Gezondheid alle pijlers

Karakter anders door andere pil?

10-04-2011 16:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden ben ik overgestapt op een andere pil. Deze werd vergoed door mijn verzekering en apotheker zij dat het hetzelfde product was als mijn vorige pil.

Sinds ik de nieuwe pil slik heb ik veel last van misselijkheid en continu honger. Dus vrijdag terug gegaan naar apotheek, verhaal uitgelegd en oude pil besteld, die ik komende week kan ophalen.

Maar ik merk sinds een week ook dat ik niet lekker in mijn vel zit. Reageer kribbig tegen mijn vriend, voel me gewoon anders. Ook is mijn libido bijna weg. Kan een andere pil zoveel verschil maken? Ik zat al jaren aan die andere, dus weet niet wat voor effect pilgebruik precies kan hebben.
Ja dat kan zeker. De pil beinvloedt je hormoonhuishouding dus een nieuwe pil kan denk ik direct een (onherkenbaar) ander effect hebben op je algeheel welbevinden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb Marvelon geslikt en mijn humeur kon in één adem omslaan van niets aan de hand tot aan zin hebben en soms ook doen om iets door de kamer heen te smijten (zeg maar). Ik heb toen een tijd niets geslikt, geen last meer gehad. Nu slik ik een andere pil en ook daar heb ik geen noemenswaardige bijwerkingen van.
Ik geloof er niet zo in dat een pil met merk je een ander karakter geeft dan dezelfde pil maar dan zonder merk
Ik had het ook van de estradinges tenminste dat misselijk zijn sinds ik de microgynon weer slik nergens meer last van.

ik denk niet dat je karakter verandert maar dat je wat anders reageert omdat je hormonen wat door de war zitten.
Ik heb het wel gehad, volgens mij kan het. Ik ben toen ook gestopt en merkte duidelijk verschil in stemming.
@ lory dat zijn precies de merken waar ze mij tussen hebben laten wisselen.

Het is ook niet zo dat ik opeens extreem veranderd ben en met huilbuien zit of loop te schreeuwen. Maar ben wel snibbig zonder reden en dat heb ik normaal nooit. Hoop eigenlijk dat het aan de pil ligt en niet aan iets anders.

Al vind ik het dan best eng welke invloed zo'n klein pilletje op je kan hebben.
Van de microgynon werd ik strontsjaggerijnig en zo droog als de sahara.

Van de trinordiol kreeg ik koortsuitslag, puisten, zere borsten en nog wat meer ellende.

Ik moet me gewoon bij trigynon houden (hoewel trinordiol hetzelfde zou moeten zijn). Er zit echt verschil tussen de "hulpstoffen" blijkbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven