Jeuk op hoofd en nek
zondag 10 oktober 2010 om 16:21
Ik heb 3 weken geleden een prachtig vest gekocht met bontkraag. Vervolgens giga jeuk in nek. De bontkraag kreeg natuurlijk onmiddeleijk de schuld. Ik ben ineens allergisch voor nepbont. Dus kraag vervangen... maar de jeuk blijft aan. Mijn nek jeukt vreselijk en de rest van mijn hoofd ook. Het jeukt en steekt soms ook. Vooral 's nachts is het een drama. Wordt je hoofd lekker warm en dan maar jeuken. Wordt er gek van. Ik wijt het aan een allergische reactie maar wellicht is het toeval. Heb inmiddels shampoo van Vicghy ( hoe schrijf ik dat?) bij de apotheek gekocht. Dit tegen rode hoofdhuid en jeuk. Helpt voor geen meter.
Wie heeft een goede tip? Trouwens..ik heb geen schilfers alleen rode huid van het krabben.
Wie heeft een goede tip? Trouwens..ik heb geen schilfers alleen rode huid van het krabben.

zondag 10 oktober 2010 om 17:13
Dit helpt goed! Vooral de kuur, zit iets verkoelends in! Waarschijnlijk is gewoon je hoofdhuid 'uit balans'.
http://www.decubal.nl/nl/Products/milde_shampoo.htm
http://www.decubal.nl/nl/Products/Hoofdhuid_kuur.htm
http://www.decubal.nl/nl/Products/milde_shampoo.htm
http://www.decubal.nl/nl/Products/Hoofdhuid_kuur.htm
zondag 10 oktober 2010 om 20:15
Heb je antihistamine in huis? Als je die hebt, eentje nemen en kijken of de jeuk afneemt. Dan is het een allergie.
Helpt dat pilletje niet en smeren ook niet dan zou ik gewoon even de huisarts bellen en/of er langs gaan. Heb je bijvoorbeeld een schimmelinfectie op je hoofd dan kom je er niet zomaar van af.
In ieder geval niet te vaak en niet te warm je haar wassen. Je kan ook een shampoo met seleniumsulfide proberen, de anti roos shampoo van Elvive in de blauwe fles bijvoorbeeld. Maar kan zijn dat dit ook al in die shampoo van Vichy zit, dat weet ik niet.
Jeuk kan ook door een droge huid veroorzaakt worden, probeer een beetje olie (olijfolie, babyolie) op een klein plekje uit. Zou niet gelijk het hele hoofd er mee insmeren, stel dat het prikt dan heb je het liever op een klein plekje zitten.
Ik weet hoe gek je van jeuk kunt worden. Heel lang heel erg eczeem gehad, ook op mijn hoofd. Sterkte ermee.
Helpt dat pilletje niet en smeren ook niet dan zou ik gewoon even de huisarts bellen en/of er langs gaan. Heb je bijvoorbeeld een schimmelinfectie op je hoofd dan kom je er niet zomaar van af.
In ieder geval niet te vaak en niet te warm je haar wassen. Je kan ook een shampoo met seleniumsulfide proberen, de anti roos shampoo van Elvive in de blauwe fles bijvoorbeeld. Maar kan zijn dat dit ook al in die shampoo van Vichy zit, dat weet ik niet.
Jeuk kan ook door een droge huid veroorzaakt worden, probeer een beetje olie (olijfolie, babyolie) op een klein plekje uit. Zou niet gelijk het hele hoofd er mee insmeren, stel dat het prikt dan heb je het liever op een klein plekje zitten.
Ik weet hoe gek je van jeuk kunt worden. Heel lang heel erg eczeem gehad, ook op mijn hoofd. Sterkte ermee.
maandag 11 oktober 2010 om 00:59
Dream65, ik zou toch ook nog eens 1 keer aan hoofdluis gaan denken. Toen ik vorig jaar bij de kapper vandaan kwam had ik ook gigantisch jeuk op mijn hoofd, ik weet het aan de haarverf, dat heb ik altijd als ik mijn haar heb laten verven, alleen het ging niet over. Verschillende mensen hadden op mijn hoofd gekeken en zagen geen hoofdluis. Pas toen ik mijn haar met een luizenkam ging kammen met een gaasje tussen de tanden zag ik ineens luizen, ieuwwwww. Op mijn 42e kreeg ik voor het eerst in mijn leven luizen. Kan best wel dat iemand die jas in de winkel had gepast en dat diegene hoofdluis had....
Verder kan je ook nog een schimmel op je hoofd hebben wat jeuk veroorzaakt, daar kan je een speciale shampoo voor krijgen van de huisarts.
Verder kan je ook nog een schimmel op je hoofd hebben wat jeuk veroorzaakt, daar kan je een speciale shampoo voor krijgen van de huisarts.
maandag 11 oktober 2010 om 01:15
nou.... ik heb er ook sinds een paar weken last van... gek joh
Ik heb geen nieuwe jas/ beddegoed, weet ik veel. Als ik geslapen heb is het het ergst idd helemaal warm, zeker in mijn nek en op mijn achterhoofd (ik heb lang haar).
Luizen en roos zijn het niet: mijn man heeft me gisteren nog even gecheckt met de luizenkam door mijn haren heen en heeeel goed gekeken.
Misschien door de wisseling van het seizoen zat ik te denken, heb aanleg voor droge/ schrale (en jeukende) huid: heb er ook last van op mijn armen en benen, alleen die kan je insmeren, in je haar niet: vreselijk!
Ik lees mee.... ik heb ook nog niet DE oplossing gevonden...
Ik heb geen nieuwe jas/ beddegoed, weet ik veel. Als ik geslapen heb is het het ergst idd helemaal warm, zeker in mijn nek en op mijn achterhoofd (ik heb lang haar).
Luizen en roos zijn het niet: mijn man heeft me gisteren nog even gecheckt met de luizenkam door mijn haren heen en heeeel goed gekeken.
Misschien door de wisseling van het seizoen zat ik te denken, heb aanleg voor droge/ schrale (en jeukende) huid: heb er ook last van op mijn armen en benen, alleen die kan je insmeren, in je haar niet: vreselijk!
Ik lees mee.... ik heb ook nog niet DE oplossing gevonden...
woensdag 13 oktober 2010 om 15:25
Ik wil jullie bedanken voor de reactie's. Ik vandaag naar de huisarts gegaan. Ik werd helemaal gek van de jeuk en s'nachts sliep er echt slecht van. Tja en nu moet het hoge woord eruit! Ik heb op mijn 44 ste voor het eerst hoofdluis.
( Bij mij kon dame apotheek en man niets zien. De huisarts kijkt toch anders. Ze twijfelde wel. Heb inmiddels luizenkam en lotion gehaald. Na het heeeeel goed doorkammen zag ik inderdaad de boosdoende. Klein maar fijn. Zit nu met lotion op de kop achter PC. Kan er zo van gruwen... bah. Heb op internet gesurft. Advies is eigenlijk 2 keer daags kammen met speciale kam. Heb toch zelf de lotion er nog ingegooid. Hoop dat ik in elk geval van die vreselijke jeuk af ben. Tja vond de conclusie niet leuk maar wilde jullie dit niet onthouden.