Gezondheid alle pijlers

Jeuk muggenbeten

14-07-2024 00:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Knetter word ik ervan Ik woon sinds kort in het bos en ik word behoorlijk gestoken. Wat is jullie gouden tip tegen die verrekte jeuk nadat je bent gestoken. Azaron doet niet zo veel.
Wat gebruiken jullie? misschien er middeltjes die beter of wel werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
tandpasta.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Bite Away: https://www.bite-away.com/nl/
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bite away. 50 graden helpt tegen de enzymen. Doet wel pijn

https://www.bol.com/nl/p/bite-away-inse ... androidapp
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd vrij lang muggenbulten (als in: het duurt een hele tijd voordat de jeuk en zwelling weg is). Deze week ook weer eens twee. Ging het maar eens opzoeken en las dat het gif soms wel weken kan blijven zitten en elke keer voor opvlammende jeuk kan zorgen. En dat er maar twee dingen helpen: kou (om de zwelling te doen afnemen) en anti-histamine (tegen de jeuk).
Nog niet uitgeprobeerd.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Honolulu schreef:
14-07-2024 00:36
En dat er maar twee dingen helpen: kou (om de zwelling te doen afnemen) en anti-histamine (tegen de jeuk).
En hitte, om de afgifte van histamine te verminderen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
14-07-2024 00:41
En hitte, om de afgifte van histamine te verminderen.

Nou, dat was ik nog niet tegengekomen. En lees ik nu hier. Lijkt me de moeite van het proberen waard.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/nl/p/after-bite- ... oductImage
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij werkt Azaron wel aardig goed. Wel regelmatig insmeren. Had ook nog weleens Afterbite en ik gebruik ook vaak tea tree olie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net even geteld. Ik heb op dit moment 35 (!) muggenbulten, waarvan 9 in mijn gezicht. Blijkbaar zit er in mijn slaapkamer een horde muggen die ik overdag niet zie, maar die 's nachts tevoorschijn komen.
Koelen met ijsblokjes helpt maar even, afterbite ook. Ik ben allergisch voor die krengen, ook nog eens een keer. Ga maandag sowieso een klamboe kopen, en anti-histamine (dank voor de tip!). Hoop dat het helpt, word gestoord van die jeuk.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
14-07-2024 01:32
Bij mij werkt Azaron wel aardig goed. Wel regelmatig insmeren. Had ook nog weleens Afterbite en ik gebruik ook vaak tea tree olie.

Etherische olie?

Dat zou een idee zijn. Ga het eens even opzoeken. Tea tree etherische olie stinkt as hell, maar voor veel dingen wel erg effectief.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat hiervoor al geschreven is: anti-histamine oftewel hooikoortspillen (loratadine of cetrizine), helpen tegen de jeuk.

Ik kreeg een tijd lang - denk een paar jaar - allergische reacties van muggenbulten. Grote dikke jeukende bulten/plakkaten, was echt niet grappig meer. Hooikoortspillen hielpen bij mij binnen een kwartier om van de jeuk af te zijn en de ergste zwelling nam daardoor ook af. .

Inmiddels zijn de muggenbulten bij mij veel minder heftig, maar ik blijf het slikken zodat ik ten minste niet wakker lig van de jeuk.

Daarnaast werkt nestosyl bij mij wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurax, helaas alleen in de UK verkrijgbaar.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
14-07-2024 00:34
Bite Away: https://www.bite-away.com/nl/
Ik heb deze sinds een paar weken, ook op aanraden van iemand op dit forum. En het werkt echt! Het doet inderdaad wel even pijn (verschilt ook per plek), maar daarna heb ik urenlang geen last meer. Echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerbalsem werkt ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaporub werkt bij mij heel goed, de bulten verdwijnen als ik dat erop smeer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Magpie schreef:
14-07-2024 01:41
Net even geteld. Ik heb op dit moment 35 (!) muggenbulten, waarvan 9 in mijn gezicht. Blijkbaar zit er in mijn slaapkamer een horde muggen die ik overdag niet zie, maar die 's nachts tevoorschijn komen.
Koelen met ijsblokjes helpt maar even, afterbite ook. Ik ben allergisch voor die krengen, ook nog eens een keer. Ga maandag sowieso een klamboe kopen, en anti-histamine (dank voor de tip!). Hoop dat het helpt, word gestoord van die jeuk.
Slaap je met je raam open? Heb je horren voor je raam? Hier heb ik altijd hor voor het raam en hou ik de deur van m'n slaapkamer goed dicht ook overdag. Dan komen ze ook niet binnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hooikoortstabletten zijn bij mij de enige oplossing.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
anti histamine gebruik ik al dagelijks. Ik heb een allergie voor van alles en nog wat.
tandpasta doet niets.
Afterbite ga ik proberen.
Ook hier allergie voor muggen. Het kunnen enorme bulten worden. Ik twijfelde of lidocaine zalf zal kunnen helpen.
bite away ga ik proberen. Persoonlijk vind ik pijn iets prettiger dan deze jeuk.
Koelen ga ik ook proberen.
Dank jullie wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Inwrijven met een stukje marseillezeep. Te koop bij o.a. Holland&Barret
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drumstel schreef:
14-07-2024 09:36
anti histamine gebruik ik al dagelijks. Ik heb een allergie voor van alles en nog wat.
tandpasta doet niets.
Afterbite ga ik proberen.
Ook hier allergie voor muggen. Het kunnen enorme bulten worden. Ik twijfelde of lidocaine zalf zal kunnen helpen.
bite away ga ik proberen. Persoonlijk vind ik pijn iets prettiger dan deze jeuk.
Koelen ga ik ook proberen.
Dank jullie wel
Werkt de antihistamine wel (voldoende,) tegen de andere allergieën? Je hebt verschillende typen, misschien een andere proberen? Je zou er eens over in gesprek kunnen gaan met je huisarts.

Tandpasta werkte bij mij even, tot het droog was, daarna werd het enkel erger.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Drumstel schreef:
14-07-2024 09:36
anti histamine gebruik ik al dagelijks. Ik heb een allergie voor van alles en nog wat.
tandpasta doet niets.
Afterbite ga ik proberen.
Ook hier allergie voor muggen. Het kunnen enorme bulten worden. Ik twijfelde of lidocaine zalf zal kunnen helpen.
bite away ga ik proberen. Persoonlijk vind ik pijn iets prettiger dan deze jeuk.
Koelen ga ik ook proberen.
Dank jullie wel
Ik kreeg xyzal van de huisarts. Volgens mij is dat alleen op recept verkrijgbaar , maar werkte bij mij erg goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee voor tips, muggen lijken onaantastbaar momenteel. Ook na een portie gif gespoten te hebben zijn die krengen er nog.. m'n jongste lijkt er ook allergisch voor te zijn, heeft dikke zwellingen op de plekken waar ze gestoken is, pijnlijk ook..
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik slaap met een muggenstekker. Ben vorig jaar 40 keer gestoken in 1 nacht. Ik ben daar echt goed beroerd van geweest. Ik werd gewoon ziek van de jeuk en de mega bulten die ik altijd ontwikkel. Anti-histamine heeft amper tot niet geholpen evenals Deet niet veel deed. Afterbite werkte ook niet. Sinds ik een muggenstekker heb van Roxasect komen ze niet meer binnen en ben ik nog geen 1 keer gestoken. Hemels.
Alle reacties Link kopieren Quote
canis-felis schreef:
14-07-2024 10:02
Werkt de antihistamine wel (voldoende,) tegen de andere allergieën? Je hebt verschillende typen, misschien een andere proberen? Je zou er eens over in gesprek kunnen gaan met je huisarts.
Ik heb allerlei verschillende soorten geprobeerd. Allemaal voorgeschreven gekregen door huisarts of KNO-arts. Mijn holtes zijn chronisch ontstoken door allergieen. Ik ben allergisch voor schimmels, verschillende pollen, honden en katten en allerlei andere huisdieren, stofmijt. Ik slik dus al jaren iedere dag anti-histamine en deze werkte voor mij het beste en werd ik het minst duf van.
(en uiteraard, iedere dag spoelen met zout water, gebruik van vitamine C Zo is het te doen. Ik heb gekozen om me niet te laten opereren, want daar zaten wat consequenties aan dus dan maar zo)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven