Gezondheid alle pijlers

Insectensteek

13-07-2015 10:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag ben ik gestoken, net boven mijn knie, ik voelde het, zag het beest nog zitten maar vloog zo snel weg dat ik geen idee heb wat het nou precies is geweest. Na enkele seconden verscheen er al, in een heel mooi rondje, een blauwe plek. In de loop van de avond/nacht ging het opzwellen, werd het rood en inmiddels is het echt een rood ei. Ik heb het idee dat het nog steeds een beetje groeit. Toen het blauw was, was het nog maar een klein rondje. Ik kan nergens vinden wat het geweest kan zijn, misschien heeft iemand hier er meer verstand van?

Ik hoor het graag!
het lijkt me eerder een allergische reactie dan dat dit insect zulke bijzondere bultjes maakt.

Wat het geweest kan zijn? Horzel, paardenvlieg, daas?
Neem contact op met uw huisarts:

als u na de steek jeuk over uw hele lichaam krijgt;

als het u niet lukt om een teek te verwijderen; ga dan dezelfde dag naar de huisarts of huisartsenpost.

als een teek waarschijnlijk al 24 uur op de huid vast heeft gezeten;

als in de buurt van een tekenbeet binnen enkele dagen tot drie maanden een rode of blauwrode vlek of ring ontstaat die binnen enkele dagen groter wordt;

als u zich binnen drie maanden na een tekenbeet grieperig gaat voelen met koorts, hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid;

als u lang na een tekenbeet dubbel gaat zien of een scheef gezicht krijgt;

als u lang na een tekenbeet pijn, tintelingen of minder kracht in uw arm of been heeft;

als u lang na een tekenbeet huid-, hart- of gewrichtsklachten krijgt; zeg daarbij dat u een tekenbeet heeft gehad

Overigens vloog jouw insect, dus dat sluit een teek al uit. Ik denk dat het een daas of horzel is geweest, die kunnen grote bulten geven. Nat washandje erop, en het gaat vanzelf weg.
Teken vliegen niet en teken blijven in de huid zitten dus waar slaat deze reactie nu weer op 47084?
Ik vermoed een daas/steekvlieg. Je voelt het echt als ze je bijten, heel venijnig. Ik reageer er altijd vrij heftig op, ook meteen met een pijnlijk en jeukend ei. Blauwe plek komt me niet bekend voor maar zou kunnen. Ik doe er thuis altijd meteen after bite op, helpt wel iets. Maar t zijn rotbeten!
quote:zomersterre80 schreef op 13 juli 2015 @ 10:52:

Ik vermoed een daas/steekvlieg. Je voelt het echt als ze je bijten, heel venijnig. Ik reageer er altijd vrij heftig op, ook meteen met een pijnlijk en jeukend ei. Blauwe plek komt me niet bekend voor maar zou kunnen. Ik doe er thuis altijd meteen after bite op, helpt wel iets. Maar t zijn rotbeten!beetje azijn helpt ook
Ik vermoed een horzel, zeker als het voelde alsof iemand een peuk op je been uitdrukte. Horzels zijn dol op bezwete lichamen en volgens mij was het afgelopen zaterdag behoorlijk warm.
verba volant, scripta manent.
Je kan ook allergisch reageren op een simpele muggenbeet en dan een ei krijgen op je been.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn vriendin is gestoken door een teek. Ze had een rood rondje om de steek heen en erge jeuk. Ze is naar de huisarts geweest en heeft nu voor 10 dagen antibiotica gekregen.
Teken hebben geen vleugeltjes. Die zitten in het struikgewas en in het gras.
verba volant, scripta manent.
Theedoek drenken in azijn en op die plek om je been wikkelen. Dat is wat bij mijn broertje destijds werkte. Hij was ook allergisch, hij is ooit eens in zijn voet gestoken. Die werd 3x zo dik en blauw en rood.
quote:MarianneDavids schreef op 13 juli 2015 @ 11:00:

Teken hebben geen vleugeltjes. Die zitten in het struikgewas en in het gras.Blijkbaar is het heel moeilijk om een teek (een miniscuul spinnetje) te onderscheiden van een steekvlieg
klinkt als een allergische reactie, een hooikoortstabletje (=anti-allergiepilletje) doet wonderen
Dank voor alle reacties! Het gekke is dat de steek zelf en erna het eigenlijk weinig tot geen pijn deed, ik voelde een prik en dat was het dan, maar om dat pijn te noemen.. Nee eigenlijk niet. Zou dan als ik dit allemaal hoor het logischst zijn dat het een allergerische reactie is ofzo.. Ik ga de azijn en het hooikoorts tabletje maar eens proberen, hopelijk werkt het! Want omdat het net boven mijn knie zit voel ik dat ei continu zitten met lopen, heel vervelend!
Allergie pillen werken inderdaad erg goed tegen die enorme bulten die je krijgt als je gestoken bent. Ben twee weken geleden flink gestoken door tijgermuggen die enorme bulten gaven en het helpt enorm, ook tegen de jeuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven