Gezondheid alle pijlers

kan abortus invloed hebben op je vruchtbaarheid

08-09-2010 10:17 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
toen ik 15 was ben ik op een onprettige manier zwanger geraakt en heb abortus moeten doen nu heb ik een kinderwens en wil het niet meer lukken

kan die abortus er iets mee te maken hebben?
Lijkt me een ideale vraag voor je gyn
Nee.
Ik heb geen antwoord op je vraag.

Wel een advies; als je nick je echt voor en achternaam zijn moet je dat echt even aanpassen want je bent nu erg makkelijk te googlen.
Als je destijds een normale abortus hebt ondergaan zal het geen invloed hebben. Echter, als het op een niet zo prettige manier is gebeurd met breipennen, of anderszins dan kan er wel van alles kapot zijn, maar daar gaan we maar niet van uit.

Maar hoelang probeer je al zwanger te worden dan, en heb je het al eens voorgelegd aan de echte experts? Te denken valt dan aan een huisarts of gynaecoloog?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
goed punt van Wallace
Je hebt cystes lees ik in een ander topic? Ik zou je vraag echt bij je behandelend arts neerleggen.
dat heb ik al gedaan en ben loop ook bij de gynocoloog ervoor

maar ik maak me er toch zorgen om ik probeer het nu al zo'n 2 jaar en het lukt maar niet
misschien is je huidige vriend niet vruchtbaar, is dat al getest?
Wat was het antwoord van je gyn dan?

En waarom vraag je het dan hier? Denk je dat wij een beter antwoord geven dan?

Overigens, ik heb geen abortus gehad en ook bij mij duurde het 2 jaar voordat ik zwanger was.

Soms is dat nu eenmaal zo.
Nee. Tenzij je allemaal ontstekingen kreeg daarna.

En als je al eens zwanger bent geweest is er een dikke kans dat je gewoon weer zwanger kan worden. Is je man al onderzocht?
In principe kunnen er na een abortus verklevingen optreden waardoor je moeilijker zwanger raakt, het is een kleine kans maar het kan. Maar dat zou je gynaecoloog je dan al wel verteld hebben lijkt me. Ik snap dat je je er zorgen over maakt, het is wel heel erg rot als je na een nare ervaring daardoor ook nog eens minder vruchtbaar zou zijn. Maar die kans is dus echt klein, zeker als je gyn er niets over gezegd heeft lijkt me dat niet aan de orde.

Sterkte, het medische circuit is niet leuk als je graag zwanger wilt worden.
jah die onderzocht aan hem ligt het niet

ik moet morgen weer voor controle van de cyste

en ik heb het gevraagd aan de huisarts en gyn maar die zeggen dat dat er niet mee te maken heeft en mijn vorige huisarts weer wel

ik weet niet of ik ontstekingen had

ik ben daarna niet meer zwanger geraakt
Nadia, ik zou echt een angel vragen dit topic weg te halen. Je bent zo enorm te googelen...

Bespreek het nogmaals met je artsen zou ik zeggen.

Zet je vragen op papier zodat je ze niet vergeet. Geen enkele vraag is gek, gewoon vragen morgen!
Ik kan je niet helpen, maar als ik jou was zou ik echt even mijn naam aanpassen. Je bent nogal vindbaar op joetoeb en google.
Lijkt me sterk dat het aan de abortus ligt, dat wordt tegenwoordig toch op een dusdanige manier gedaan dat je daarbinnen echt niet meer wordt beschadigd. Vroeger was dat wellicht een ander verhaal. Er zijn zoveel factoren mogelijk waarom je nu nog niet zwanger bent. Als het al zo lang niet lukt, vraag aan de gynaecoloog of ze je eens willen nakijken/doorlichten (hoe zeg je dat netjes, je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel). Succes ermee en ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden!
Tenzij dat je niet uitmaakt natuurlijk.
Sterker nog er komt een link naar vermist. Neem niet aan dat jij dezelfde bent aangezien je idd ook op YouTube staat maar je naam levert op zijn minst verwarring op.

Wat betreft je vraag kan je het beste het antwoord van je gyn geloven. Succes
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 september 2010 @ 11:31:

Sterker nog er komt een link naar vermist. Neem niet aan dat jij dezelfde bent aangezien je idd ook op YouTube staat maar je naam levert op zijn minst verwarring op.Ja idd.. viel mij ook al op..
-
't Is niet dat ze iets schrijft waarover ze zich zou moeten schamen.
Dat zag ik idd ook, remmers is sowieso in de "kamp" cultuur in maastricht een veelvoorkomende naam zag ik.... Dus al ben jij het niet, gezien de links krijg je dan associaties die je liever niet wil hebben. Zeker wanneer je ooit eens opnieuw gaat solliciteren, alle werkgevers googlen, wieowie-en en zoeken naar relevante hits voor ze je uberhaupt uitnodigen voor een gesprek. Een eerste indruk maak je maar 1x.
Het kan wel, abortus geeft altijd een klein risico. Maar de kans is dus niet zo groot. Vier op de tien koppels hebben vruchtbaarheidsproblemen, dus het kan ook heel goed iets anders zijn.
quote:fleurtje schreef op 08 september 2010 @ 12:50:

't Is niet dat ze iets schrijft waarover ze zich zou moeten schamen.Klopt, maar ook niet iets wat iedereen hoeft te weten.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven