Insectenbeet, ontstoken?
dinsdag 10 juni 2014 om 09:22
Ruim twee weken geleden ben ik gebeten door een vliegje of iets. Ik had jeuk op mijn knie en er zat een bultje, leek op een muggenbult maar een stuk kleiner. Ik had jeuk en toen ik door had wat het was had ik het al opengekrapt, niet echt een ramp, maar nu is het nog niet weg. Het is inmiddels een beste bult en er komt constant (wond)vocht uit, ook voelt het branderig. Heeft iemand tips waardoor het snel weggaat?
Ik word overigens regelmatig geprikt door muggen, maar dat heeft nooit dit effect.
foto
Ik word overigens regelmatig geprikt door muggen, maar dat heeft nooit dit effect.
foto
Silence is golden. Duct tape is silver.

dinsdag 10 juni 2014 om 10:22
quote:mallebeppie schreef op 10 juni 2014 @ 10:16:
Bovenbeenamputatie, niks meer aan te doen.
Zouden jullie hier serieus voor naar de huisarts gaan?? Of staat mijn sarcasme radar uit?
Haha, gelukkig heb ik nog zo'n been.
Ik heb de huisarts gebeld, geen mogelijkheid om langs te gaan, en die gaf het verrassende advies: 'niet aanzitten en even aanzien'.
Daarom vind ik naar de huisarts gaan altijd zo'n onzin.
Moeder geeft als advies; ontsmetten met jodium.
Nouja kan vast geen kwaad.
Bovenbeenamputatie, niks meer aan te doen.
Zouden jullie hier serieus voor naar de huisarts gaan?? Of staat mijn sarcasme radar uit?
Haha, gelukkig heb ik nog zo'n been.
Ik heb de huisarts gebeld, geen mogelijkheid om langs te gaan, en die gaf het verrassende advies: 'niet aanzitten en even aanzien'.
Daarom vind ik naar de huisarts gaan altijd zo'n onzin.
Moeder geeft als advies; ontsmetten met jodium.
Nouja kan vast geen kwaad.

dinsdag 10 juni 2014 om 11:19

dinsdag 10 juni 2014 om 11:31
quote:south schreef op 10 juni 2014 @ 11:19:
Neeeee?!?!.....Daar ga je toch geen arts voor bellen?!?!
Tsjeeeemig... En ik twijfelde nog toen mijn dochter van destijds net 3 jaar, 192 (!) keer geprikt was en dikke handen, dikke lippen en ogenleden kreeg.... (Natuurlijk wel gedaan en onmiddelijk medicijnen gekregen)En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.
Neeeee?!?!.....Daar ga je toch geen arts voor bellen?!?!
Tsjeeeemig... En ik twijfelde nog toen mijn dochter van destijds net 3 jaar, 192 (!) keer geprikt was en dikke handen, dikke lippen en ogenleden kreeg.... (Natuurlijk wel gedaan en onmiddelijk medicijnen gekregen)En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.
dinsdag 10 juni 2014 om 11:33
quote:Blaadje84 schreef op 10 juni 2014 @ 11:31:
[...]
En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.nou, nou niet zo overdrijven hoor, misschien duurde twijfel maar 2 tellen.
[...]
En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.nou, nou niet zo overdrijven hoor, misschien duurde twijfel maar 2 tellen.
dinsdag 10 juni 2014 om 11:34
quote:masque schreef op 10 juni 2014 @ 11:16:
Nou ja, een branderige wond, die al meer dan twee weken wondvochtlekt, zou ik me ook aan gaan storen..
Gelukkig ben ik niet de enige...
En natuurlijk heb ik eerst mijn moeder gevraagd en heb al ontsmet met alcohol een paar dagen nadat het begon te branden, maar als er geen verbetering in komt bel ik toch wel even een arts. Niet zo raar lijkt me, maar blijkbaar wel.
Hoopte hier op wat handige tips waar ik zelf niet aan zou denken, waardoor het vocht iig stopt.
Nou ja, een branderige wond, die al meer dan twee weken wondvochtlekt, zou ik me ook aan gaan storen..
Gelukkig ben ik niet de enige...
En natuurlijk heb ik eerst mijn moeder gevraagd en heb al ontsmet met alcohol een paar dagen nadat het begon te branden, maar als er geen verbetering in komt bel ik toch wel even een arts. Niet zo raar lijkt me, maar blijkbaar wel.
Hoopte hier op wat handige tips waar ik zelf niet aan zou denken, waardoor het vocht iig stopt.

dinsdag 10 juni 2014 om 12:29
Ik krijg dat soort reacties van muggen in het buitenland. Wat ik doe is, gewoon alle pus eruit drukken (paar dagen). Ondertussen smeren met Shilling oil (te verkrijgen bij de Toko). En ik gebruik ook andere anti-beten middeltjes. En afwachten tot het overgaat. Volgens mij gewoon een mug dit. No worries.