Gezondheid alle pijlers

Implanon

14-08-2012 15:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik ben een paar weken geleden gestopt met de pil, omdat ik er neerslachtig van werd. Nu ben ik vanochtend naar de dokter geweest en die zei dat als ik geen oestrogeen meer wilde, ik ook met de prikpil of Implanon kon beginnen.

Implanon heeft dan mijn voorkeur, omdat het drie jaar blijft zitten en ik er dan niet zo aan hoef te denken, maar graag zou ik toch ervaringen willen horen van jullie!
Ik heb geen ervaring met implanon, wel met de prikpil. Daar ben ik erg tevreden over, geen menstruatie meer, en ik hoef er ook slechts 1x in de drie maanden aan te denken. Ik heb ook geen last van bijwerkingen ofzo.
Is de prikpil even betrouwbaar als de gewone slikpil?
Ik heb implanon gehad, de huisarts had hem te diep in de arm gezet, daarom heb i hem operatief laten verwijderen. Ik was aan een stuk ongesteld vandaar dat ik er snel weer vanaf wilde. Voor mij geen succes dus.
Implanon heeft mijn huisarts afgeraden ivm het moeilijk verwijderen ervan. Hij wilde hem om die reden ook niet meer zetten. Geen ervaring dus, om deze reden
Maar waarom is het zo lastig om het te verwijderen? Omdat het kan verschuiven, of?
De implanon vindt ik ideaal,nergens geen last meer van . Mijn huisarts had totaal geen problemen met het uithalen van de implanon,en een nieuwe was zo weer gezet.
Ik heb al mijn 3e implanon, nooit meer ongesteld geweest en het inzetten en er uit halen was ook geen probleem. Ik vind het ideaal, geen omkijken naar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had ook implanon inzetten ging makkelijk mt grote naald doet geen pijn, uit halen met klein sneetje verdoofd.

Ik vind het een goed middel maar kreeg helaas als bijwerking acne daarom verwijderd. Ik werd niet meer ongesteld en je hoeft ook niets te slikken. Het is maar 1 hormoon nl progesteron in kleine hoeveelheid, maar 10 procent van de gebruikers krijgt last van acne. Je zou t kunnen proberen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO: ja de prikpil is even veilig als de slikpil,

misschien nog wel veiliger. als je bij de slikpil diarree hebt of over moet geven 1 of 2 uur nadat hem geslikt hebt dan is hij minder veilig. dat heeft de prikpil niet.
ik heb13 maart m'n Implanon laten zetten op de 2e dag van m'n mentruatie. Ik ben nu nog steeds ongesteld. Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zjn die dat hebben gehad en hoe het daarna verlopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven