Gezondheid alle pijlers

Kalknagel spray voor schoenen

21-09-2009 11:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb op dit forum wel eens gelezen over een spray voor je schoenen als je een kalknagel hebt gehad (zodat je je zelf niet steeds opnieuw blijft besmetten). Maar kan deze spray nergens vinden. Bij de apotheker hadden ze een poeder voor schimmel en bij de Kruidvat kon ik ook niks vinden. Hoe heet deze spray en waar kan ik hem kopen?
Bij de pedicure! Het heet anti schimmel spray en is van samenwerkende pedicures.
quote:mischa04 schreef op 21 september 2009 @ 12:07:

Bij de pedicure! Het heet anti schimmel spray en is van samenwerkende pedicures.Echt? Ik wist niet dat een kalknagel ook een schimmel was.
Een kalknagel is niet hetzelfde als een schimmelnagel (mycose).

Een schimmelnagel kan je behandelen met allerlei produkten (vraag aan apotheker of aan dermatoloog). Een kalknagel is een heel harde, dikke nagel en raak je niet meer kwijt ( pedicure kan die verdunnen maar dit moet regelmatig herhaald worden ).
Ja, eigenlijk heet het mycose, een mooi woord voor schimmel/kalk.

Zou gewoon even een belletje doen naar een pedicure en vragen of ze het verkopen.

De meeste pedicures verkopen het wel of kunnen het bestellen.
TO heeft het over een spray om besmetting te voorkomen dus heeft ze het waarschijnlijk niet eens over een kalknagel maar over een mycose nageltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven