Gezondheid alle pijlers

is dit een variant op een koortslip?

24-01-2013 11:07 16 berichten
Ik heb sinds zondag een blaasje aan de binnenkant van mijn onderlip. Ik dacht eerst dat ik op mijn lip had gebeten, het blaasje werd groter en ik beet het kapot.

Normaal gesproken is het dan een wondje en is het de volgende dag weg, maar nu was het blaasje weer dicht, ongeveer een uur later al.

Ik irriteerde me en heb hem weer kapot gemaakt en wederom zat het blaasje er weer.

Nu vanochtend was het blaasje weer groter (voor mijn gevoel in iedere geval) het is doorzichtig en ik heb het kapot geknepen in de spiegel.

Er kwam vocht uit zonder geur of smaak.

Het is geen aft. Ik ken aften uit mijn familie en weet dat deze pijn doen. Mijn blaasje is irritant aanwezig, maar doet helemaal geen pijn.

Ik vind het wat overdreven om hiervoor naar de dokter te gaan, maar vervelend is het wel.

Ik ben sinds anderhalve week getopt met het nemen van vitamine b complex en ik ben behoorlijk verkouden. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ik heb afgelopen zaterdag avond uit een glas van iemand anders gedronken.

Herkent iemand dit? Misschien een tip wat ik kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat het is maar ik heb het ook af en toe. Aangezien het geen pijn doet en ook weer over gaat ben ik er ook nooit mee naar de huisarts geweest.
Aftes hoeven ook niet altijd pijn te doen.
hier ook zoiets, begon aan de binnenkant als een soort verdikking/bultje/bobbeltje. Open gegaan, zo weer dicht, wat jij beschrijft. Weekje geduurd, toen was t over. Geen idee wat t was. Geen koortslip volgens mij. Geen jeuk, pijn, branderigheid of anderzins
Is het geen krentebaard? Heb ik een keer gehad en ik dacht ook eerst dat het een koortslip was. De blaasjes werden groter en groter. Uiteindelijk toch mee naar de huisarts gegaan. Die heeft fucidincreme voorgeschreven. Hielp als een tierelier. Als ik nu een blaasje voel opkomen dan smeer ik direct en met een dag is het weg.
Zalf binnen in je mond?
Oke, fijn om te weten dat er meer mensen zijn die dit hebben gehad en dat t weer over gaat. Ben toch maar weer begonnen met vitamine b. Mocht daar de oorzaak liggen dan heb ik dat in ieder geval weer opgepakt.

@okkevil. Het is echt één blaasje en het zit aan de binnenkant van mijn lip.
mmm, bij mij werden het er steeds meer. En het zat aan de buitenkant. Het was geen gezicht. Ik denk dat het dan geen krentebaard is.
Als je bekend bent een koortslip kan het eventueel wel herpes aan de binnenkant van je lip zijn. Je moet trouwens wel uitkijken met kapotknijpen etc. Je kan hiermee het virus verspreiden en altijd goed je handen wassen als je aan een koortslip hebt gezeten. Je wilt dit echt niet op een andere plaats krijgen. Je kan er zelfs jezelf mee aan je ogen besmetten of van onderen!
anoniem_172208 wijzigde dit bericht op 24-01-2013 11:47
Reden: per ongeluk gequote
% gewijzigd
Nee, nog nooit een korrtslip gehad, misschien daarom wel mijn angst. Ik heb al flink plaatjes gegoogeld van een koortslip en daar lijkt het echt niet op.

Hoop dat het gewoon snel weggaat. Heb na het kapotmaken wel gespoeld met parodontax en water en handen natuurlijk gewassen.
Ik heb geen idee. Je kan het ook bij je apotheek navragen hoor, niks geks aan, het is wel fijn om te weten wat het is toch?

Ik vind het wel klinken als een aft. En weet ook dat ze niet altijd pijn doen. ( Heb er ook heel veel, maar sommige doen echt zeer, en de andere helemaal niet)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
infectie? Probeer Pyralvex, wat de huid desinfecteert en samentrekt zodat de barrière wordt verbeterd.
it's a big club and you ain't in it
Ik herken het wel. Maar hoe het heet en wat het is dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb het standaard rond deze tijd van het jaar.Nu op dit moment ook. Het is eigenlijk alleen maar vervelend en iets pijnlijk. maar verder vind ik het ook niet echt nodig om ermee naar de dokter te gaan omdat het altijd binnen een week weer over is. Ik koop er dus ook niks voor. En aften heb ik ook wel eens maar die zijn heel wat pijnlijker en witter dan het geen wat ik nu heb.
en neem voorlopig elke dag een multivitaminetablet met dagdosis waar ook mineralen (ijzer) in zit en besteed aandacht aan voldoende dierlijk eiwit. Kaas, vis of eieren is ook goed.
it's a big club and you ain't in it
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het vandaag nog even laat voor wat het is. Ik heb ook maar een extra mulitivitamine genomen. Denk dat het misschien toch iets te maken heeft met m'n verminderde weerstand op het moment.

Ik maak me in ieder geval niet meer druk (wat ik stiekem een beetje deed). Is het na het weekend nog niet weg dan loop ik maandag even naar de apotheek.
Ik ben er inmiddels achter wat het is en dacht ik deel het nog even hier, zodat een ander die misschien hierop zoekt dit misschien kan laten onderzoeken.

Het is geen aft en geen koortslip, maar een mucocele.

Heel spannend, nog nooit van gehoord.

Niet googelen, dan word je geheid misselijk!

Ik plak een niet zo heel onsmakelijke foto erbij, dit heb ik dus ook, maar dan iets kleiner. Komt en gaat, telkens op dezelfde plek. Ik weet nog niet of ik hem laat verwijderen, heb er eigenlijk geen last van en het is ongevaarlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven