Gezondheid alle pijlers

Incontinentie

31-01-2019 14:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best wel een beetje een akward vraag..
Ik ben 33,moeder van drie.
Sinds een paar maanden heb ik last van incontinentie.
Het begon plotseling, ik schrok er een beetje van.
Eerder kon ik mijn urine echt heel lang ophouden als het moest.
En ineens kon dat niet meer.
Het verlies is wel meer dan een paar druppels, maar geen complete blaasleging.

Ik heb het eens getest met mijn drinken, ik drink bijvoorbeeld eigenlijk altijd thee. Wel verse thee, dus geen zakjes met coffeine.
Maar door thee moet ik ineens dus heel vaak en ook grote hoeveelheden plassen en dan kan ik het dus niet meer ophouden.

Als ik water drink, heb ik er geen last van.

Eerder heb ik dit dus nooit gehad, terwijl ik altijd vooral thee gedronken heb..

Is dit herkenbaar voor iemand?
En wat doen jullie tegen incontinentie? Ik vind mezelf zo jong voor Tena ofzo.. 🤔

Wel bij de ha geweest, het is geen blaas ontsteking of iets.
Hij gaf oefeningen mee voor mijn bekken, maar hij vond wel dat ik het eigenlijk al goed aanspan.

Ik moet nu een dagboekje bijhouden, maar hoopte hier wat erkenning te krijgen.
Hier herkenning. Bij mij begon het bij de tweede zwangerschap. En dat blijkt vrij normaal, je bent dus (helaas) niet te jong voor tena, maar..

Er zijn speciale therapeuten, die je kunnen helpen met bekkenoefeningen. Daar zou ik eerst heengaan als ik jou was. Het kan volgens mij niet liggen aan hoeveel je waarvan drinkt. Wel aan het feit dat je gewend was je urine lang op te houden. Dat blijkt dus heel slecht te zijn (maarja.. daar kun je nu niets meer aan veranderen)
Ik deed dat ook altijd.
Later is nu
Dreamer schreef:
31-01-2019 15:03
Hier herkenning. Bij mij begon het bij de tweede zwangerschap. En dat blijkt vrij normaal, je bent dus (helaas) niet te jong voor tena, maar..

Er zijn speciale therapeuten, die je kunnen helpen met bekkenoefeningen. Daar zou ik eerst heengaan als ik jou was. Het kan volgens mij niet liggen aan hoeveel je waarvan drinkt. Wel aan het feit dat je gewend was je urine lang op te houden. Dat blijkt dus heel slecht te zijn (maarja.. daar kun je nu niets meer aan veranderen)
Ik deed dat ook altijd.

Ja ik heb dat ook altijd gedaan, goed ophouden, niks aan de hand.
Mijn jongste zoon is bijna drie, en het is ongeveer een half jaar geleden begonnen, lijkt me dan toch niet nog van de bevalling?

Moet jij ook vaker plassen? Ik moet echt best vaak en altijd grote hoeveelheden..
Hoi, wat ontzettend naar. Maar bedenk je bent niet de enige. Ik ben door een zwangerschap incontinentie geraakt. Je schrijft dat je je te jong vind voor een tena. Ik draag ze en ben ze gaan zien als maandverband. Ik het geeft mij een veilig gevoel, niemand die het ziet en mijn kleding blijft beschermd. Wat mij heel erg heeft geholpen is een bekkenbodem fysiotherapie. Hier door is het bij mij veel minder geworden.
Deze zit zelfs in het basis pakket.
Travelgirl33 schreef:
31-01-2019 15:07
Hoi, wat ontzettend naar. Maar bedenk je bent niet de enige. Ik ben door een zwangerschap incontinentie geraakt. Je schrijft dat je je te jong vind voor een tena. Ik draag ze en ben ze gaan zien als maandverband. Ik het geeft mij een veilig gevoel, niemand die het ziet en mijn kleding blijft beschermd. Wat mij heel erg heeft geholpen is een bekkenbodem fysiotherapie. Hier door is het bij mij veel minder geworden.
Deze zit zelfs in het basis pakket.
Dat van die tena zit denk ik tussen m'n oren hoor.. De reclames ervan bv, zie je toch altijd vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd..
ik zou echt even langs een bekkenbodem fysio gaan, het kan namelijk ook veroorzaakt worden doordat je te goed aanspant en je bekkenbodem daardoor dus verkrampt. Die mensen weten echt veel, ik heb er heel veel aan gehad.
florence13 schreef:
31-01-2019 15:11
ik zou echt even langs een bekkenbodem fysio gaan, het kan namelijk ook veroorzaakt worden doordat je te goed aanspant en je bekkenbodem daardoor dus verkrampt. Die mensen weten echt veel, ik heb er heel veel aan gehad.
Ik ga eens kijken waar hier eentje zit.. Heb ik daarvoor een verwijzing nodig?
Mamamiep schreef:
31-01-2019 15:14
Ik ga eens kijken waar hier eentje zit.. Heb ik daarvoor een verwijzing nodig?
nee, je kunt gewoon gaan
Wat bedoel je met verse thee? Niet iedere thee is cafeïne- en theïnevrij.
Er zijn trouwens best wat dranken die een blaas kunnen prikkelen/irriteren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat is ook zo. Maar nu zweer ik bij tena😂 je kan trouwens via de site een proefproject aan vragen.

Ga niet lang lopen aanmodderen. En zoek een fysiotherapeut. Soms kan het zijn dat je blaas toch een te hoge of een te lage spierspanning heeft. En door middel van te ontspannen of juist te leren aanspannen. Kan je het onder controle houden.

Je kan ook altijd je laten verwijzen naar de uroloog.

Volgens mij hebben thee en koffie wel invloed op je blaas.
Als je in de buurt van Haarlem woont weet ik een hele goede.
Ik woon in Overijssel dus Haarlem is een beetje ver haha.

Wat betreft die Tena, welke moet ik dan proberen, er zijn zoveel soorten en maten.

Het ziekenhuis hier heeft een bekkenbodem team, zag ik net, die ga ik maar eens bellen voor een afspraak.

En over mijn thee, ik drink thee van verse thee blaadjes, zonder extra toevoegingen. Dit ivm mijn bloeddruk.
Mamamiep schreef:
31-01-2019 15:26

Wat betreft die Tena, welke moet ik dan proberen, er zijn zoveel soorten en maten.

Het ziekenhuis hier heeft een bekkenbodem team, zag ik net, die ga ik maar eens bellen voor een afspraak.

En over mijn thee, ik drink thee van verse thee blaadjes, zonder extra toevoegingen. Dit ivm mijn bloeddruk.
Gewoon bij de apotheek een proefpakket aanvragen

In thee zit van nature cafeïne. Vraag het even na.
tickel wijzigde dit bericht op 31-01-2019 15:36
5.19% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In losse thee zit net zoveel cafeine als in een zakje. Ga naar een bekkenbodemfysiotherapeut. Het kan ook een overactieve blaas zijn. Bij mij helpt minderen met cafeine wel heel goed.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Mamamiep schreef:
31-01-2019 15:26

In zwarte en groene thee zit theïne/cafeïne, of het los is of in een zakje maakt niet zoveel uit. Rooibos en andere kruidentheeën zijn theïne/cafeïnevrij.
Later is nu
Kijk eens op de site van tena. Je kan het online aanvragen of even bellen.

Je apotheek kan je er ook goed in adviseren.

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel urine je verliest. Het is een kwestie van proberen.
Hebben jullie dan ook met aandrang dat dat heel plotseling komt en je dan ook echt meteen moet.

Ik heb dus dat ik niet al ff het gevoel heb dat ik moet plassen, maar dit is er ineens zeer plotseling en dus zo erg dat ik het dan niet meer kan ophouden.

Het is dus niet dat ik het dan al ff opgehouden heb.
Mamamiep schreef:
31-01-2019 16:08
Hebben jullie dan ook met aandrang dat dat heel plotseling komt en je dan ook echt meteen moet.

Ik heb dus dat ik niet al ff het gevoel heb dat ik moet plassen, maar dit is er ineens zeer plotseling en dus zo erg dat ik het dan niet meer kan ophouden.

Het is dus niet dat ik het dan al ff opgehouden heb.
dat had ik (maar nu dus niet meer, want bekkenbodem fysio)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven