Jeuk oor
maandag 18 maart 2019 om 15:12
Ik heb al jaren last van jeuk in mijn oor. Sommige dagen wordt ik er gek van, andere dagen heb ik geen last.
Ik heb al een paar verschillende oordruppels geprobeerd (Zure met hydrocortison, sofradex, aluminiumacetotartraat) maar niks los het eigenlijk op.
Ik heb ook weleens een tijdje aerius geslikt voor hooikoorts maar hiermee bleven de klachten ook. Uiteraard ben ik bij de huisarts geweest maar bovenstaande is het wel zo'n beetje.
Wie heeft de gouden tip?
Ik heb al een paar verschillende oordruppels geprobeerd (Zure met hydrocortison, sofradex, aluminiumacetotartraat) maar niks los het eigenlijk op.
Ik heb ook weleens een tijdje aerius geslikt voor hooikoorts maar hiermee bleven de klachten ook. Uiteraard ben ik bij de huisarts geweest maar bovenstaande is het wel zo'n beetje.
Wie heeft de gouden tip?
donderdag 21 maart 2019 om 06:24
Als je denkt aan mijten, koop dan eens een nieuw kussen en kijk of dat helpt. En was je kussensloop dagelijks of om de dag met een paar druppels tea tree olie toegevoegd aan je wasmiddel (daar houden demodex mijten niet van). Heb je ook last van droge ogen, rosacea, of acne, toevallig? Kan ook door mijten aangewakkerd worden. En verder zou ik dit vooral met een KNO arts bespreken.groenbankstel schreef: ↑18-03-2019 20:32Het lastige is ook dat ik met name savonds in bed klachten krijg. Dus dan denk ik er pas aan.
Zou het ook door bijvoorbeeld een huisstofmijtallergie kunnen komen? Dan zouden allergietabletjes toch moeten helpen dacht ik zo
donderdag 21 maart 2019 om 07:30
Ik heb ook psoriasis in mijn oren/gehoorgangen.Zeilboot76 schreef: ↑18-03-2019 18:47Ondertussen ben ik vaste klant, kom er om de 8 weken. Dankzij de diagnose en goede behandeling is de psoriasis in mijn oor goed te handelen. Uitspuiten hoeft niet meer en de ontstekingen zijn zo goed als weg.
Mag ik vragen hoe het bij jou nu behandelt wordt?
Volgens mijn dermatoloog was er namelijk niet zoveel aan te doen, behalve één keer in de 6 weken uitspuiten. Dan hoor ik bijna niets meer, vanwege de grote witte schilferproppen die er dan uitkomen.
donderdag 21 maart 2019 om 07:49
De kno arts spuit mijn oren niet uit omdat ze daar wat beschadigd door raken. Ze worden schoongemaakt met een stofzuigertje. Daarnaast eens in de drie dagen oordruppels om de schilfering tegen te gaan. Doofheid heb ik niet meer en er komt niet zo meer uit. Na een jaar kan ik zeggen dat ik er zo goed als geen last meer van heb.
Ga echt eens naar een kno arts. Die kijkt met hele andere ogen naar dit probleem en heeft andere/verfijnder hulpmiddelen dan de dermatoloog en ha. Ik kan je die van mij aanbevelen, maar dan moet je wel in de regio wonen.
Ga echt eens naar een kno arts. Die kijkt met hele andere ogen naar dit probleem en heeft andere/verfijnder hulpmiddelen dan de dermatoloog en ha. Ik kan je die van mij aanbevelen, maar dan moet je wel in de regio wonen.
donderdag 21 maart 2019 om 07:56
Maar dat kan op lange termijn echt wel heel vervelend worden. Het heeft bij mij jaren geduurd voordat ze er achter zijn gekomen wat het was. Maar door jarenlang verschillende soorten oordruppels was m'n trommelvlies zo verziekt dat ze die hebben moeten vervangen. Het schijnt hoe vaker je oogdruppels gebruikt, des te sneller zo'n ontsteking terug komt.groenbankstel schreef: ↑18-03-2019 15:21Waarschijnlijk toch een soort chronische ontsteking. Maar verder geen pijn ofzo. Schijnt veel vaker voor te komen.