Gezondheid alle pijlers

Inmiddels 2 weken net een zeehond!

05-01-2011 09:56 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er helemaal knettergek van, inmiddels ben ik 2 weken zwaar verkouden. Neus verstopt, veel hoesten, moe etc. En totaal GEEN verbetering het lijkt juist elke dag erger te worden.

Ik word er nu inmiddels wel een beetje gek van. Normaal gesproken duurt het een weekje en ben ik zo weer op de been.

Heeft iemand tips wat te gebruiken om het te verzachten?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Bij mij helpt anijs altijd. Verse anijsster koken in water, beetje suiker erbij en dat drinken. Of die anijs van de supermarkt in die gele pakjes.

Elke dag een drankje met anijs en bij mij is het weg.

Sambuca kan ook...
Misschien toch naar de huisarts? Wellicht krijg je een kuurtje.
Hetzelfde hier, de hoest komt regelmatig uit mijn tenen. Heb wel bruistabletten bij de apotheek gehaald om het vastzittende slijm los te krijgen, en dat helpt wel wat.

Ik twijfel om naar de huisarts te gaan, heb de instelling 'het is vanzelf gekomen dus gaat ook vanzelf wel weer weg' en vind het zo 'stom' om voor hoesten de huisarts te bezoeken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
kijk toch maar uit (sprak ze uit ervaring) met dat hoesten, heb ook weken gehoest, tot ik opeens doodziek was, bleek het een dubbele longontsteking te zijn. als ik eerder bij de ha geweest was had het voorkomen kunnen worden
Gewoon naar de huisarts gaan voor een kuurtje. Bijvoorbeeld codeïne of prednison (laatste is erg heftig maar werkt als een trein).
Ik loop de deur bij de HA ook niet plat, maar de laaatste keer dat ik zo verkouden was heb ik er ook te lang mee rondgelopen, onder het mom van; als het volgende week nog niet over is, bel ik voor een afspraak en dat dan steeds uitstellen...

Mijn eerste kuur sloeg niet aan en voordat ik daarna weer naar de HA kon duurde ook bijna een week. Vervolgens wat anders gekregen en dat hielp uiteindellijk. Maar ondertussen was ik bijna 6 weken onder de pannen. Ik was te verkouden om te sporten en telkens aan het eind van de dag kapot door het hoesten...

Als ik nu weer zoveel last heb en na 2 weken geen verbetering zie, dan ga ik in het vervolg bellen. Vandaar mijn advies. Succes TO! Ik hoop dat je snel opknapt!
Ga eens langs bij Pieterburen(nee sorry flauw). Zoals hier gezegd word ga eens langs bij de huisarts dam krijg je waarschijnlijk een kuur.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Naar de sauna?
Wat mij echt heel erg goed heeft geholpen is acupunctuur.
Ik heb een paar jaar geleden ook heel lang met een hoestje gelopen. Bleek het kinkhoest te zijn. nou, daar ben je wel een tijdje mee onder de pannen! Sindsdien ben ik niet meet zo van het waschten... Mijn advies is dus ook: bel je dokter voor een kuurtje
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven