Gezondheid alle pijlers

Ik stop met roken!

06-03-2019 23:50 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, hier zijn vast al talloze topics over geschreven, máár.... Ik ga stoppen met roken! Het moment dat ik volledig achter mijn beslissing om te stoppen sta, is eindelijk gekomen. Ik ben van plan om hier een soort van 'updates' te geven, ook zodat ik zelf mijn weg naar een rookvrij leven (wat klinkt dat zoetsappig) terug kan lezen.

Zijn er mensen die hun (succes)verhaal willen delen? Misschien zijn er nog mensen die goede tips hebben?

Ik stop overigens met een hulpmiddel, omdat eerdere pogingen op basis van wilskracht mislukt zijn. Zojuist heb ik mijn eerste tabletje genomen.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Goed voor jou!
Ik ben in totaal een keer of 5 gestopt (minstens een half jaar).
de eerste keer met veel kauwgom als vervanging
ook eens een keer met behulp van accupunctuur
en de laatste keer, had ik er gewoon genoeg van. Het belemmerde me in mijn vrijheid. Ik heb vanaf het begin van die laatste poging gezegd dat het de laatste keer is dat ik stop. Dat is ongeveer 5 jaar geleden. Doorgaans mis ik het niet. Mijn man rookt, dus ik word er nog veel mee geconfronteerd, maar de enige momenten dat ik in de verleiding zou kunnen komen, is als ik gedronken heb. Dan heb ik nog wel eens een paar trekjes genomen. Maar dan weet ik meteen weer dat ik dat niet wil. (Dat is in de afgelopen 5 jaar misschien 2 of 3 keer voorgevallen en daar ben ik ook niet boos voor op mezelf)
Ik weet ook van mezelf dat ik geen occasionele roker kan zijn. In die val ben ik na mijn vorige stoppogingen getrapt. Voor ik het wist, was ik weer vertrokken. Ik kan dat niet, dus ik moet dat ook niet doen. Dat is ook veel duidelijker voor mij. Gewoon niet doen.

Is het voor jou ook duidelijk wat mogelijke moeilijkheden zijn, door je vorige stoppogingen? Omstandigheden, contexten, momenten?
Als je dat al weet, dat is een eerste, dan een manier zoeken om daar mee om te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Super goed! Veel succes! Ik ben ook sinds een paar dagen bezig met ''stoppen''. Heb zondag, maandag, dinsdag en woensdag één sigaret per dag gerookt (normaal was dit zeker een half pakje) en wil vanaf vandaag ook die ene sigaret laten (want ja wat voegt die nou toe?).

Ik hoop dat het jou (en mij) gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
07-03-2019 11:24
Super goed! Veel succes! Ik ben ook sinds een paar dagen bezig met ''stoppen''. Heb zondag, maandag, dinsdag en woensdag één sigaret per dag gerookt (normaal was dit zeker een half pakje) en wil vanaf vandaag ook die ene sigaret laten (want ja wat voegt die nou toe?).

Ik hoop dat het jou (en mij) gaat lukken!
Bedankt! Jij ook succes, we gaan het redden :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Jullie succesverhalen zijn voor mij een steuntje in de rug.

Ik zit dus inmiddels op dag twee van mijn 'project'. Ik heb nu al het idee dat ik minder voldoening uit het roken haal. Eerlijk gezegd denk ik dat dit meer in mijn hoofd zit dan dat het effect van de tabex is, maar het begin is er!

Inmiddels heb ik een definitieve stopdatum gepland: aanstaande maandag. Als het goed is heb ik dan, met behulp van de tabletjes, ook geen zin meer in roken.

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hessler schreef:
07-03-2019 18:30
Bedankt allemaal! Jullie succesverhalen zijn voor mij een steuntje in de rug.

Ik zit dus inmiddels op dag twee van mijn 'project'. Ik heb nu al het idee dat ik minder voldoening uit het roken haal. Eerlijk gezegd denk ik dat dit meer in mijn hoofd zit dan dat het effect van de tabex is, maar het begin is er!

Inmiddels heb ik een definitieve stopdatum gepland: aanstaande maandag. Als het goed is heb ik dan, met behulp van de tabletjes, ook geen zin meer in roken.

Ben benieuwd!
Succes!

Mij heeft het boek van Jan Geurtz erg geholpen. Na ruim twintig jaar ongeveer een pakje per dag roken, ben ik sinds drie jaar gestopt zonder al te veel moeite (terwijl ik de angst had dat het me nooit zou lukken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven