Gezondheid alle pijlers

Ik snurk afgrijselijk....wat kan ik doen?

24-10-2025 14:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er zelf geen last van, maar trucker des te meer, en die moet al zo vroeg op!

Apart slapen is voor hem absoluut (nog) geen optie, en via Google zie ik door de bomen het bos niet meer.

Hebben jullie de gouden tip voor mij?
Huts!
Heftig snurken kan een symptoom zijn voor apneu, ben je daar al eens op getest?
Ik heb zelf apneu en gebruik een speciaal aangemeten beugel en snurk nu niet meer.

En nee, ik had geen voor partner waarneembare ademstops, dus zonder test had ik het ook niet geweten. Maar wel belangrijk te laten uitsluiten, want apneu kan zorgen voor veel andere ellende anders dan een partner die er last van heeft.
Al eens gedacht aan goede en fijne oordopjes voor je partner?
PaulP schreef:
24-10-2025 14:39

Dat kan, maar ik vind dat het mijn probleem is, niet het zijne ;)
Huts!
Ga naar je huisarts en vraag daar om een slaaponderzoek. Snurken kan een symptoom zijn van slaapapneu wat als je dit niet behandeld veel lichamelijke problemen kan veroorzaken. Doe het niet voor je partner maar doe het voor jezelf.
https://www.thuisarts.nl/snurken/ik-snurk-erg

Meneer Lila kan ook gruwelijk snurken (Kon* eigenlijk) ik gaf hem dan een duw. Op zij zij was het beduidend minder erg.
Ben jij een rugslaper?

*veel afgevallen en geen alcohol schelen de wereld.
PaulP schreef:
24-10-2025 14:39
Ik kende vroeger een echt ernstige snurker en daarbij zou dit een lachwekkend advies zijn. 'Ga op een andere verdieping slapen, beter nog een ander huis' is realistischer. Het klonk ongeveer alsof er een helicopter op de kamer aan het landen was.
Dat is wel een man en ik ken niemand die zo erg snurkt als hij (bij mijn weten).

Maar ik zou ermee naar de huisarts gaan. Er zijn verschillende hulpmiddelen, maar een apneucheck lijkt me ook geen kwaad kunnen.
Ik kan er heel slecht tegen wanneer iemand snurkt en er bestaan volgens mij geen oordopjes die dat geluid tegen houden. Het lijkt wel of alle geluiden minder zijn behalve juist het snurken. Gék word ik daarvan. Ik doe echt geen oog dicht naast een snurkend iemand.

Verder eens met de al gegeven dokter en slaapapneu adviezen.
Bij mij doen simpele mondtapejes (gewoon via Bol) wonderen. Het houdt mijn mond dicht en zorgt dat ik automatisch door mijn neus adem. Even wennen eerst, maar nu wil ik niet meer zonder. Word ook niet meer met zo'n droge mond wakker nu.
Raisonneur schreef:
24-10-2025 16:18
Ik kan er heel slecht tegen wanneer iemand snurkt en er bestaan volgens mij geen oordopjes die dat geluid tegen houden. Het lijkt wel of alle geluiden minder zijn behalve juist het snurken. Gék word ik daarvan. Ik doe echt geen oog dicht naast een snurkend iemand.

Verder eens met de al gegeven dokter en slaapapneu adviezen.

Vandaar dat ik het zsm juist ook voor trucker wil oplossen.

Apneu heb ik nog helemaal niet aan gedacht, ik ga een afspraak maken met de huisarts.
Huts!
best eerst naar de neus/keel/oorarts en mss slaaponderzoek.
Als daar niks uitkomt kan je bij de stomatoloog een soort bitje laten maken. Ik ken ondertussen 2 mensen bij wie het echt helpt! (het is wel niet goedkoop...)
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Ik gebruik een snurkbeugel van het merk oniris, online gekocht via knowinkel.nl. Je kunt hem zelf op maat maken. Ik wilde proberen of een beugel voor mij zou werken. Ik ben er erg blij mee en ga nu een professionele MRA beugel laten maken bij de tandarts. Ik heb geen slaap apneu en moet het dus zelf betalen.
Ik snurk zelf niet maar kan door 1 neusgat niet goed ademen en gebruik neusspreiders van Amazon. M’n man snurkte en heeft een operatie gehad vanwege een scheve septum. Nu gebruikt hij de neusspreiders nog steeds. Bij hem helpt het goed en hij snurkt alleen nog als hij op z’n rug slaapt of alcohol gedronken heeft. Ik draag zelf wel oordoppen ook al snurkt hij nog maar weinig. Ik krijg er een stuk betere en diepere slaap door.
Inderdaad wel goed om slaapapneu te laten uitsluiten (kost je wel een bezoekje longarts/kno arts en dus je eigen risico, maar kan je op termijn echte gezondheidsrisico's besparen). Als dat het niet is, ik heb goede dingen gehoord over de snurkbeugel via kno-winkel.nl
De tandarts kan zoiets op maat maken maar dat is flink duur (paar honderd euro) dus voor proof-of-principle is die boil-and-bite versie (dus verwarmen en dan happen in het bitje dat dan naar jouw gebit vormt) van een paar tientjes ws aanlokkelijker (en misschien allang voldoende.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Apart slapen is op lange termijn de enige oplossing die hier thuis werkt. (Het ziekenhuistraject met snurkbeugel helaas niet).
Groetjes!
Fietsertje89 schreef:
24-10-2025 20:29
Inderdaad wel goed om slaapapneu te laten uitsluiten (kost je wel een bezoekje longarts/kno arts en dus je eigen risico, maar kan je op termijn echte gezondheidsrisico's besparen). Als dat het niet is, ik heb goede dingen gehoord over de snurkbeugel via kno-winkel.nl
De tandarts kan zoiets op maat maken maar dat is flink duur (paar honderd euro) dus voor proof-of-principle is die boil-and-bite versie (dus verwarmen en dan happen in het bitje dat dan naar jouw gebit vormt) van een paar tientjes ws aanlokkelijker (en misschien allang voldoende.
Mijn man heeft slaapapneu en is niet bij de longarts en kno arts geweest, alleen bij de huisarts. Slaaponderzoek gewoon vanuit zijn eigen bed.
vivapimpelmees schreef:
24-10-2025 21:47
Mijn man heeft slaapapneu en is niet bij de longarts en kno arts geweest, alleen bij de huisarts. Slaaponderzoek gewoon vanuit zijn eigen bed.
Dat slaaponderzoek valt niet onder huisartsenzorg, ook als dat in je eigen bed wordt gedaan, dus dat kost je wel je eigen risico.
Heeft je man geen (telefonische) nabespreking gehad met een andere arts dan de huisarts? Want dat beoordelen van de uitkomsten doet de huisarts ook niet zelf.
vivapimpelmees schreef:
24-10-2025 21:47
Bij mij ging het eerste slaaponderzoek idd vanuit de huisarts en toen het idd slaapapneu bleek werd ik doorverwezen naar de longarts.
Daar werd een slaapmasker voorgesteld
Wat ik nu gebruik, ik snurk niet meer, wat mijn partner erg fijn vind.Maar er zijn voor mij ook andere voordelen (ik viel vaak onverwacht in slaap, vervelend en gevaarlijk,dat heb ik nu zeker 90%minder)

Als je man apneu heeft wat heeft de huisarts er dan verder aangedaan, behalve t vaststellen?
framboise-t schreef:
25-10-2025 07:11
Dat slaaponderzoek valt niet onder huisartsenzorg, ook als dat in je eigen bed wordt gedaan, dus dat kost je wel je eigen risico.
Heeft je man geen (telefonische) nabespreking gehad met een andere arts dan de huisarts? Want dat beoordelen van de uitkomsten doet de huisarts ook niet zelf.
Jazeker. En natuurlijk kost het je eigen risico. Ik reageerde op je bewering dat je naar het ziekenhuis moet.
Hij heeft nu een slaapmasker.
Ik heb een tijdje een snurkbeugel van Oniris gebruikt en dat werkte op zich ok tegen snurken. Echter het was niet bepaald comfortabel om met dat ding in te liggen. Wat bij mij uiteindelijk hielp was een kilo of 10 afvallen.
.
Jesco schreef:
25-10-2025 08:56
Ik heb een tijdje een snurkbeugel van Oniris gebruikt en dat werkte op zich ok tegen snurken. Echter het was niet bepaald comfortabel om met dat ding in te liggen. Wat bij mij uiteindelijk hielp was een kilo of 10 afvallen.
Slaapapneu veroorzaakt overgewicht. Mijn man is 15 kilo afgevallen sinds hij met een apneu-apparaat slaapt.
Ook als je naar het ziekenhuis gaat voor het onderzoek dan kan je gewoon thuis slapen in de meeste gevallen.
Overgewicht kan een oorzaak zijn van slaapapneu maar het hoeft niet, het kan ook andere oorzaken hebben zoals verslappen van de spieren in de keel, scheef neusschot of aansturen vanuit de hersenen werkt niet goed
Behalve moe zijn en steeds in slaap vallen overdag, kan het ook
een verhoogde kans op hart en vaat ziekten zoals hoge bloeddruk of hartritmestoornissen, diabetes, hoofdpijn en nog veel meer veroorzaken. Dus een onderzoek of je het hebt is geen overbodige luxe.
Blauwbloemetje schreef:
25-10-2025 11:55

Behalve moe zijn en steeds in slaap vallen overdag,kan het ook
een verhoogde kans op hart en vaat ziekten zoals hoge bloeddruk of hartritmestoornissen, diabetes, hoofdpijn en nog veel meer veroorzaken. Dus een onderzoek of je het hebt is geen overbodige luxe.
Volgens mijn arts in t ziekenhuis vermoeden ze dat veel ongelukken door slaapapneu komen, mensen die niet weten dat ze te hebben maar dus even in slaap vallen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven