Vakantie Duitsland
woensdag 3 september 2025 om 15:33
woensdag 3 september 2025 om 15:40
Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Dat is misschien inderdaad wel handig om er bij te vermelden dat het op maximaal 5 uur rij afstand is.
Een omgeving met kabelbanen/ rodelbanen of een bobsleebaan zou wel leuk zijn.
woensdag 3 september 2025 om 15:42
woensdag 3 september 2025 om 15:50
Liefst een camping of vakantiepark met huuraccommodaties. Ik weet in winterberg idd dat er een Landal is.Jesco schreef: ↑03-09-2025 15:42Sauerland is erg mooi! O.a. Winterberg ligt in die regio. Is een uur of 4 a 5 rijden, afhankelijk waar je vandaan moet komen. Ik heb echter geen ervaring met campings, zwembaden en voetbalveldjes etc. als voorwaarden.
Althans, zoek je een camping eigenlijk, of een appartement of huisje ofzo?
woensdag 3 september 2025 om 15:50
Vijf uur vanaf waar? Ik ben in vijf uur misschien wel heel ergens anders dan jij.Amjl schreef: ↑03-09-2025 15:40Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Dat is misschien inderdaad wel handig om er bij te vermelden dat het op maximaal 5 uur rij afstand is.
Ik denk dat de regio's dichtbij die bieden wat jij zoekt Sauerland, Harz, Eifel zijn. Kan ze je allemaal aanbevelen. Moezel is ook erg leuk (en lekker veel te doen). Ietsje verder is de regio rondom Füssen echt prachtig, daar ben ik het liefst altijd op vakantie. Beierse Woud is ook erg leuk.
Ja, Duitsland, ik kom er graag.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 3 september 2025 om 15:55
Nou ja er is nogal een verschil tussen het noorden en het zuiden natuurlijk.Amjl schreef: ↑03-09-2025 15:40Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Ik zou het Berchtesgadenerland aanraden, maar dat is behoorlijk ver.
woensdag 3 september 2025 om 15:58
Hoeveel uur/km vanaf grensovergang 's Heerenberg? Oldenzaal?Amjl schreef: ↑03-09-2025 15:40Duitsland is een heel mooi land en niet te ver. We houden er niet van om de hele dag onderweg te zijn.
Hoe belangrijk vind je mooi weer?
woensdag 3 september 2025 om 16:05
Wij wonen in de Betuwe.Rabarbara schreef: ↑03-09-2025 15:50Vijf uur vanaf waar? Ik ben in vijf uur misschien wel heel ergens anders dan jij.
Ik denk dat de regio's dichtbij die bieden wat jij zoekt Sauerland, Harz, Eifel zijn. Kan ze je allemaal aanbevelen. Moezel is ook erg leuk (en lekker veel te doen). Ietsje verder is de regio rondom Füssen echt prachtig, daar ben ik het liefst altijd op vakantie. Beierse Woud is ook erg leuk.
Ja, Duitsland, ik kom er graag.
woensdag 3 september 2025 om 16:08
Mooi weer is op zich wel fijn, maar het hoeft van mij geen 35 graden te zijn.Lila-Linda schreef: ↑03-09-2025 15:58Hoeveel uur/km vanaf grensovergang 's Heerenberg? Oldenzaal?
Hoe belangrijk vind je mooi weer?
Het klimaat van Nederland is op zich prima.
woensdag 3 september 2025 om 16:31
woensdag 3 september 2025 om 16:38
Eifel en Moezelstreek hebben ook leuke rodelbanen. Triolago heeft een hele grote!
En daar heb je een paar Landalparken.
Als je bij Trier in de buurt gaat zitten, kun je ook heel makkelijk naar het Mullertal in Luxemburg. Zo mooi wandelen daar, ook voor pubers! Bij Landal Warsberg is een rodelbaan en een stoeltjeslift. En je kunt daar met een kano de Saar op. Op de naastgelegen camping is een groot voetbalveld.
En bij Losheim am See is een groot meer waar ze waterfietsen, kano’s en SUP’s verhuren.
En daar heb je een paar Landalparken.
Als je bij Trier in de buurt gaat zitten, kun je ook heel makkelijk naar het Mullertal in Luxemburg. Zo mooi wandelen daar, ook voor pubers! Bij Landal Warsberg is een rodelbaan en een stoeltjeslift. En je kunt daar met een kano de Saar op. Op de naastgelegen camping is een groot voetbalveld.
En bij Losheim am See is een groot meer waar ze waterfietsen, kano’s en SUP’s verhuren.
coffeegirl wijzigde dit bericht op 03-09-2025 16:39
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
6.29% gewijzigd
woensdag 3 september 2025 om 18:07
Gerolstein is ook leuk, Felsenhof een fijn park. De vulkaaneifel is sowieso mooi.ZomerVlinder schreef: ↑03-09-2025 16:41Prümtal in de Eiffel vonden wij erg leuk. Lekker aan de rivier!
donderdag 4 september 2025 om 03:02
Ja fussen, waar mijn schoonouders wonen is zo'n beetje 8 a 9 uur rijden vanaf waar wij wonen. (Gronau) Mijn schoonouders zijn er naartoe verhuisd, nu ze met pensioen zijn. Mijn schoonvader is er geboren en opgegroeid.
En daar heb je inderdaad slot Neuschwanstein en slot Hohenschwangau
maar TO dat is echt een aanrader hoor
maar TO dat is echt een aanrader hoor

donderdag 4 september 2025 om 08:56
Dank je wel ik ga er zeker naar kijken. Net als de andere opties die hier genoemd zijn. Bedankt allemaal voor het meedenken.floortje1996 schreef: ↑04-09-2025 03:02Ja fussen, waar mijn schoonouders wonen is zo'n beetje 8 a 9 uur rijden vanaf waar wij wonen. (Gronau) Mijn schoonouders zijn er naartoe verhuisd, nu ze met pensioen zijn. Mijn schoonvader is er geboren en opgegroeid.
maar TO dat is echt een aanrader hoor![]()

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in