Gezondheid alle pijlers

ineens hevige bloeding, menstruatie?

21-03-2011 15:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste forummers,

Ik wil graag jullie advies.

Ik ben vijf weken geleden bevallen, nadat er bij ons kindje een ernstige afwijking was geconstateerd. Ik was toen 23 weken zwanger en ons zoontje is overleden tijdens de geboorte. Heftig, maar daar zijn andere topics voor.

Na de bevalling heb ik normaal bloedverlies gehad, dat in een periode van een week of drie keurig is afgenomen tot niets.

Toen werd ik in het ziekenhuis opgenomen met een longembolie. Ik krijg in verband daarmee nu bloedverdunners, het komende halfjaar. Na een dag of drie zonder bloedverlies had ik ineens weer een keer helderrood bloedverlies. De volgende dag niets. dag daarop weer wel, weer maar een keer. Zo nog een paar dagen verder. tot dit weekend, toen kreeg ik ineens steeds meer bloed ,et vanochtend het toppunt: terwijl ik gewoon rustig zat, ineens een hele gulp bloed, vlek van 20 bij 20 cm in mijn spijkerbroek en de hele stoel er onder (gelukkig van hout). Nu moet ik ieder uur maandverband wisselen en dan red ik het net.

na dat akkefietje van vanochtend heb ik mijn verloskundige gebeld en ben ik op haar aanraden vanmiddag bij de gyn. geweest. Er zitten geen overblijfselen van de placenta in mijn baarmoeder, gelukkig. Hij houdt het op een heel hevige eerste menstruatie. Hij wil me wel woensdag opnieuw zien, verwacht dat het bloeden dan minder is zodat hij een vaginale echo kan doen.

De man is erg gehaast en snel dus ik heb niet de kans gehad vanmiddag te vertellen dat ik bloedverdunners moet gebruiken.

mijn vraag aan jullie: is er iemand die weet of je met bloedverdunners heviger gaat menstrueren dan anders? (maw is het normaal en moet ik hieraan wennen voor het komende halfjaar?)

en tweede vraag, omdat deze arts zo van de snelsnelvlugvlug is, zijn er nog vragen die ik kan stellen en die ik zelf op dit moment misschien over het hoofd zie?
Bloedverdunners= heviger menstrueren. Na je bevalling (ook na een vroeggeboorte zoals in jouw geval) zijn de eerste menstruaties ook vaak heftiger. Dus je hevige bloeden is wel verklaard, vraag is of het niet te heftig is mee door te lopen of zonder je antstolling aan te moeten passen.

Dus vertel dat je bloedverdunners gebruikt tegen je gynaecoloog. Als jij je arts gehaast vindt: gewoon zeggen dat dat je opvalt. Dan binden ze meestal wel in, tenzij ze zegen dat ze nu echt een spoedkeizersnede hebben of iets dergelijks.

Bel nu het ziekenhuis nog even, polikliniek gynaecologie, dan kunnen ze hem je vraag over bloedverdunners waarschijnlijk nog stellen. Ook kun je je de trombosedienst bellen als je je antstolling via hen krijgt. Dat is beter dan afwachten tot woensdag.
En als de polikliniek gynaecologie dicht is, vragen of je de verloskamers of de dienst-doende arts kan spreken. Er is altijd iemand bereikbaar.

Hebben ze je ijzer gehalte in je bloed gecontroleerd?

Je zou eventueel cyclokapron kunnen slikken, dat vermindert het bloedverlies en heeft geen effect op je bloedverdunners. Is wel op doktersrecept, dus bespreken.
Ik denk dat het wel verstandig is dat je nog even vertelt dat je bloedverdunners gebruikt. Ik zou er nog even achteraan bellen.
ik heb na een poosje doorvragen de arts te spreken gekregen. Volgens hem zou de heftigheid niet verklaard worden door mijn bloedverdunners (clexane). Ik hoef er ook niet iets aan te veranderen.

Elodita, ze hebben geen ijzer gecheckt, maar ik vermoed dat mijn ijzergehalte prima is. (is eigenlijk bijna nooit lager dan 8,5)

Ik heb clexane ipv pillen omdat je met clexane wel zwanger mag worden en met de pillen niet. Heeft cyclokapron ook een dergelijk bezwaar?
Hoi,

Ik heb ook longembolieen gehad. In het jaar dat ik bloedverdunners slikte, waren mijn menstruatie´s ook heviger dan toen ik ze niet slikte, ik vind het op zich niet raar. Wel jezelf goed in de gaten blijven houden hoor!

Ik geloof alleen nooit dat als je net herstellende bent van je longembolie, een arts je cyclokapron gaat voorschrijven. Dit is een van de bijwerkingen:

•Trombose (bloedstolsel in de vaten). Het effect van tranexaminezuur kan doorslaan, waardoor op andere plekken een bloedstolsel kan ontstaan. Vooral bedlegerige patiënten hebben hier zeer zelden kans op. Dit is de reden dat mensen die al last hebben van trombose het vaak niet mogen gebruiken. In sommige gevallen kan het worden gecombineerd met een antistollingsmiddel, zoals heparine.

Zelf zou ik het risico ook niet nemen trouwens, een keer een longembolie is genoeg...

Beterschap, je krijgt het wel behoorlijk voor je kiezen!

Ben je trouwens al getest op factor V leiden? Of was er een andere oorzaak voor je longembolie?
quote:elodita schreef op 21 maart 2011 @ 16:34:

En als de polikliniek gynaecologie dicht is, vragen of je de verloskamers of de dienst-doende arts kan spreken. Er is altijd iemand bereikbaar.

Hebben ze je ijzer gehalte in je bloed gecontroleerd?

Je zou eventueel cyclokapron kunnen slikken, dat vermindert het bloedverlies en heeft geen effect op je bloedverdunners. Is wel op doktersrecept, dus bespreken.

TO, ga aub geen cyclokapron slikken, als je echt een longembolie hebt gehad is de kans groot dat je dat met deze medikamenten weer krijgt! Cyclokapron verbeterd je stolling en hoewel je dat mss wel voor je menstruatie zou willen, dit wil je niet met het oog op een evt. embolie.

De rest heb ik nog niet gelezen, maar ik zou de dienstdoende gyn bellen en het nog een keer overleggen.
mijn hematoloog heeft nooit gezegd dat cyclokapron een bezwaar is bij thrombose, maar daar is dus niet iedereen het over eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven