jong baarmoeder laten verwijderen
woensdag 30 oktober 2013 om 01:24
hoi ik ben bijna 28 jaar oud en heb 2 mooie kids nu loop ik met het probleem dat ik heel erg hard vloei als ik ongesteld ben bv ik doe een nieuw maandverband in (omdat ik niet tegen tampons kan) en het bloed druppelt al op de onderbroek en soms mijn broek. maar tegen maandverband en het maakt niet uit welke heb zelfs al een zakdoek geprobeerd en engels pluksel kan ik niet en zwellen mijn schaamlippen op en worden hard en ik krijg blaren die kapot gaan dus daar heb ik een week lang veel last van dan duurt het 2 a 2,5 week voordat ik weer beter ben en dan ben ik weer ongesteld ben al bij de gynocoloog geweest nou spiraal eruit gehaald nu de nuvaring en het helpt allemaal niet nu ben ik aan het denken als ik nu mijn baarmoeder laat verwijderen dan wordt ik ook niet meer ongesteld en dan zou dat heel wat van mijn problemen oplossen want geloof me nog niet eens met je kids kunnen gaan fietsen van de pijn of leuke dingen doen is echt alles behalve leuk. ik heb er lang over na gedacht maar ik zit er nog niet eens mee om het weg te laten halen. Ik heb twee mooie kinderen dus voor mij is het goed zo alleen weet iemand of ken je iemand die ook zoiets heeft en waar het bij gedaan is zou ik het prettig vinden als je me even er iets over kunt vertellen
woensdag 30 oktober 2013 om 01:42
Heftig maar ik kan het me wel voorstellen. Een vriendin van mij heeft het gedaan maar daar begreep ik van dat als je echt nergens last meer van wild hebben dat de eierstokken er dan ook uit moeten. Op jouw leeftijd zul je voorlopig nog blijven ovuleren.
Hier minder postive ervaringen Link
Overigens zou ik in jouw plaats je vraag voorleggen bij een gynaecoloog
Hier minder postive ervaringen Link
Overigens zou ik in jouw plaats je vraag voorleggen bij een gynaecoloog

woensdag 30 oktober 2013 om 06:32
Ik ben al 2,5 het ziekenhuis aan het overtuigen dat dit voor mij het beste is. Gynaecologen hebben hier echter moeite mee. Ik ben 35 en zelfs mij vinden ze te jong. Daarnaast geven ze steeds aan dat ze die beslissing alleen mogen nemen samen met andere collega's en disciplines. Aankomende maandag zit ik na ren lang traject eindelijk aan tafel met iemand in het ziekenhuis die de knoop wel mag doorhakken. Ik hoop dat de eindstreep in zicht is. Wat wil ik hiermee zeggen, reken niet direct op enthousiasme, maar blijf volhardend als je dit zelf echt als enige oplossing ziet.

woensdag 30 oktober 2013 om 07:33
Ik ben 36 jaar en zou heel graag mijn baarmoeder en eierstokken er uit willen hebben.
Dit omdat ik ivm een hartziekte geen kinderen mag krijgen en daar het vooral pyschisch moeilijk mee heb.
Na een poliep en vleesboom verwijdering en het plaatsen van een mirena spiraaltje is mijn mentruatie gelukkig nu eindelijk in orde.
Helaas willen de artsen mij niet helpen ivm de vervroegde overgang. Dit is een veelgehoorde klacht in mijn omgeving van vrouwen die ook de baarmoeder en eierstokken willen laten verwijderen.
Hoop dat je een arts vind die je wil en gaat helpen. Succes met je zoektocht naar die arts.
Dit omdat ik ivm een hartziekte geen kinderen mag krijgen en daar het vooral pyschisch moeilijk mee heb.
Na een poliep en vleesboom verwijdering en het plaatsen van een mirena spiraaltje is mijn mentruatie gelukkig nu eindelijk in orde.
Helaas willen de artsen mij niet helpen ivm de vervroegde overgang. Dit is een veelgehoorde klacht in mijn omgeving van vrouwen die ook de baarmoeder en eierstokken willen laten verwijderen.
Hoop dat je een arts vind die je wil en gaat helpen. Succes met je zoektocht naar die arts.

woensdag 30 oktober 2013 om 08:07

woensdag 30 oktober 2013 om 09:26
Ik ken wel een paar vrouwen die hun baarmoeder door operatie kwijt zijn....in alle gevallen kon het niet anders vanwege kanker.
Ze worden niet meer ongesteld....maar ze dragen allemaal Tena-lady want ze kunnen hun plas niet goed ophouden!
Kijk maar uit!
Ze worden niet meer ongesteld....maar ze dragen allemaal Tena-lady want ze kunnen hun plas niet goed ophouden!
Kijk maar uit!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
woensdag 30 oktober 2013 om 09:29
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2013 @ 06:48:
Van vrouwen die 'm hebben laten verwijderen hoor ik anders niets dan positieve verhalen.
Bovendien hoe jonger, hoe meer jaren overlast je er mee bespaart.
Zolang je eierstokken blijven zitten heb je geen last van vervroegd in de overgang komen.
Dit is echt onwaar, de eierstokken worden vaak bij de operatie beschadigd en produceren dan geen of minder hormonen je komt dan vervroegd in de overgang en dat is echt geen pretje!
Er zijn best andere methods die TO nog niet eens geprobeerd heeft.
Van vrouwen die 'm hebben laten verwijderen hoor ik anders niets dan positieve verhalen.
Bovendien hoe jonger, hoe meer jaren overlast je er mee bespaart.
Zolang je eierstokken blijven zitten heb je geen last van vervroegd in de overgang komen.
Dit is echt onwaar, de eierstokken worden vaak bij de operatie beschadigd en produceren dan geen of minder hormonen je komt dan vervroegd in de overgang en dat is echt geen pretje!
Er zijn best andere methods die TO nog niet eens geprobeerd heeft.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
woensdag 30 oktober 2013 om 09:38
Ik heb hem vorig jaar laten verwijderen,ik was 40.Eileiders zitten er nog,dus ik ben nog niet in de overgang.
De reden dat de gyn besloot hem eruit te halen was veel bloedverlies,pijn,ijzertekort door het vele bloedverlies,maar ik had al 6 kinderen gekregen en was al gesteliriseerd.Dus geen kinderwens meer,want dat telt ook mee voor hun als je nog zo jong bent.
Ik heb gelijk een achterwandplastic laten doen want ik had verzakking in de vaginawand.Volgend jaar word ik aan mijn blaasverzakking geholpen,maar dat heeft niks met de baarmoederverwijdering te maken,die had ik daarvoor al.Ik ben erg positief. dus.Geen bloedverlies,geen flauwvallen van de pijn en ijzertekort voor mij meer.Wel heb ik nog steeds een eisprong en die voel ik nog wel.
De reden dat de gyn besloot hem eruit te halen was veel bloedverlies,pijn,ijzertekort door het vele bloedverlies,maar ik had al 6 kinderen gekregen en was al gesteliriseerd.Dus geen kinderwens meer,want dat telt ook mee voor hun als je nog zo jong bent.
Ik heb gelijk een achterwandplastic laten doen want ik had verzakking in de vaginawand.Volgend jaar word ik aan mijn blaasverzakking geholpen,maar dat heeft niks met de baarmoederverwijdering te maken,die had ik daarvoor al.Ik ben erg positief. dus.Geen bloedverlies,geen flauwvallen van de pijn en ijzertekort voor mij meer.Wel heb ik nog steeds een eisprong en die voel ik nog wel.
woensdag 30 oktober 2013 om 11:37
Ik zou dat nu nog niet doen hoor... Ik had een vergelijkbaar probleem. Zwaar ongesteld, 5/6 dagen zo heftig dat ik om het uur moest verschonen en dan nog 5 tot 8 dagen iets minder heftig.
Ik heb Novasure laten doen 3mnd terug. Ze halen dan al je baarmoederslijmvlies weg waardoor je bijna niet meer ongesteld wordt. Ik ben nu voor de 2e keer ongesteld en ik kan het met een inlegkruisje af, sommige vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld.
Verwijderen van je baarmoeder heeft heel veel gevolgen. Naast de al genoemde verzakkingen krijg je last van vaginale droogte wat zeker niet fijn is voor je seksleven daarnaast verandert vaak het orgasme, die wordt minder intens. Incontinentie komt vaak voor, er is toch een kans dat je in de overgang komt omdat de bloedvoorziening naar je eierstokken vermindert.
Meestal is verwijderen van de baarmoeder de allerlaatste oplossing.
Probeer eerst novasure zou ik zeggen. Het is maar een kleine ingreep.
Ik heb Novasure laten doen 3mnd terug. Ze halen dan al je baarmoederslijmvlies weg waardoor je bijna niet meer ongesteld wordt. Ik ben nu voor de 2e keer ongesteld en ik kan het met een inlegkruisje af, sommige vrouwen worden helemaal niet meer ongesteld.
Verwijderen van je baarmoeder heeft heel veel gevolgen. Naast de al genoemde verzakkingen krijg je last van vaginale droogte wat zeker niet fijn is voor je seksleven daarnaast verandert vaak het orgasme, die wordt minder intens. Incontinentie komt vaak voor, er is toch een kans dat je in de overgang komt omdat de bloedvoorziening naar je eierstokken vermindert.
Meestal is verwijderen van de baarmoeder de allerlaatste oplossing.
Probeer eerst novasure zou ik zeggen. Het is maar een kleine ingreep.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 30 oktober 2013 om 11:42
Ik ben trouwens 32, en heb 5 kinderen en ben gesteriliseerd, als de novasure niet afdoende zou helpen zou mijn baarmoeder idd verwijderd worden. Ik wilde dat niet zomaar doen. Ten eerste voor de gevolgen, ik ben hypermobiel dus geheid dat ik een verzakking krijg (niks bewezen hoor, maar gok dat zo maar), ten tweede er hebben 9 kinderen in gezeten en het voelt niet goed om het weg te halen. Het is toch een soort amputatie.
Maar mijn hb is nu echt flink gestegen, het was niet dramatisch hoor, had 7,6 en zit nu op 9,4
Maar mijn hb is nu echt flink gestegen, het was niet dramatisch hoor, had 7,6 en zit nu op 9,4
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 30 oktober 2013 om 12:48
SusyQfive,
Naast de al genoemde verzakkingen krijg je last van vaginale droogte wat zeker niet fijn is voor je seksleven daarnaast verandert vaak het orgasme, die wordt minder intens. Incontinentie komt vaak voor, er is toch een kans dat je in de overgang komt omdat de bloedvoorziening naar je eierstokken vermindert.
Dit is klinkklare onzin wat je nu zegt,mijn sexleven is zelf beter geworden,orgasme?Die is zelfs beter als ervoor.En je gaat niet gelijk in de overgang!!!En gok maar een eind raak maar ga geen praatjes verkondige als je het niet meegemaakt hebt.Dan kan je pas oordelen.Ik word echt pissig over mensen als ze het zelf niet mee gemaakt hebben maar er wel over mee *kunnen* praten.
Naast de al genoemde verzakkingen krijg je last van vaginale droogte wat zeker niet fijn is voor je seksleven daarnaast verandert vaak het orgasme, die wordt minder intens. Incontinentie komt vaak voor, er is toch een kans dat je in de overgang komt omdat de bloedvoorziening naar je eierstokken vermindert.
Dit is klinkklare onzin wat je nu zegt,mijn sexleven is zelf beter geworden,orgasme?Die is zelfs beter als ervoor.En je gaat niet gelijk in de overgang!!!En gok maar een eind raak maar ga geen praatjes verkondige als je het niet meegemaakt hebt.Dan kan je pas oordelen.Ik word echt pissig over mensen als ze het zelf niet mee gemaakt hebben maar er wel over mee *kunnen* praten.
woensdag 30 oktober 2013 om 16:18
Eef72, Het is wel degelijk zo dat het grootste deel van de vrouwen met een baarmoederverwijdering daarmee te maken heeft. Ik vertel geen onzin. Lees de literatuur er maar op na. Gelukkig heb jij daar geen last van dus voor jou was het een goede oplossing.
Daarbij, mijn moeder heeft door eierstokkanker haar baarmoeder (en eierstokken) moeten laten verwijderen dus ja, ik weet wel degelijk wat het betekent. En nee, ik heb hem zelf niet weg hoeven halen omdat de laatste oplossing tot zo ver wel goed heeft uitgepakt.
Je leest ook niet goed wat ik heb geschreven omdat je meteen al pissig wordt. Het is heel fijn voor je dat jij er alleen maar voordelen van hebt, dit geldt helaas niet voor heel veel andere vrouwen.
Je komt inderdaad niet meteen in de overgang, dat zeg ik ook niet, ik zeg dat er een kans is dat het wel gebeurt doordat de bloedtoevoer verandert.
Daarbij, mijn moeder heeft door eierstokkanker haar baarmoeder (en eierstokken) moeten laten verwijderen dus ja, ik weet wel degelijk wat het betekent. En nee, ik heb hem zelf niet weg hoeven halen omdat de laatste oplossing tot zo ver wel goed heeft uitgepakt.
Je leest ook niet goed wat ik heb geschreven omdat je meteen al pissig wordt. Het is heel fijn voor je dat jij er alleen maar voordelen van hebt, dit geldt helaas niet voor heel veel andere vrouwen.
Je komt inderdaad niet meteen in de overgang, dat zeg ik ook niet, ik zeg dat er een kans is dat het wel gebeurt doordat de bloedtoevoer verandert.
woensdag 30 oktober 2013 om 16:41

woensdag 30 oktober 2013 om 16:57
Mijn moeder heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen ivm kanker.
Ze was inderdaad ongesteldheid af, alleen heeft ze vanaf dat moment flinke problemen gehad met haar hormonen en zat ze al met 33 met de overgangsproblemen en last van depressieve buien.
Nu 24 jaar later is ze er eindelijk vanaf!
Ik heb de prikpil genomen ivm het het vreselijke vloeien en mijn vreselijke buien elke maand ik ben laatste jaar nog maar 1x ongesteld geweest.. 2 dagen.
Ik heb trouwens gevraagd bij mijn sterilisatie of baarmoederverwijdering mocht en ze beginnen er niet aan zeker niet voor ongesteldheidsklachten.
Ze was inderdaad ongesteldheid af, alleen heeft ze vanaf dat moment flinke problemen gehad met haar hormonen en zat ze al met 33 met de overgangsproblemen en last van depressieve buien.
Nu 24 jaar later is ze er eindelijk vanaf!
Ik heb de prikpil genomen ivm het het vreselijke vloeien en mijn vreselijke buien elke maand ik ben laatste jaar nog maar 1x ongesteld geweest.. 2 dagen.
Ik heb trouwens gevraagd bij mijn sterilisatie of baarmoederverwijdering mocht en ze beginnen er niet aan zeker niet voor ongesteldheidsklachten.

woensdag 30 oktober 2013 om 17:08
quote:annapalona schreef op 30 oktober 2013 @ 16:57:
Ik heb trouwens gevraagd bij mijn sterilisatie of baarmoederverwijdering mocht en ze beginnen er niet aan zeker niet voor ongesteldheidsklachten.Dat zal per arts verschillen dan, want mijn gyn zei me dat als de novasure voor mij geen bevredigend resultaat had, dat ik binnen 6 weken op de operatietafel kon liggen om het ding eruit te halen. Maar in combinatie met de pil doorslikken word ik nu 4 keer per jaar ongesteld en 'n stuk minder bloederig en minder pijnlijk dan voorheen, dus ik laat 't maar zo.
Ik heb trouwens gevraagd bij mijn sterilisatie of baarmoederverwijdering mocht en ze beginnen er niet aan zeker niet voor ongesteldheidsklachten.Dat zal per arts verschillen dan, want mijn gyn zei me dat als de novasure voor mij geen bevredigend resultaat had, dat ik binnen 6 weken op de operatietafel kon liggen om het ding eruit te halen. Maar in combinatie met de pil doorslikken word ik nu 4 keer per jaar ongesteld en 'n stuk minder bloederig en minder pijnlijk dan voorheen, dus ik laat 't maar zo.
woensdag 30 oktober 2013 om 17:09
Bij mij ook alleen maar positieve dingen over mijn baarmoederverwijdering. Maar er zitten risico's aan, dat is gewoon zo. Ik zou me ook gaan verdiepen in de novasure-behandeling. En niet je baarmoeder gaan laten verwijderen terwijl er ook een andere oplossing mogelijk is.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 30 oktober 2013 om 17:09
ik weet niet hoe mensen op het idee komen dat je je baarmoeder zomaar kan laten verwijderen maar het is geen wratje wat je even weg laat halen. ( weet ik uit eigen ervaring)
ik snap heel erg goed dat het vele vloeien heel erg moeilijk is maar zo te lezen is er nog lang niet alles geprobeerd.
overgangsklachten zijn ook echt niet leuk hoor. behalve opvliegers enzo wil je ook echt geen botontkalking op je 28e.
ik denk dat het verstandig is dat je een goede gynaecoloog gaat zoeken en de opties gaat overleggen want een baarmoederverwijdering is namelijk geen beslissing die je zelf kan nemen.
ik snap heel erg goed dat het vele vloeien heel erg moeilijk is maar zo te lezen is er nog lang niet alles geprobeerd.
overgangsklachten zijn ook echt niet leuk hoor. behalve opvliegers enzo wil je ook echt geen botontkalking op je 28e.
ik denk dat het verstandig is dat je een goede gynaecoloog gaat zoeken en de opties gaat overleggen want een baarmoederverwijdering is namelijk geen beslissing die je zelf kan nemen.