Gezondheid alle pijlers

in dubio zwemmen en pfeiffer

11-01-2014 08:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

mijn dochter van 5 wordt sterk verdacht op pfeiffer. we hebben bloed geprikt en moeten nog even wachten op de uitslag.

maar wat zouden jullie doen, toch laten zwemmen. ze zegt wel dat ze niet moe is, maar ik weet wel beter. ze is net opgestaan en wederom lijkbleek , ingevallen ogen en wallen.

het is een zwemles van een uur, maar midden op de dag.
As het midden op de dag is, kun je haar ook eerst even laten slapen en kijken hoe het daarna gaat.
Zelf de beslissing nemen, kinderen geven vaak niet toe moe en misselijk te zijn als dat betekent dat ze niet mee mogen naar iets wat ze leuk vinden
dat bedoel ik.. ik moet die beslissing nemen, maar welke?

ze zwemt zo graag, zal het niet te uitputtend voor dr zijn.

ze geeft het idd niet zelf aan. ze blijft gewoon doorgaan, je merkt heel goed aan haar gedrag en verder doen en laten hoe ver de moeheid zit. als ik haar zeg van ff op de bank (bed krijg ik dr niet) dan vecht ze echt.. ze wilt gewoon niet eraan toegeven

en om nee te zeggen vind ik ook zo sneu voor dr... pfff lastig af toe
niet laten gaan. Tuurlijk is het heel sneu, maar als ze echt pfeiffer heeft, kan ze straks met meer dingen niet mee doen. Even een stapje terug en rust nemen. Gaan zwemmen is een flinke aanslag o het lichaam en bevorderd zeker niet het herstel. Vooral omdat je zelf aangeeft dat zij zelf maar doorgaat en doorgaat, is het belangrijk dat jij voor haar op de rem trapt.

een lekker bedje op de bank maken en een filmpje.
Ik zou het niet doen. Ze is fysiek niet in orde, waarschijnlijk pfeiffer dat wordt dus heel veel rusten de komende weken/maanden en dan kan je de zwemles beter stopzetten.
Niet laten gaan! Je wilt Pfeiffer echt niet verwaarlozen. Geloof me!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Mijn zoon heeft het ook en gaat wel zwemmen, voor de rest doen we erg rustig aan. Even geen andere uitjes en speeldates.

Na het zwemmen ligt hij op de bank en gaan we nergens meer heen.
Huisarts zei dat heel veel kinderen op de basis school dit krijgen en per kind zal het verschillen maar heel vaak is het met een paar weken gewoon over en zelfs de helft van de ouders merken het niet eens.

Helemaal niks meer mogen is een beetje overdreven.

Ik zou echt naar het kind zelf kijken, als ze zo vreselijk slecht eruit ziet en moe is straks kan je dr thuishouden, dat lijkt me dan meer dan logisch.

Maar echt thuis houden alleen omdat ze misschien pfeiffer heeft is niet nodig.
Hoe lang geleden is het dat ze voor het laatst gezwommen heeft? En hoe reageerde ze toen op het zwemmen? Was ze de rest van de dag echt helemaal op? Dan zou ik niet gaan. Gaf het haar juist energie. Dan kan je het overwegen om wel te gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb Pfeiffer gehad toen ik kind was en mijn moeder bleef toen bij de zwemles. Bij alle leraren(school.zwemmen enz) aangegeven dat ik Pfeiffer had.

Ik vond zwemles zo leuk en mijn moeder wilde het me niet geheel onthouden, dus ik deed een klein gedeelte van de les mee. dat was soms een kwartier, en soms maar 10 minuten, maar ik vond het super dat ik dat nog wel mocht! Het is wat je eigen gevoel zegt. Denk je dat het toch niet gaat, doe het dan niet! Of overleg of je erbij mag blijven zoals mijn moeder, kijk naar de opties die er zijn. Succes iniedergeval!
Toen mijn zoon ca. met 6 jaar longontsteking bleek te hebben, en tegen de huisarts zei maar over 3 dagen heb ik een partijtje (naar een druk speelparadijs) zei mijn huisarts: "Gewoon laten gaan, als een ziek kind zelf wil, gewoon doen. Wel bereikbaar/in de buurt blijven om hem a la minute te kunnen ophalen"
quote:mamavan2schatten schreef op 11 januari 2014 @ 08:56:

dat bedoel ik.. ik moet die beslissing nemen, maar welke?

ze zwemt zo graag, zal het niet te uitputtend voor dr zijn.

ze geeft het idd niet zelf aan. ze blijft gewoon doorgaan, je merkt heel goed aan haar gedrag en verder doen en laten hoe ver de moeheid zit. als ik haar zeg van ff op de bank (bed krijg ik dr niet) dan vecht ze echt.. ze wilt gewoon niet eraan toegeven

en om nee te zeggen vind ik ook zo sneu voor dr... pfff lastig af toe

Ik zou hierin meegaan en er een beetje ´misbruik´ van maken. Je weet dat je op de rem moet trappen omdat zij het zelf niet doet. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen; Als je vanavond en morgenavond een uurtje eerder naar bed gaat, mag je morgenmiddag best naar zwemles.

Zo kun je ook andere dingen een beetje sturen, en breng het vooral op de positieve manier (dat wat zij leuk vindt zeg je als laatste, is een verkooptruc). Als je genoeg groente hebt gegeten mag je dat tv programma kijken. Als je een middagdutje doet mag je daarna nog naar het feestje. In dat geval wel even de moeder van de jarige inseinen, zodat ze een eigen beker en bestek houdt.

En dan uiteraard een beetje aanpassen aan jouw kind . Als ze graag fietst, dan mag dat als ze vooraf eerst een half uurtje rustig op de bank gaat liggen. Misschien kun je haar een uurtje later naar school laten gaan, zodat ze ´s ochtends wat langer in bed ligt? Of zodat ze ´s ochtends kan douchen ipv ´s avonds.
Ik zou haar wel laten gaan. Zorgen dat ze er voor en er na geen inspanningen heeft. Het kan erg ontspannend werken zo'n zwembad. En je bent er toch bij, als je ziet dat het teveel word ga je gewoon lekker eerder naar huis.
quote:martinaa schreef op 11 januari 2014 @ 10:29:

Toen mijn zoon ca. met 6 jaar longontsteking bleek te hebben, en tegen de huisarts zei maar over 3 dagen heb ik een partijtje (naar een druk speelparadijs) zei mijn huisarts: "Gewoon laten gaan, als een ziek kind zelf wil, gewoon doen. Wel bereikbaar/in de buurt blijven om hem a la minute te kunnen ophalen"Daar zijn echt wel grenzen aan hoor. Die van mij gaat door tot hij flauwvalt. Lijkt me niet gezond.
Laten gaan...

Bij een kind heeft pfeiffer veel minder gevolgen dan bij pubers en jong volwassenen.

Bouw rust in voor en na het zwemmen en wat eerder naar bed.

Geef aan dat als ze te moe is ze mag stoppen en geef ook aan de badmeester/juf aan dat ze mogelijk pfeiffer heeft en of ze haar eruit willen sturen als zij het idee hebben dat ze het niet meer trekt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
niet zwemmen als ze ziek zijn. Daar doe je niemand een plezier meer.
zwemmen is een behoorlijke fysiek inspanning, je gaat ook niet hardlopen of fitnessen als je niet fit bent.
Zoon lief met vreugd gezwommen en nu op de bank met een film.
quote:Exces schreef op 11 januari 2014 @ 10:29:

[...]

Ik zou hierin meegaan en er een beetje ´misbruik´ van maken. Je weet dat je op de rem moet trappen omdat zij het zelf niet doet. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen; Als je vanavond en morgenavond een uurtje eerder naar bed gaat, mag je morgenmiddag best naar zwemles.

Zo kun je ook andere dingen een beetje sturen, en breng het vooral op de positieve manier (dat wat zij leuk vindt zeg je als laatste, is een verkooptruc). Als je genoeg groente hebt gegeten mag je dat tv programma kijken. Als je een middagdutje doet mag je daarna nog naar het feestje. In dat geval wel even de moeder van de jarige inseinen, zodat ze een eigen beker en bestek houdt.

En dan uiteraard een beetje aanpassen aan jouw kind . Als ze graag fietst, dan mag dat als ze vooraf eerst een half uurtje rustig op de bank gaat liggen. Misschien kun je haar een uurtje later naar school laten gaan, zodat ze ´s ochtends wat langer in bed ligt? Of zodat ze ´s ochtends kan douchen ipv ´s avonds.Het gaat over zwemles....
nou..we wouden gaan,maar tijdens de autorit in slaap gevallen,dus ben omgekeerd.

wou met de zwemjuf praten, maar proberen het zaterdag opnieuw.

ik hoor veel dat veel kinderen er geen last van hebben,helaas valt mijn dochter er buiten en heeft er degelijk last van en vind het jammer dat dat niet begrepen wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven