Gezondheid alle pijlers

implanon toch zwanger?

11-09-2013 21:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt. Ik heb dit jaar december mijn implanon 2 jaar. Ik voel hem gewoon nog zitten. Nu ben ik sinds vorige week vrijdag ongesteld ofja ongesteld. Ik verloes de ene dag veel bloed de andere dag bijna niks. Ik ben sinds zaterdag aan de dunne ontlasting en braken. En vanavond zit ik dan weer te huilen bij d3 biggest loser. Wat dus totaal geen emotioneel programma is. Nu herken ik enkele dingen die ik ook had bij de zwangerschap van mijn zoontje. Nu is mijn vraag; zou ik toch zwanger kunnen zijn? Nu weet ik dat ik reacties ga krijgen dat ik een test moet doen. Maar wilde eerst even jullie meningen horen
Mannen zijn gelukkig, omdat onwetendheid een zegen is
Het kan, het kan niet
Zolang je niet aan Sint Janskruid, hiv-remmers of medicijnen tegen tbc slikt, lijkt mij dat er niet veel aan de hand is. Als je de gebruikershandleiding leest, staan eigenlijk al jouw klachten wel onder vaak tot veelvoorkomend gemelde bijwerkingen.

Altijd zw-testen in huis, speciaal voor dit soort twijfelmomenten.
Ik ga het toch zeggen: Een test halen is je oplossing!
Ja dat kan kan ik je uit eigen ervaring vertellen. De kans dat het goed afloop is echter erg klein.
En toch is mijn enige mening, een test biedt uitkomst. Je weet het he, 2 voor 5 euro nog wat bij het Kruidvat, of nog goedkoper bij de Action.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:eefie_says_hi schreef op 11 september 2013 @ 21:41:

Ja dat kan kan ik je uit eigen ervaring vertellen. De kans dat het goed afloop is echter erg klein.Hoezo dat dan? Beschadigt de vrucht van de hormonen?
Ik heb toen een miskraam gehad en curretage. De gyn vertelde dat door de hormonen de celdeling veel schade oploopt en dat dit (bijna) altijd tot een miskraam leidt.

Overigens is een zw met een implanon een zeer kleine kans, maar ja het kan dus wel
Ah, dat wist ik niet. Dat zal dus ook bij een Mirena spiraal het geval zijn denk ik.
Ook ik ben zwanger geraakt met implanon wat resulteerde in een miskraam (vond het eerder een vroeggeboorte) met 16 weken. Dus ja, het kan...

Na het plaatsen was ik 3 week ongesteld, 1 week niet, na negen maanden hield dit ineens op... Na 2 weken toch maar een test gedaan, negatief. Dus ik dacht, dat zal dan wel eindelijk zijn werk goed doen. Helaas...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hi,

Ik ben via google op dit forum beland omdat ik ook bang ben dat ik zwanger ben terwijl ik een implanon heb.

Ik heb dezelfde klachten als de vrouw die het eerste bericht heeft geschreven alleen heb ik ook veel pijn aan mijn borsten.

Morgen ga ik een test doen...

Verder zie ik berichten over bijna zeker een miskraam.

Weet iemand of dit ook bijna zeker als ik de implanon er zo snel mogelijk uit laat halen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
quote:nobodyknows schreef op 23 december 2014 @ 02:48:

Hi,

Ik ben via google op dit forum beland omdat ik ook bang ben dat ik zwanger ben terwijl ik een implanon heb.

Ik heb dezelfde klachten als de vrouw die het eerste bericht heeft geschreven alleen heb ik ook veel pijn aan mijn borsten.

Morgen ga ik een test doen...

Verder zie ik berichten over bijna zeker een miskraam.

Weet iemand of dit ook bijna zeker als ik de implanon er zo snel mogelijk uit laat halen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Hoihoi @nobodyknows

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik ben ook een beetje op google aan het researchen voor de kans dat ik zwanger ben met een implanon.

Ik heb deze nu 2,5 jaar al. (hij is maar 3 jaar dus het zou goed kunnen dat het mis is gegaan ivm dat de eindtijd al nabij is...)

Zou je willen laten weten of de test bij jou positief of negatief was?

Groetjes!
quote:suzyqfive schreef op 12 september 2013 @ 11:17:

Ook ik ben zwanger geraakt met implanon wat resulteerde in een miskraam (vond het eerder een vroeggeboorte) met 16 weken. Dus ja, het kan...

Na het plaatsen was ik 3 week ongesteld, 1 week niet, na negen maanden hield dit ineens op... Na 2 weken toch maar een test gedaan, negatief. Dus ik dacht, dat zal dan wel eindelijk zijn werk goed doen. Helaas...

Hii,

Ik ben bang dat ik zwanger ben ookal heb ik een implanon. Hoe lang had jij je implanon al toen je zwanger raaakte?

liefs!
Het kan...maar kan ook wat anders zijn. Ik dacht ook zwanger te zijn en heb getest. Had dezelfde soort klachten als toen ik wel zwanger was. Ik was nu niet zwanger, maar omdat de klachten aanbleven, kreeg ik een echo. En daar bleek dat ik een cyste in een eileider had. Heb niet lang daarna de implanon laten verwijderen. Ik had er op de één of andere manier geen vertrouwen meer in en ben toen maar weer de pil gaan slikken.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Volgens mij zijn die testen bij de Action een paar euro. Dan zou ik er een paar kopen voor dit soort momenten.
quote:Cassy365 schreef op 15 januari 2016 @ 15:33:

[...]

Hoihoi @nobodyknows

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik ben ook een beetje op google aan het researchen voor de kans dat ik zwanger ben met een implanon.

Ik heb deze nu 2,5 jaar al. (hij is maar 3 jaar dus het zou goed kunnen dat het mis is gegaan ivm dat de eindtijd al nabij is...)

Zou je willen laten weten of de test bij jou positief of negatief was?

Groetjes!Kijk even naar de datum.
Laat maar
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 15-01-2016 16:47
Reden: Zag nu pas dat het een prehistorisch topic is..commentaar niet echt relevant dan
% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Cassy,

Ben je toevallig zwaarlijvig? In de bijsluiter staat dat bij vrouwen met overgewicht de implanon na twee jaar vervangen moet worden.

Overigens was ik verre van zwaarlijvig destijds. Bij plaatsing woog ik nog maar 47kg (Pfeiffer)

De reden waarom ie bij mij (na negen maanden) niet meer werkte was waarschijnlijk omdat ie helemaal ingekapseld was.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hier ook een probleempje...

Ik heb nu 2,5 jaar mijn implanon en sinds een paar dagen doet mijn lichaam alsof die zwanger is.. Volgends mijn huisarts zou je met een implanon niet ongesteld worden die 3 jaar, maar dat ben ik normaal wel netjes iedere maand. Alleen zit er deze keer geen lijn in. Ik ben vanaf mijn laatste ongesteldheid bijna 3 weken lang iedere dag een paar druppels oud bloed verloren. Dat is nu eindelijk 2 weken afgelopen.

Alleen had ik nu 7 dagen geleden alweer ongesteld moeten zijn. Ik heb al 1 kindje en ik heb nu precies de zelfde symtomen als toen. Alleen wist ik toen gewoon dat ik zwanger was, en nu zegt mijn gevoel dat mijn lichaam me voor de gek houd.

Ik heb al 2 zwangerschapstesten gedaan en die zijn allebij negatief.

Over een paar dagen ga ik nog eens testen.

Als ik volgende week nog steeds niet ongesteld ben geworden ga ik toch maar eens de huisarts bellen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven