Gezondheid alle pijlers

Kan niet slapen

20-03-2019 02:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Heeft iemand tips om sneller in slaap te vallen? Ik weet dat wat ik nu doe (naar mijn mobieltje staren) zeker niet helpt, maar ik word zo lastig van niet te kunnen slapen.. Een vast ritme is helaas niet mogelijk door m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
20-03-2019 05:56
Tegen vriend aan gaan liggen en op zijn ademhaling meegaan wil inderdaad nog wel eens helpen. Maar niet meer denken bestaat bij mij niet lijkt wel. Er komen altijd gedachtes. Ook onzin hoor. Over mijn droom die ik had. Over dat ik nog tandpasta moet kopen morgen, dat ik een auto hoor, of partner er vroeg of later uitmoet dadelijk (zal hem maar niet wakker maken om dat te vragen), of ik een paastak zal halen enz. enz. Heb het daar wel eens met een psycholoog over gehad. Of niet nadenken bestaat. Gewoon een helemaal leeg hoofd. Ik denk dat dat pas komt bij de dood.
Werd nu wakker om te plassen en baby in de buik houdt me nu wakker met haar getrappel en gedraai. Ze is lekker actief in de nacht (hoop dat we dat ritme na de geboorte goed kunnen draaien).
Ik denk dat je ook nooit helemaal vrij bent van gedachten hoor. Maar het is meer dat ik dan de gedachten die stress, zorgen etc opleveren uitschakel. Dat ik dan denk ik hoor een auto vind ik dan niet storend dus registreer ik ook niet echt als een invasieve gedachte die mij uit mijn slaap kan houden. Ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb geformuleerd.

Succes met je kleine trappel! Werkt het als je je concentreert op haar? Of trapt ze te hard om het rustgevend te vinden?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
20-03-2019 05:58
Ik vraag me wel eens af hoe mensen met nachtdiensten/ ploegendiensten het volhouden. Trekken jullie dat makkelijk die wisselende tijden?
Ja hoor, ik vind het prima te doen die wisselende tijden. Ik trek late en nachten beter dan vroege diensten. Voorheen moest ik als avondmens voor een vroege dienst om 6 uur al in de auto zitten... Dat vind ik een heel stuk vermoeiender.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 06:17
Ja hoor, ik vind het prima te doen die wisselende tijden. Ik trek late en nachten beter dan vroege diensten. Voorheen moest ik als avondmens voor een vroege dienst om 6 uur al in de auto zitten... Dat vind ik een heel stuk vermoeiender.
Ja vreselijk ik moet dan 7.00 beginnen. Bah. Geef mij maar late!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-03-2019 06:23
Ja vreselijk ik moet dan 7.00 beginnen. Bah. Geef mij maar late!
:high5:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Probeer eens geleide slaapmeditatie via YouTube. Er zijn er heel veel. Kies een stem die jij fijn vindt. Of download een app. Ik vond Buddhify heel fijn. Voor elk doel wat, dus ook voor inslapen of als je ligt te piekeren. Maar bijv ook voor concentratie.
Ik vind 't fijn om naar de stem re luisteren, opdrachten op te volgen (zoals 't doen ve bodycheck en dan te doen wat de stem zegt). Ik kan dan m'n andere pieker gedachtes loslaten. Soms piepen ze er tussendoor maar grijp ik weer terug op de stem. 9 vd 10 keer slaap ik voor de meditatie is afgerond.
Alle reacties Link kopieren
Zet radio 1 op. Werkt bij mij perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven