Gezondheid alle pijlers

Insectenbeet, ontstoken?

10-06-2014 09:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim twee weken geleden ben ik gebeten door een vliegje of iets. Ik had jeuk op mijn knie en er zat een bultje, leek op een muggenbult maar een stuk kleiner. Ik had jeuk en toen ik door had wat het was had ik het al opengekrapt, niet echt een ramp, maar nu is het nog niet weg. Het is inmiddels een beste bult en er komt constant (wond)vocht uit, ook voelt het branderig. Heeft iemand tips waardoor het snel weggaat?

Ik word overigens regelmatig geprikt door muggen, maar dat heeft nooit dit effect.

foto
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wat je trouwens aan wondvocht doet: er af blijven! Dan komt er vanzelf zo'n vies geel korstje op.

Als je dat er steeds af blijft krabben krijg je vanzelf een steeds grotere plek, wordt het roder en viezer en ben je uiteindelijk - na weken - de trotse bezitter van een mooi litteken.
http://nl.tinypic.com/r/ief71f/8

Dit is mijn voet.. Van het weekend een weekend weg geweest en behoorlijk gestoken door (muggen?) .. Ik reageer hier dus ook zo heftig op en vraag me af of het misschien door de warmte komt? Alle muggenbultjes zijn gaan ontsteken en enorme plekken geworden.. Ook heb ik er 1 op mijn bovenbeen met een doorsnee van 4 cm... Ik heb er al tandpasta opgesmeerd, Azaron en gekoeld.. Maar zoals je ziet begint mijn voet gewoon ook echt ontzettend pijn te doen nu. Die plek bovenop mijn voet heb ik in mijn slaap open gekrabd.. Zou ik plots allergisch zijn geworden of kan dit gebeuren door een bepaald soort mug?

Ik opende je topic omdat ik dacht wat toevallig! Maar toen ik je foto zag begon ik een beetje te twijfelen over de gesteldheid van mijn voet...

Bij jou zou ik zeggen, als je aan een plekje blijft peuteren is het niet zo gek als er af en toe vocht uit komt. Dit heb je ook in een blaar of een warmte blaasje en is volgens mij onschuldig.. Heb je er ook echt last van verder?
Daarbij wil ik nog even zeggen dat mijn voetdus echt dik is geworden en die rode plekken geen zonnebrand zijn. Normaal gesproken heb ik slanke enkels...
quote:Lotus87 schreef op 10 juni 2014 @ 13:19:

Daarbij wil ik nog even zeggen dat mijn voetdus echt dik is geworden en die rode plekken geen zonnebrand zijn. Normaal gesproken heb ik slanke enkels...

Whooooh als ik dat zo zie voel ik me ook wel een beetje een aansteller!

Als ik jou was zou ik serieus even naar de huisarts gaan.

Ik word ook vaak genoeg geprikt door muggen en heb er nooit echt last van, behalve dat het jeukt natuurlijk.

Bij deze beet is het heel anders. Het begon heel klein, echt speldenknop grote, en dat jeukte. Daarna werd het steeds groter, zie je op foto niet heel goed, en een branderig/prikkend gevoel en dat wondvocht. Doordat het bij mijn knie zit gaat het steeds weer open als ik door mijn knie buig, dat zal vast ook niet helpen. Ik heb ook het gevoel als er druk opstaat. En omdat het zo'n klein ding is, best zeer doet en na ruim 2 week nog niet weg is maakte ik me een beetje zorgen.

Maar goede tips hier!

Sterkte Lotus!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Ik heb er al tandpasta opgesmeerd, Azaron en gekoeld..

Serieus?? Met welk idee dan? Dat bijt en irriteert toch alleen maar?

Als het niet over wil gaan kan de huisarts je wel een crème voorschrijven voor bij huidinfectie.

Werkt meestal heel snel.
Ik zou eerder naar de apotheek gaan voor een zalfje of wat dan ook dan de huisarts bellen.
Lotus jij hebt een allergie ontwikkeld.Ik zelf werd nooit gestoken door muggen tot een paar jaar geleden.Toen vonden ze me ineens heel lekker en nu krijg ik grote harde jeukende bulten.Ik ga dan naar de HA om een middeltje te halen om de jeuk en de allergische reactie te verminderen.Want de jeuk is zo erg dat je er niet van kan slapen.Ik kan nu met dit weer niet zonder klamboe gaan slapen anders word ik wakker als gedrocht.
Ik denk idd dat ik een allergie hebontwikkeld. Heb net bij de apotheek even gevraagd wat ik er op kan smeren. Ze hebben me allergie tabletjes mee gegeven. Net ingenomen dus ben benieuwd of het iets uithaald! Die tandpasta heb ik uit wanhoop gesmeerd omdat het zo erg jeukte! De jeuk is later over gegaan op pijn! Ik moet zeggen dat de tandpasta wel heel even de jeuk heeft gestild!
Niet meer aan zitten, even een ijsklontje in een zakje eroverheen wrijven. Blijkbaar jeukt het nog steeds.
quote:Blaadje84 schreef op 10 juni 2014 @ 11:31:

[...]

En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.

Omdat het midden in de nacht en het weekend was....

En ik twijfelde vooral of het beter was haar te laten slapen...
quote:lilalinda schreef op 10 juni 2014 @ 11:33:

[...]

nou, nou niet zo overdrijven hoor, misschien duurde twijfel maar 2 tellen.Precies... De twijfel duurde hooguit een paar minuten...
En? Leef je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven