Gezondheid alle pijlers

kachelbenen

21-03-2018 19:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele lange tijd ben helaas zo slim geweest om met mijn laptop op mijn benen neer te leggen. vanaf eind januari 2018, tot aan vorige week vrijdag, wist ik niet wat het was, dacht striae. Nu heb ik bijna over mijn hele voorkant boven benen, een grillig paars achtig partoon, ben bij de huidtherapeut geweest, in het ziekenhuis, en die zei dat het kachelbenen waren. en die zei dat ze het eventueel kon behandelen met een laser, dat kost per behandeling 400,00 dat is best veel geld.

Op internet staat het wisselend als het contact wordt vermeden, wat ik sinds vorige week vrijdag doe. ook niet meer in de infrarood of zonnebank. Dat het weg kan gaan, maar ook blijvend kan zijn, dat het ook donker kan worden, terwijl het nu licht is, wat is jullie ervaring ?

De huidtherapeut belt mij deze week nog terug, want ze zou nog even overleggen met het team.
Nou, ik vind die therapie nogal prijzig.

Ik zou vertrouwen op mijn eigen huid en het nog even aanzien.
Trekt waarschijnlijk vanzelf wel weg als je er enige tijd over heen laat gaan. Moet je natuurlijk niet meer laptoppen op je benen.

Je kunt altijd nog naar die huidtherapeut om de boel te spekken daar.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Joh, heb ik elke winter (kruikje). In de zomer is het weer weg. Helemaal als je een beetje zon pakt. Niet dat ik nu onder de zonnebank zou gaan ofzo, ik weet niet hoe dat uitpakt. MIsschien lijkt het ook alleen maar weg, omdat je het niet meer ziet als ik wat bruiner ben.

Voor nu gewoon laptop op tafel, of een kussentje eronder, en de tijd zijn werk laten doen.
Vroegah, toen iedereen nog een haard had staan, kwam het regelmatig voor dat men kachelbenen kreeg door te dicht bij de haard te zitten, ik heb ze ook meerdere keren gehad en dat trok op een gegeven moment ook gewoon weer weg.
De zomer komt eraan en dan kunnen je benen 'rusten'
In ieder geval niet meer de laptop op je benen, tenzij er iets tussen zit, een kussen ofzo.

Beterschap gewenst. :)
Kachelbenen?

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... eling.html
Behandeling erythema ab igne
De behandeling bestaat eerst en vooral uit het weglaten of vermijden van de warmtebron. Bij lichte roodheid, zal de huidafwijking binnen enkele maanden verdwijnen. Het herstel kan eventueel bespoedigd worden door het aanbrengen van een crème die 5-fluorouracil (Efudix ®) of vitamine A-zuur (Acid a Vit ®) bevat. Resten kunnen eventueel met pigmentlasers worden behandeld.

Weer wat geleerd....
Ik zou een paar maanden afwachten, en die crème gaan smeren.
Cateautje schreef:
21-03-2018 19:36
Vroegah, toen iedereen nog een haard had staan, kwam het regelmatig voor dat men kachelbenen kreeg door te dicht bij de haard te zitten, ik heb ze ook meerdere keren gehad en dat trok op een gegeven moment ook gewoon weer weg.
De zomer komt eraan en dan kunnen je benen 'rusten'
In ieder geval niet meer de laptop op je benen, tenzij er iets tussen zit, een kussen ofzo.

Beterschap gewenst. :)
Heb er ook een kussen tussen gedaan, helaas heeft dat denk ik niet geholpen :-( gelukkig dat het weggetrokken is. hopelijk komt het bij mij ook goed, klinkt in ieder geval hoopvol. Kan het een half jaar tot 9 maanden afwachten.
tigri schreef:
21-03-2018 19:35
Joh, heb ik elke winter (kruikje). In de zomer is het weer weg. Helemaal als je een beetje zon pakt. Niet dat ik nu onder de zonnebank zou gaan ofzo, ik weet niet hoe dat uitpakt. MIsschien lijkt het ook alleen maar weg, omdat je het niet meer ziet als ik wat bruiner ben.

Voor nu gewoon laptop op tafel, of een kussentje eronder, en de tijd zijn werk laten doen.
Nu je er over begint. Ik heb het ook nog weleens door een kruik die ik op mijn benen leg, maar dat is de volgende dag dan alweer weg.
visje-lief schreef:
21-03-2018 19:40
Heb er ook een kussen tussen gedaan, helaas heeft dat denk ik niet geholpen :-( gelukkig dat het weggetrokken is. hopelijk komt het bij mij ook goed, klinkt in ieder geval hoopvol. Kan het een half jaar tot 9 maanden afwachten.
Geef het gewoon even de tijd. Komt goed en geef geen bizarre bedragen uit aan iets dat vanzelf weer verdwijnt.

Oh ja, ook een goed plan is jezelf koud naspoelen na het douchen, dat laat het bloed goed doorstromen.
Heb het ook elk jaar en trekt vanzelf weg.
Over etalagebenen had ik wel eens gelezen maar kachelbenen is nieuw voor mij!
Leerzaam forum :)
Oh krijg je dat ook door een elektrische deken? Daar lig ik altijd op..
beetjegek schreef:
21-03-2018 21:54
Oh krijg je dat ook door een elektrische deken? Daar lig ik altijd op..
Als je hem te heet zet wel.
Je krijgt kachelbenen door oververhitting.
Ik dacht ook meteen aan de elektrische deken. Maar die schijnen slechts ca 38 graden te worden. Kachelbenen krijg je bij 43-47 graden, las ik.
Ik heb dat ook gehad, door een infraroodkachel waar ik graag inkroop.

Het ging vanzelf weer weg hoor. En het betrof de hele zijkant van mijn bovenbenen en heupen.

Geen idee hoe lang het duurde, wel lang volgens mij. Maar het ging vanzelf weg.
Off topic, maar toch niet helemaal: zet je laptop altijd op een harde ondergrond.
Op een kussentje, maar ook op schoot, kan hij zijn warmte niet kwijt, zodat hij oververhit kan raken. Dat is slecht voor je laptop, en zelfs brandgevaarlijk!
Ik moet helemaal niks!
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278244/

Daarom deze!
Hallo Visje,

Hier ook op mijn bovenbenen, en het trekt altijd weer weg. Vroeger had ik het doordat een kruik op de bovenbenen lag en nu door een straalkacheltje omdat ik dat ding oppak en dan tegen mij aanzet, ook van die mooie paarse lijntjes op de bovenbenen. Maar het trekt dan ook gelukkig heel snel weg zodra ik niet meer voor de kachel staat. Een vriend van mij heeft het zelfde en ook bij hem trekt het weer weg. Komt echt goed! Pokke kou ook ;)
''Geen woorden maar daden''
Ohhhh heet dat zo. Ik heb ook grote donkerrode plekken gehad op mijn bovenbenen door een laptop. Is vanzelf weggetrokken maar duurde wel even.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Fijn dat het bij iedereen weer weg trok, schrok er ontzettend van. Heb geduld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven