Gezondheid alle pijlers

Implanon

27-01-2020 21:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een vraagje, ik heb nu sinds 14 Feb. Een implanon staafje in mijn arm.

Maar nu heb ik al ongeveer 2 maanden, heel veel klachten met steken bij mijn ribben en vaak angsten.

Mensen zeggen dat ik een paniek/angst stoornis heb opgebouwd, maar nu is mijn vraag kan dit komen door de implanon?

De mogelijke bijwerken is wel angst, maar hebben er meer mensen ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen last van.
Is het begonnen nadat de Implanon is gezet?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit besproken met je arts die de Implanon heeft voor geschreven?

Kijk eens op de website van Lareb naar bekende bijwerkingen; https://www.lareb.nl/nl/databank/Result ... GESTREL%29
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het door je implanon komt aangezien je die al bijna een jaar hebt en je deze klachten pas 2 maanden hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan (zie bijwerkingen), maar meestal is een angststoornis niet veroorzaakt door de pil of implanon maar alleen de zoveelste trigger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen kunnen wel invloed uitoefenen op je gevoel. Ik zou echter proberen ermee te leven (wat een goede tolerantieoefening is) en de volgende gelegenheid een ander middel nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je dacht ook al dat je hartklachten had. En verkeerde ademhaling, hyperventilatie. En paniekaanvallen.

Ga naar je huisarts.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
28-01-2020 00:01
Je dacht ook al dat je hartklachten had. En verkeerde ademhaling, hyperventilatie. En paniekaanvallen.

Ga naar je huisarts.
Dit!

Dit is niet gezond, zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werkplek hebben wij wel degelijk nadelige gedragsveranderingen gezien bij zorgvragers die een implanon hadden gekregen. Het is altijd even aankijken en zeker weten doe je het niet, maar bij 1 Dame is hierom de implanon weer verwijderd.
Praat met je huisarts. Misschien is er iets heel anders met je aan de hand maar dat kunnen wij niet voor je onderzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven