Ik ken iemand waar dat nl. Wel bij gewerkt heeft.
Ik heb dat ook, ik heb een soort van vast ochtendritme.

Ik ben helemaal geen avondmens dus lig er ook vaak vrij vroeg in. (gister sliep ik om 22u, heerlijk, ik was me daar een partij moe...wat knapt een mens op van een nachtje heerlijk pitten...)

Echter soms heb ik ook wel eens wat en lig ik er later in.

Dan kan ik dus niet tot 11 uur blijven liggen en ben ik wel moe...

TO miss. kan je idd. proberen wat eerder naar bed te gaan. (desnoods met behulp van melatonine 3 mg, te koop bij gezondheidswinkels. dit is compleet natuurlijk, geen slaapmedicatie)

Je ritme veranderen gaat niet, weet ik uit ervaring.
ik heb ook dat wel eens maar meestal niet meer dan 2 of 3 nachten. Meestal heb ik dan drukkere dagen en als ik wakker wordt (van onweer, omdat ik moet plassen, etc.) kan ik niet meer in slaap komen.

Soms helpt het om even een kopje kruidenthee met een koekje te nemen en daarna opnieuw te proberen, als het de 2e of 3e nacht is "straf" ik mezelf door te gaan strijken of iets anders waar ik een hekel aan heb. In ieder geval geen dutje doen overdag!!

Ik heb ook wel eens gelezen dat het kan helpen om tussen 15 en 19 uur een tijd bij een lichttherapielamp te zitten. Dat had te maken met een winterdepressie, maar het lijkt me dat je daar in september geen last van zult hebben...
Volgens mij begrijpen sommige mensen mij niet helemaal goed Ik heb helemaal geen last van een ochtendhumeur, want ik ben hartstikke uitgeslapen/uitgerust. Mijn punt is dat ik 6 uur slaap te weinig vind omdat ik dan de dag gewoon te lang vind. Ik krijg 'm wel gevuld, alleen vind ik 18 uur wakker zijn gewoon echt lang op een hele dag. Ik ben absoluut een ochtendmens, maar zou liever half 7 of 7 uur wakker worden i.p.v. 5 uur of zelfs half 5.

Als ik om half 10 naar bed zou gaan, dan zou ik dus om 4 uur klaar wakker zijn. Dus dat gaat 'm ook niet worden

Ik wil mijn ritme ook zeker niet veranderen, want ik hou véél meer van de ochtenden dan van de avonden. Alleen mag die ochtend best wat later beginnen, haha
ik heb het ook. Ik ben altijd rond 6:00 wakker en uitgeslapen. Gevoelsmatig blijft dit te vroeg. Volgens mij is het ook te vroeg want na een paar dagen moet ik echt om 20:30 naar bed om even bij te slapen.

Ik kan dus niet uitslapen, wel eerder naar bed en zo meer uren slapen.

Ik neem altijd de ipad mee naar boven. Als ik wakker word ga ik rustig op de ipad, krant lezen, mail bekijken enz. Om 7:30 begin ik met douchen en dochtertje uit bed halen.
Ik heb en doe hetzelfde als Thula

Zodra ik wakker ben, rond 6 uur, zet ik een kop koffie, pak ik de iPad mee naar bed en lees wat, maak vast een boodschappenlijstje, beantwoord e-mails. Ben ik toch nuttig bezig maar nog wel lekker in bed. Is best een fijn geniet-moment.

Ik zou zeggen, maak er gewoon het beste van en accepteer het. Ga niet lopen hannesen met slaapmiddeltjes, je lijf weet echt wel wat goed voor je is:)
Ja ja, nu weet ik het wel!
Klopt; hoe dieper ik slaap, hoe erger de wallen. Als ik echt slapeloos ben, en helemaal niet slaap, ook niet later op de nacht, komen er geen wallen.

De ergste wallen als ik heel lang heb liggen proberen in slaap te komen maar als dat pas tegen de ochtend is gelukt. Of als ik 's ochtends vroeg uit mijn bed word gebeld.
quote:pyramids schreef op 14 september 2013 @ 08:28:

Volgens mij begrijpen sommige mensen mij niet helemaal goed Ik heb helemaal geen last van een ochtendhumeur, want ik ben hartstikke uitgeslapen/uitgerust. Mijn punt is dat ik 6 uur slaap te weinig vind omdat ik dan de dag gewoon te lang vind. Ik krijg 'm wel gevuld, alleen vind ik 18 uur wakker zijn gewoon echt lang op een hele dag. Ik ben absoluut een ochtendmens, maar zou liever half 7 of 7 uur wakker worden i.p.v. 5 uur of zelfs half 5.

Als ik om half 10 naar bed zou gaan, dan zou ik dus om 4 uur klaar wakker zijn. Dus dat gaat 'm ook niet worden

Ik wil mijn ritme ook zeker niet veranderen, want ik hou véél meer van de ochtenden dan van de avonden. Alleen mag die ochtend best wat later beginnen, haha

Grappig, ik hou er juist van dat dagen lang duren. Als ik een paar dagen wat langer heb geslapen dan vind ik vooral de ochtend veel te snel voorbij.

Jij werkt toch? Vind je dan die extra uren die je vrij bent en wakker niet helemaal van toegevoegde waarde?
Hoi Pyramids, ik ben ook elke dag zo vroeg wakker. Baal er ontzettend van. Meestal rond 4.30 uur en kan dan niet meer slapen. Ik probeer nu ook van alles, maar wil absoluut geen slaappillen. Ik lees dus mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven