Gezondheid alle pijlers

jong baarmoeder laten verwijderen

30-10-2013 01:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ik ben bijna 28 jaar oud en heb 2 mooie kids nu loop ik met het probleem dat ik heel erg hard vloei als ik ongesteld ben bv ik doe een nieuw maandverband in (omdat ik niet tegen tampons kan) en het bloed druppelt al op de onderbroek en soms mijn broek. maar tegen maandverband en het maakt niet uit welke heb zelfs al een zakdoek geprobeerd en engels pluksel kan ik niet en zwellen mijn schaamlippen op en worden hard en ik krijg blaren die kapot gaan dus daar heb ik een week lang veel last van dan duurt het 2 a 2,5 week voordat ik weer beter ben en dan ben ik weer ongesteld ben al bij de gynocoloog geweest nou spiraal eruit gehaald nu de nuvaring en het helpt allemaal niet nu ben ik aan het denken als ik nu mijn baarmoeder laat verwijderen dan wordt ik ook niet meer ongesteld en dan zou dat heel wat van mijn problemen oplossen want geloof me nog niet eens met je kids kunnen gaan fietsen van de pijn of leuke dingen doen is echt alles behalve leuk. ik heb er lang over na gedacht maar ik zit er nog niet eens mee om het weg te laten halen. Ik heb twee mooie kinderen dus voor mij is het goed zo alleen weet iemand of ken je iemand die ook zoiets heeft en waar het bij gedaan is zou ik het prettig vinden als je me even er iets over kunt vertellen
quote:suzyqfive schreef op 30 oktober 2013 @ 11:37:

Verwijderen van je baarmoeder heeft heel veel gevolgen.Naast de al genoemde sommige dames krijgen last van verzakkingen krijg je last van vaginale droogte

wat zeker niet fijn is voor je seksleven daarnaast verandert vaak het orgasme, die wordt minder intens. Incontinentie komt vaak voor, er is toch een kans dat je in de overgang komt omdat de bloedvoorziening naar je eierstokken vermindert.

Meestal is verwijderen van de baarmoeder de allerlaatste oplossing.

Probeer eerst novasure zou ik zeggen. Het is maar een kleine ingreep.

Dit gedeelte klinkt wel heel dramatisch hoor! Staat ook vol onwaarheden en aannames.

Ik ben nu een jaar mijn baarmoeder kwijt en ken veel lotgenoten.

Een baarmoeder wordt idd pas als laatste redmiddel verwijderd maar de gevolgen zijn per persoon heel erg verschillend.

Soms krijgt men last van verzakkingen, ik had het al toen het er allemaal nog in zat, maar het is zeker niet erger geworden.

Soms wordt ben je iets droger tijdens de seks, maar ook dit heeft maar een enkeling. Ik ben nu toch in de overgang geraakt en juist dat maakt mij, lijkt het, wat droger. Al ben ik er nog niet helemaal van overtuigd.

Dan mijn orgasmes...die zijn waanzinnig sinds het verwijderen! Ik heb endometriose en alles hing aan mijn buikwand. Klaarkomen kon ik ook toen prima, maar nu is het geweldig! Ik ken ook enorm veel lotgenoten die hier hetzelfde over denken.

Incontinentie problemen komen zelden voor. Dat ligt helemaal aan de problemen waardoor het verwijdert moet worden. Het gebeurt bij een enkeling dat er idd problemen ontstaan. ook hier heb ik geen probleem mee gelukkig.

Eerder in de overgang door verwijdering is ook onzin. Je komt in de overgang of niet. Soms kan het door beschadiging komen, maar een andere reden is er niet voor. Ook onzin dus!

Ik denk persoonlijk dat je gyn er niet mee in zal stemmen, het is zo'n grote ingreep waardoor ze het echt als laatste redmiddel inzetten.

Ik hoop dat je een andere oplossing kan vinden en anders heel veel sterkte!

Ben wel benieuwd hoe je gyn erover denkt trouwens, het zou een uitkomst zijn dat denk ik zeker.
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2013 @ 17:08:

[...]

Dat zal per arts verschillen dan, want mijn gyn zei me dat als de novasure voor mij geen bevredigend resultaat had, dat ik binnen 6 weken op de operatietafel kon liggen om het ding eruit te halen. Maar in combinatie met de pil doorslikken word ik nu 4 keer per jaar ongesteld en 'n stuk minder bloederig en minder pijnlijk dan voorheen, dus ik laat 't maar zo.

wel fijn dat de gyn met je meedenkt, daar ontbreekt het vaak wel aan.

Ik denk dat lillifee met zo'n arts ook goed geholpen kan worden.
quote:Eef72 schreef op 30 oktober 2013 @ 12:48:

Dit is klinkklare onzin wat je nu zegt,mijn sexleven is zelf beter geworden,orgasme?Die is zelfs beter als ervoor.En je gaat niet gelijk in de overgang!!!En gok maar een eind raak maar ga geen praatjes verkondige als je het niet meegemaakt hebt.Dan kan je pas oordelen.Ik word echt pissig over mensen als ze het zelf niet mee gemaakt hebben maar er wel over mee *kunnen* praten.Eens!
quote:joanny19 schreef op 30 oktober 2013 @ 17:09:

ik weet niet hoe mensen op het idee komen dat je je baarmoeder zomaar kan laten verwijderen maar het is geen wratje wat je even weg laat halen. ( weet ik uit eigen ervaring)

ik snap heel erg goed dat het vele vloeien heel erg moeilijk is maar zo te lezen is er nog lang niet alles geprobeerd.

overgangsklachten zijn ook echt niet leuk hoor. behalve opvliegers enzo wil je ook echt geen botontkalking op je 28e.

ik denk dat het verstandig is dat je een goede gynaecoloog gaat zoeken en de opties gaat overleggen want een baarmoederverwijdering is namelijk geen beslissing die je zelf kan nemen.

Je komt niet in de overgang agv een baarmoederverwijdering.

Maar idd zijn er nog genoeg behandelmethodes die niet zijn geprobeerd.

Wanneer moet je weer voor contrôle terugkomen?
Je bent zelf een theepot
quote:mienietjefietje schreef op 30 oktober 2013 @ 09:26:

Ik ken wel een paar vrouwen die hun baarmoeder door operatie kwijt zijn....in alle gevallen kon het niet anders vanwege kanker.

Ze worden niet meer ongesteld....maar ze dragen allemaal Tena-lady want ze kunnen hun plas niet goed ophouden!

Kijk maar uit!Ongeloofelijke kletskoek, ik kan prima mijn plas ophouden!
quote:SuzanneSuus schreef op 30 oktober 2013 @ 17:43:

[...]

Je komt niet in de overgang agv een baarmoederverwijdering.

Maar idd zijn er nog genoeg behandelmethodes die niet zijn geprobeerd.

Wanneer moet je weer voor contrôle terugkomen?

nou dat kan zeker wel gebeuren als de doorbloeding van je eierstokken veranderd door de operatie.

ik bedoel alleen te zeggen dat je niet zomaar even dit soort beslissingen kunt nemen.

mijn baarmoeder is verwijderd toen ik net 26 was (om andere redenen) en ik heb daar zeker geen spijt van maar het kan een zwaar herstel zijn en er zijn idd altijd nog andere oplossingen.
quote:joanny19 schreef op 30 oktober 2013 @ 17:50:

[...]

nou dat kan zeker wel gebeuren als de doorbloeding van je eierstokken veranderd door de operatie.

Ik denk dat je het woordje soms moet plaatsen in je zinnetje.
quote:leolieke schreef op 30 oktober 2013 @ 18:00:

[...]

Ik denk dat je het woordje soms moet plaatsen in je zinnetje.

er staat dat KAN gebeuren. gelukkig gebeurd dat niet altijd.

ik vind dat er door sommige vrouwen erg makkelijk over gepraat word.

maarja dat is mijn mening
quote:joanny19 schreef op 30 oktober 2013 @ 18:07:

[...]

er staat dat KAN gebeuren. gelukkig gebeurd dat niet altijd.

bijna nooit....
Bron; https://www.bronovo.nl/bronovo/nl-nl/bronovo/patienten

Overgangsklachten

Theoretisch komt een vrouw niet eerder in de overgang door verwijdering van de baarmoeder. Toch hebben sommige vrouwen na de operatie overgangsklachten zoals opvliegers. Dit komt doordat de bloedvoorziening naar de eierstokken als gevolg van de operatie verandert en de bloedvaten zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie. Opvliegers zullen dan ook na verloop van tijd weer verdwijnen. Enkele vrouwen lijken na verwijdering van de baarmoeder vroeger dan normaal in de overgang te komen. Het is de vraag of dit het gevolg is van de operatie. Misschien zou de overgang ook zonder operatie bij hen eerder zijn ingetreden. Het is niet helemaal duidelijk wat de oorzaak is.
Aan alle operaties zit een risico. Dus het kán allemaal, de dingen die hier geschreven worden. Maar ik laat mijn plas niet lopen, ben niet in de overgang, heb een fijn sexleven en poep ook niet in mijn broek (voordat dat er ook nog bijgehaald wordt). Maar dat wil nog niet zeggen dat ik je maar adviseer je baarmoeder te laten verwijderen als er ook nog andere oplossingen zijn. Het blijft een behoorlijke ingreep en als het echt niet nodig is, moet je het gewoon niet willen. Is mijn mening.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
ik ga geen discussie voeren over hoe risicovol een baarmoederverwijdering wel of niet is want dat heeft blijkbaar geen zin.

ik geef mijn mening ( en ervaring als jonge vrouw) en ik zeg dat je het niet zomaar kan LATEN doen.

en iedereen die het een makkelijke oplossing vind om niet meer ongesteld te worden mag dat van mij helemaal zelf weten!

als er andere opties zijn lijkt het mij verstandig dat je dit eerst probeert ( en ik hoop dat de gyn daar hetzelfde over denkt)
zo zeg iedereen bedankt voor het meedenken zoveel reactie's ga ze vanavond eens rustig lezen allemaal maar ik had eerst de mirena spiraal maar laten verwijderen kon er niet tegen en de nuvaring maar die heb ik ook moeten verwijderen omdat ik er rare afscheiding van krijg die weer irritatie beneden veroorzaakt dus ik denk dat ik niet tegen die hormonen kan ofzo maar ik heb voor dinsdag een afspraak weer een afspraak hahaha bij de gyn en dan ga ik met haar eens kijken en ik ga daar niet eerder weg voor ze me onderzocht hebben dus ook een echo enzo.

allemaal bedankt voor de reactie's ga ze even doorlezen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven