Implanon ervaringen??
woensdag 21 april 2010 om 11:54
Ik ben inmiddels aan mijn 3e implanon. Het bevalt mij prima! Ik wordt zelden tot nooit ongesteld - misschien 3x per jaar. Maar dat schijnt voor iedereen anders te zijn. Ik heb geen problemen gehad met verwijderen. De laatste keer hebben ze hem alleen wat dieper gezet dus het zal over 2 jaar wel wat lastiger zijn. Ik zweer erbij. Wil nooit meer wat anders!
woensdag 21 april 2010 om 11:58
Elina, dat deed mijn huisarts ook, in 2003, maar met name omdat ze had vernomen dat het staafje soms zoek raakt in je lichaam. Verder kan ik me uit dit die tijd een TV documentaire herinneren waarin een vrouw tijdens een lange reis zwanger was geworden ondanks de Implanon. Volgens mij was zij ook één van die vrouwen die een rechtszaak begonnen is. Ze kwam er pas laat achter en moest toen in Australie bevallen, ergens in de outback, meen ik. Dus ik zou er zelf niet aan beginnen. Ik gebruik de nuvaring, maar ik kan me voorstellen dat dat voor een lange reis niet echt praktisch is. Spiraaltje misschien?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 21 april 2010 om 12:08
Mijn ervaring;
Fijn idee dat ik 3 jaar 'klaar' was; niet iedere ochtend de pil slikken.
Vervelend; 2 weken ongesteld, 1 week niet, dan weer 1 week wel, 3 weken niet, 2 weken wel, geen peil op te trekken dus, heel irritant! Daarom heb ik hem na 1,5 jaar eruit laten halen. Eruit halen is goed gegaan, huisarts samen met assistente, binnen 10 min. was ie eruit.
Fijn idee dat ik 3 jaar 'klaar' was; niet iedere ochtend de pil slikken.
Vervelend; 2 weken ongesteld, 1 week niet, dan weer 1 week wel, 3 weken niet, 2 weken wel, geen peil op te trekken dus, heel irritant! Daarom heb ik hem na 1,5 jaar eruit laten halen. Eruit halen is goed gegaan, huisarts samen met assistente, binnen 10 min. was ie eruit.
woensdag 21 april 2010 om 12:25
ik heb implanon gehad. Ik werd om de haverklap ongesteld. Na een jaar was ik t zat. Ding eruit.
Vriendinnen hebben m gehad en waren erg blij.
Nooit ongesteld en nooit omkijken naar dat ding.
Ik begreep van de gyn dat je alleen zwanger werd als hij niet goed geplaatst word. Huisartsen zijn te slecht geschoold in het plaatsen van de implanon en daarom ging het in het verleden nogal eens fout. Mijne en die van vriendinnen werd door gyn geplaatst.
Vriendinnen hebben m gehad en waren erg blij.
Nooit ongesteld en nooit omkijken naar dat ding.
Ik begreep van de gyn dat je alleen zwanger werd als hij niet goed geplaatst word. Huisartsen zijn te slecht geschoold in het plaatsen van de implanon en daarom ging het in het verleden nogal eens fout. Mijne en die van vriendinnen werd door gyn geplaatst.
woensdag 21 april 2010 om 13:29
quote:compu schreef op 21 april 2010 @ 11:35:
Hoi,
Als je Implanon ervaring viva googelt, kom je topics tegen.
Succes!
Ik heb hier al wat naar gekeken, maar zijn vaak toch wat oudere topics.. Vandaar dat ik nog wel benieuwd was naar iets meer recentere ervaringen.
En ik heb een afspraak staan bij de gynacoloog, dus hij zal mijn implanon ook plaatsen..
Hoi,
Als je Implanon ervaring viva googelt, kom je topics tegen.
Succes!
Ik heb hier al wat naar gekeken, maar zijn vaak toch wat oudere topics.. Vandaar dat ik nog wel benieuwd was naar iets meer recentere ervaringen.
En ik heb een afspraak staan bij de gynacoloog, dus hij zal mijn implanon ook plaatsen..
woensdag 21 april 2010 om 13:32
woensdag 21 april 2010 om 13:44
Ik heb net maandag m'n eerste eruit laten halen en m'n tweede erin laten zetten. Ik heb een heel klein hechtpleistertje, dus het litteken wordt niet groter dan een klein stipje. Ik word licht ongesteld elke 6-7 weken en heb veel minder bijwerkingen dan met de pil.
De verhalen van de rechtzaken is bij allemaal dat de implanon niet goed geplaatst is en er soms helemaal niet in zat...
De verhalen van de rechtzaken is bij allemaal dat de implanon niet goed geplaatst is en er soms helemaal niet in zat...
woensdag 21 april 2010 om 13:57
het plaatsingssysteem is geheel veranderd na al die rechtszaken, dus tegenwoordig komt foutieve plaatsing niet meer voor. Verder is het vergelijkbaar met een mirenaspiraal. Die kan 5 jaar blijven zitten, loop je geen risico op uitwendige littekens mee en er is meer ervaring mee. Reden voor mij om de mirena te kiezen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross