Gezondheid alle pijlers

Inloopspreekuur/snelle afspraak voor SOA sneltest, kan dat?

12-06-2013 14:11 31 berichten
Weet iemand een adres voor een inloopspreekuur voor SOA sneltest? Dus zonder afspraak en direct de uitslag? Of vandaag bellen voor een afspraak voor vrijdag en direct uitslag? Ik heb ergens gehoord/gelezen dat dit mogelijk is. Zo ja, waar kan dit ergens in Rotterdam of Den Haag (of ergens in Zuid Holland)?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren

Was ook vinden onder de Googleknop op je toetsenbord
Je bent zelf een theepot
Als dat zo was had ik dit topic niet geplaatst.
Ik vond de link in 10 seconde
Je bent zelf een theepot
Dan zou ik die graag hebben want ik kan het dus niet vinden. Wel HIV sneltest maar geen SOA sneltest.
Moet dat niet op kweek?
27 mensen vinden dit leuk.
Bedankt SuzanneSuus, helaas is dit in Amsterdam en deze

GGD richt zich op alle inwoners van Amsterdam,­ Aalsmeer, Amstelveen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn.

Ik hoop op meer reacties!!
Dat weet ik niet @Ster. Ik heb me hier nooit in verdiept. Een familielid vermoedt iets 'geks' en ze wil zo snel mogelijk een test en zo snel mogelijk de uitslag.
Soa-poli

Sinds 1 januari 2012 selecteren de soa-poliklinieken in Nederland bezoekers strenger. Die strengere selectie is bedoeld om de soa-zorg efficiënter te maken en de kosten te drukken. Jongeren tot 25 jaar nog steeds welkom zijn bij de soa-poliklinieken. Voor jongeren tot 25 is het enige verschil dat niet meer bij iedereen automatisch op alle soa's wordt getest.

Wat betekent dit voor de praktijk? Mensen ouder dan 25 die zich anoniem en gratis willen laten testen maar nauwelijks risico hebben gelopen, worden verwezen naar de huisarts.

De soa-poliklinieken zijn en blijven toegankelijk voor:

Jongeren tot 25 jaar

Iedereen met duidelijke soa-klachten

Homoseksuelen, MSM (mannen die seks hebben met mannen)

Prostituees en hun klanten

Heteroseksuelen met veel wisselende partners (meer dan 3 in de afgelopen zes maanden)

Iedereen die via een soa-polikliniek een partnerwaarschuwing heeft gekregen

Iedereen uit een gebied waar soa's en hiv veel voorkomen, sub-Sahara Afrikanen, Surinamers/Antillianen/Arubanen hun partners

De meeste soa-poliklinieken hebben een eigen website waarop je kunt zien wanneer je op de polikliniek terecht kunt. Daar staat ook duidelijk wanneer je in aanmerking komt voor een gratis en anoniem onderzoek.

Zoek de voor jou dichtstbijzijnde soa-polikliniek:

http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas (zoek op plaats of postcode).
http://www.soacentrumdenhaag.nl/soa-cen ... n-haag.htm
Meestal duurt het een week. In Amsterdam kun je sneltesten krijgen. Maar ook niet altijd. Je kunt het altijd vragen bij grote SOApoli,zeker als je een reden hebt.

In Amsterdam moet je zo ie zo een afspraak maken en ook moet je een vragenlijst invullen aan de hand van de vragen kunnen ze zien of je in aanmerking komt. Je wordt vaker naar je huisarts gestuurd over het algemeen. Tenzij je homo of in de prostitutie zit dan ben je wel een doelgroep en kom je in aanmerking voor de tests. Anders niet!!
Volgens GGD Rotterdam, duurt het zo'n 10 dagen voordat je de uitslag krijgt.

Hier de link, bel ze anders even op:

http://www.ggdrotterdamrijnmond.nl/seks ... -poli.html
Verwijderd ivm slecht lezen en totaal verkeerde info!
Je moet er wel voor betalen trouwens.
Ik gaf verkeerde info
Ik heb gebeld. Volgens GGD Rijnmond bestaat het niet.

Ik heb het in ieder geval geprobeerd uit te zoeken.

Bedankt!!
Ik gaf hier ook verkeerde info.
Oh, ik ga Maasstad bellen. Bedankt!
O sorry sorry sorry ik ben echt heel slecht aan het lezen je zoekt geen hiv sneltest! Is iets van de laatste week, ik lees blijkbaar maar halve zinnen.. Excuses..
Maasstad doet dit niet.

Geslachtsziekten/SOA

"Op de polikliniek infectieziekten kunt u zich volledig of op één van de seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA's) laten testen. Er worden kweekjes en/of bloedmonsters afgenomen. De uitslag is na een week bekend. Bij een volledige screening worden de volgende SOA's getest: syfilis, gonorroe, chlamydia, hepatitis B en C, HIV. "

Bron: http://www.maasstadzieken ... ismen/Infectieziekten_HIV
Geeft niet jeleny

Toch bedankt voor het meedenken!
Ik snap dat je snel een test en uitslagen wil maar hee, ook soa's hebben een incubatietijd.. Dus wie weet is de uitslag dan nog niet zeker.
27 mensen vinden dit leuk.
Waarom niet langs de huisarts?
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 12 juni 2013 @ 15:36:

Waarom niet langs de huisarts?

Vaak te duur en kost je eigen risico. Bij de GGD is het gratis.

Zijn er geen mogelijkheden tot thuistesten via de GGD. Er is ooit een proef gedaan van testen Chlamydia.Maar dan krijg je niet alle testen.
Ik lees heel veel dat het testen bij de GGD tot 24 jaar is. Als je ouder bent, dan verwijzen ze je door naar de huisarts. Tenzij je onder een risicogroep valt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven