Gezondheid alle pijlers

Jeuk, jeuk en nog eens jeuk!

24-06-2019 12:32 72 berichten
Heel m'n armen zitten inmiddels onder met muggenbulten en/of uitslag van die processierups. Vanmorgen werd ik wakker en zat er weer een grote rode vlek op m'n arm met allemaal jeukende bultjes. Het gekke is dat ik op m'n benen en romp (bijna) geen bultjes heb maar alleen m'n armen. Ik smeer al met after bite spul en aloe vera maar de jeuk blijft. Zit te twijfelen om maar met deet te gaan smeren maar dat stinkt zo en droogt m'n huid zo uit..

Gebruik sinds een paar dagen ook andere zonnebrand maar als het daarvan is moet ik het op m'n benen, romp ook hebben. En het is speciale zonnebrand voor de gevoelige huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook heel veel last van, zit onder de bulten door die stomme rups envoel me ook flink benauwd. Vannacht nauwelijks geslapen door de jeuk, bleegh! Overigens woon ik in Gelderland maar het is overal op de top nu.
Vervelend voor iedereen zeg!! Eén van mijn kinderen heeft er ook vreselijk last van.

Ik heb zelf iets raars joh: als kind ben ik een paar zomers compleet lek gestoken met allerlei vreselijk grote insectenbeet-plakkaten op mijn lijf.

En sindsdien heb ik geen last van muggenbulten meer. Soms word ik 's nachts wakker en dan voel ik even dat ik een bultje en jeuk heb - maar als ik dan weer wakker word 's ochtends, is het helemaal verdwenen.

Zou het eigenlijk een soort van allergische reactie zijn, en kun je daar kennelijk een lichamelijke oplossing voor bouwen?
Vannacht ook amper geslapen van de jeuk, viel pas rond 4 uur in slaap en ik heb vanmorgen weer een groepje nieuwe bultjes gevonden en nu zit 1 been ook onder.

Heb denk ik wat muggen op de slaapkamer ofzo. Vanmorgen na het douchen meteen weer alles ingesmeerd, als het zo door gaat is de tube aan het eind van de week wel leeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelukkig wel kunnen slapen, vooral denk ik omdat het door de airco lekker koel was en ik niet gezweet heb en zo. Als het warm wordt, is het erger. Onder de douche en daarna jeukte het dan weer verschrikkelijk. Ik heb er niks opgesmeerd, helpt toch niet echt. Op dit moment heb ik niet zoveel last, gelukkig. Maar opeens komt het dan weer helemaal opzetten.
Super vervelend voor iedereen.. Sinds dit weekend zit ik ook helemaal onder.. van nek tot voeten.. afschuwelijk zie ik er uit.. Ik twijfel of t de rups is omdat ik geen pijn heb, alleen jeuk.

Hopelijk neemt t snel af omdat ik gek word van de jeuk en mij op straat bijna niet durf te vertonen..

Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
28 muggenbulten. 1 voor elk jaar dat ik leef. Blegh. Klotebeesten.
Mijn dochter ook vanochtend weer helemaal onder de bulten. Geen mug te bekennen, het is echt die rotrups. Vanavond haar beddengoed maar weer verschonen, zodat er hopelijk geen brandharen meer in zitten, alle beetjes helpen hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
25-06-2019 10:44
Super vervelend voor iedereen.. Sinds dit weekend zit ik ook helemaal onder.. van nek tot voeten.. afschuwelijk zie ik er uit.. Ik twijfel of t de rups is omdat ik geen pijn heb, alleen jeuk.
Ik heb nog nergens gehoord dat het pijn zou moeten doen. Ik heb ook alleen jeuk.
pamelacourson schreef:
25-06-2019 10:45
Ik heb nog nergens gehoord dat het pijn zou moeten doen. Ik heb ook alleen jeuk.
Ik heb ook geen pijn, alleen gíllende jeuk!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
25-06-2019 10:45
Mijn dochter ook vanochtend weer helemaal onder de bulten. Geen mug te bekennen, het is echt die rotrups. Vanavond haar beddengoed maar weer verschonen, zodat er hopelijk geen brandharen meer in zitten, alle beetjes helpen hoop ik.
Ik las dat je het op minimaal 60 graden moet wassen. Ik zou het zelf nog wat heter doen. Maar ook in haar kleren kan het blijven zitten, helaas. Zelfs na het wassen.
pamelacourson schreef:
25-06-2019 10:46
Ik las dat je het op minimaal 60 graden moet wassen. Ik zou het zelf nog wat heter doen. Maar ook in haar kleren kan het blijven zitten, helaas. Zelfs na het wassen.
Oh, echt, jeetje, dat wist ik niet. Ik zal de kleding eens op 60graden wassen, kan best een keertje. Beddengoed doen we altijd op 90, dus dat komt goed. Goede tip, bedankt!

Ik heb trouwens, sinds ik op een bankje in de speeltuin heb gezeten allemaal bultjes op mijn billen. Die kan ik met goed fatsoen buiten niet krabben, maar ik baal als een stekker dus.
pamelacourson schreef:
25-06-2019 10:45
Ik heb nog nergens gehoord dat het pijn zou moeten doen. Ik heb ook alleen jeuk.
Oh echt! Ik dacht dat t enorm brandde omdat t vergeleken wordt met brandnetels!
Ik heb zelf al 2.5 week extreme jeuk door leverproblemen. Mijn tips tot nu toe die enigszins (lees: 30 minuten) verlichting geven:

- koude doek
- koelzalf
- talkpoeder
- azijn
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring dat mentholpoeder ook verzachtend werkt op uitslag. Het is een beetje gedoe omdat het verstuift maar het haalt de ergste jeuk wel weg.
JonathanStrange schreef:
25-06-2019 10:48
Oh, echt, jeetje, dat wist ik niet. Ik zal de kleding eens op 60graden wassen, kan best een keertje. Beddengoed doen we altijd op 90, dus dat komt goed. Goede tip, bedankt!

Ik heb trouwens, sinds ik op een bankje in de speeltuin heb gezeten allemaal bultjes op mijn billen. Die kan ik met goed fatsoen buiten niet krabben, maar ik baal als een stekker dus.
Ik heb zondag op een houten stoel gezeten en de meesten bultjes zitten dus ook precies op m'n arm waar ik de armleuning heb geraakt. Anderen die ook op die stoelen hebben gezeten hebben nergens last van. En ik heb zelf ook vaker op die stoel gezeten zonder problemen. Apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik was hier net in de apotheek. (ZuidWest Brabant) geen middeltje tegen de jeuk meer te krijgen. Hier is die rups echt een ware plaag. Ook in andere apotheken en drogisterijen niets meer te krijgen. Mijn vriend woont 'boven de sloot' en haalt daar nu wat voor me.

Hopen dat ze snel iets verzinnen op die rups. Want als dat voortaan ieder jaar is.

Zelf heb ik astma, dus ook erg benauwd. Zit nu op de 8 pufjes per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook veel last van. Ik fiets veel, ook van en naar werk (2 uur). Sinds deze week is het bij mij het ergst. Vooral mijn nek en hals zit onder en jeukt verschrikkelijk. Online las ik dat menthol inderdaad kan helpen tegen de jeuk en Aloë Vera. Heb het nog niet kunnen testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook te denken wat ik nu met mijn fietstas moet doen. Daar heeft gewone kleding ingezeten en ook de kleding waar ik in gefietst heb. Dit ook allemaal op 60 graden wassen ?
Hier ook onder de jeukbulten. Wat een ellende!
Ik weet niet of het al is genoemd, maar ik lees wassen op 60 graden, maar denk er dan aan dat je je was in de droger mikt. Als je het buiten hangt waait het er zo weer in.
Hier worden alle bomen wekelijks gecheckt en schoongemaakt gelukkig. Meldingen worden ook vrijwel direct opgepakt. Ik heb gisteravond nog weer een aantal muggenbulten opgelopen helaas.
Ik zit ook onder de bulten. Gelukkig lijkt de rest van het gezin er minder last van te hebben. Ontwijken is geen doen, we wonen tussen eikenlanen, met in elke boom meerdere van tot een meter lang(en de gemeente doet niets in onze wijk).

Ik begin er nu wel aan te wennen, de jeuk wordt minder irritant. Bij mij helpt koelen enorm, dus ik ga standaard met een icepack naar bed.
Protego schreef:
25-06-2019 11:12
Ik weet uit ervaring dat mentholpoeder ook verzachtend werkt op uitslag. Het is een beetje gedoe omdat het verstuift maar het haalt de ergste jeuk wel weg.
Geen talkpoeder gebruiken bij jeuk door de eikenprocessierups! Ik las net een artikel van een arts, die dit afraadde. Wel anti-allergietabletten slikken (hooikoortstabletten, antihistamine), niet krabben, en kleding en beddengoed wassen op 60°. Brandharen kun je van je huid verwijderen door duct tape op je huid te plakken en eraf trekken. Je trekt dan de haren mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe bijna niets gesmeerd. Wel heb ik net een hooikoortstabletje van mijn dochter genomen, omdat ik net een tijd buiten zat en ik ook nog eens een soort benauwdheid in mijn keel en neus begon te voelen die ik ook altijd van katten krijg, maar dan erger. Voelde echt heel naar. Nu lijkt het wat minder te worden. Rotbeesten. Er staan in onze straat 26 (!) bomen met zo’n lint erom. We hebben ook een eik in de tuin, maar ik zou niet weten hoe ik moet checken of ze daar ook in zitten. Ik ben veel te bang om nog meer last te krijgen als ik onder die boom ga staan om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
25-06-2019 13:02
Geen talkpoeder gebruiken bij jeuk door de eikenprocessierups! Ik las net een artikel van een arts, die dit afraadde. Wel anti-allergietabletten slikken (hooikoortstabletten, antihistamine), niet krabben, en kleding en beddengoed wassen op 60°. Brandharen kun je van je huid verwijderen door duct tape op je huid te plakken en eraf trekken. Je trekt dan de haren mee.
Van die kledingrollers schijnen ook te werken.
Alle reacties Link kopieren
Aloe Vera koelingsgel gebruik ik.en dat neemt de ergste jeuk weg. Ramen hou ik dicht.
Het is gewoon n drama. Zie er niet uitboet die kapot gekrabde armen.
Ik heb er meer last van dan mijn man. En zou niet weten hoe dat kan. Zelfde huis. En hij is nog meer buiten dan ik.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven