Gezondheid alle pijlers

Katheter? Vleesboom? Ziekenhuis?

11-11-2020 14:44 382 berichten
Hey allemaal,

Ik wil echt even mijn ei kwijt hoor. Ik kon vanochtend ineens niet meer plassen. Nu heb ik dat al langer s'ochtends, dat het wat moeizaam gaat. Lang duurt voordat mijn blaas leeg is en ik moest er ook vaak flink voor persen.
De rest van de dag had ik daar nooit meer last van. Ik had het daar twee weken geleden al eens met de huisarts over gehad maar zij had niet echt een idee wat het kon zijn en er speelden toen ook andere dingen dus we zijn er verder niet op door gegaan.
Afijn, ik dus de huisarts gebeld vanochtend en mocht urine komen inleveren. Daar bleek niets uit, geen blaasontsteking. Ze wilden me al afschepen met een paracetemolletje maar dat pikte ik niet. Ik stond erop mijn dokter te zien. Gelukkig kon dat ook.

Na lang wachten had ze tijd ( haar lunchpauze, arme vrouw ) en ze heeft een echo gemaakt. Mijn blaas was enorm vol ( goh ) en moest eerst leeg. Dus een katheter gekregen. Dat voelde niet lekker maar toch ook wel want de blaas werd eindelijk leeg en de pijn trok weg.
Daarna heeft ze beter kunnen kijken maar mijn baarmoeder zag er niet goed uit, was erg vergroot ( ben niet zwanger, heb vanochtend nog een test voor de zekerheid gedaan en er was ook geen teken van zwangerschap op de echo ) en er zat een soort solide massa.
Maar ze kon het niet goed zien dus ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis, afdeling gynacologie.
Zelf denkt ze aan een vleesboom ( en dus dat ik geopereerd moet worden ). De katheter moet ik tot morgenochtend in houden.
Maar wat een ongelooflijk onding zeg. Ik probeer hem handig mee te sjouwen maar niets zit lekker, hij glijd steeds van mijn been af ( ook als ik hem over mijn broek vast maak ) en hij loopt nog steeds snel vol.

Heeft iemand tips hoe je makkelijk met zo'n ding om kan gaan? Logistiek gezien.
Ik zit echt even in de stress en paniek voor morgen hoor, ben zo bang dat het iets ernstigs zal zijn. Kan echt wel even janken. :'(
Heb ik ook al gedaan trouwens. Heb een enorme ziekenhuisfobie dus dat helpt ook niet echt mee.
Lieve, dappere Madrid. Wat een nare dagen heb jij achter de rug. En wat heb jij je goed door de operatie geslagen. Complimenten voor hoe jij omgaat met deze onverwachte rotsituatie. En ik duim natuurlijk voor een fijn gesprek met een goede uitslag bij de neuroloog.
:heart:
Ah wat een super lief bericht, ik moet er bijna van huilen ( en heb net mijn make up op gedaan haha ).
Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel verbaasd ben over hoe goed ik ermee om gegaan ben. Dat was me vorig jaar toen ik nog zwaar depressief was echt niet gelukt. Toen had het me terug gegooid in het donker. Maar nu kon ik ermee dealen. Kon goed relativeren en sterk blijven.

Moet ook zeggen dat de zuster die woensdag de hele dag voor me gezorgd heeft me enorm heeft geholpen hoor. Die was zo super lief, zo geduldig met me. Die hield me kalm, maakte een afspraak met me dat ik na mijn operatie gewoon naar huis mocht, ze maakte grapjes, ze hielp echt. Ik zou willen dat ik haar een bloemetje kon sturen om haar te bedanken.
Ik voelde me eerst zo ellendig en alleen omdat mijn moeder niet mee mocht maar haar gezelschap scheelde echt een slok op een borrel.

Bedankt voor het duimen en de lieve woorden, ikbedoelhetgoed. Dat deed me echt goed om te lezen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hé Madrid,

Ja qua informatie kunnen ziekenhuizen nog wel wat leren....die gaatjes die je beschrijft wijzen idd op een laparascopische ingreep en dan heb je ongetwijfeld gas in je buikholte gehad. Fijn dat je merkt dat die pijn nu al afneemt (had ik ook). Voor mijn baarmoeder verwijderd werd drukte die door een vleesloos ook zo enorm op mn blaas dat ik ook zo vaak moest plassen. Nu na vijf maanden kan ik me nog verbazen dat ik nu zo weinig hoef. Dat koffie een trigger was heb ik van mn arts gehoord, cafeïne prikkelt wel je blaas. Ik ben van veeeeel koffie teruggegaan naar Max 2-3 per dag en verder toch maar thee of water.

Veel sterkte bij u de uroloog vandaag en de andere zaken waar je over moet nadenken....beterschap!!
Madrid87 schreef:
20-11-2020 06:48
Nou ja, technisch gezien was het een cyste maar het was zeker een opluchting dat het geen kwaadaardig iets was ja. Daar was ik wel erg bang voor. Dat mijn leven vanaf nu zou bestaan uit ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Dat was echt mijn grootste nachtmerrie.
Kan alsnog natuurlijk als er wat mis is met mijn blaas straks maar daar ga ik maar even niet vanuit. Positief denken.

Ik vind dat je je behoorlijk sterk hebt gehouden onder dit gedoe, denk dat ik zelf helemaal van slag zou zijn en me van alles in mijn hoofd zou halen. Dat die blaas ook maar in orde is, dan kan dit boek weer dicht. Was een rot boek!
Madrid87 schreef:
20-11-2020 07:00
Ah wat een super lief bericht, ik moet er bijna van huilen ( en heb net mijn make up op gedaan haha ).
Niet huilen hoor Zonde van je make-up. Stralen moet je, van trots! En natuurlijk helpt een lieve zuster op zo'n dag. Maar vlak je eigen rol niet uit: jij hebt dit toch maar mooi geflikt! En zoals je nu ook weer overkomt: zo positief, zo pragmatisch, zo schouders-eronder-en-door, zo open en vol van vertrouwen. Petje af!!!
:heart:
Ja was zeker een rot boek maar goed, er zijn ergere dingen in het leven. Ik heb ook veel aan Freddie Mercury gedacht hoor, die de laatste maanden van zijn leven constant met een katheter moest lopen, zo ziek was dat zijn voet er half af gerot was, amper kon zingen omdat zijn longen niet meer wilden. Die had constant pijn en toch ging hij gewoon door met zingen.
Ik zie Freddie als een mijn grootste inspiraties in het leven, Queen heeft me door een hele donkere periode heen geloodst. De liedjes hadden een soort magisch effect op mijn depressie.
Het hielp me de afgelopen week om te relativeren. Mijn pijn was maar tijdelijk en niets vergeleken bij wat anderen dagelijks aan pijn hebben. Ik kon dit ook.

Dit was mijn jaar, alles ging me voor de wind. Leuk nieuw huis, nieuwe vrienden gemaakt, van mijn depressie af, nieuwe richting gevonden qua werk, twintig kilo lichter dan vorig jaar. Ik voelde me geweldig dit jaar. Met mijn mindset van vorig jaar was ik nu terug gevallen in een zware depressie maar dat kon nu niet meer.
Ik kon niet meer terug. Dat mocht niet van mezelf. Dit was gewoon een kleine tegenvaller, een hobbel waar ik wel weer overheen kwam. Ik was al te ver gekomen om nog achteruit te kijken.
Als je geloofd dat je iets kan dan kan je het ook bijna altijd wel.

Bedankt voor je info, Vlaginvaas, zal eens vragen over de koffie zo bij de uroloog.
Freddie was ook te gek! Moest ook nog eens geheimzinnig doen over het feit dat hij aids had, arme man. Kijk hem ook regelmatig.

Dat van die depressies is klote, maar vooralsnog is dit nog steeds je jaar als je ziet wat er allemaal voor positieve dingen gebeurd zijn, dat helpt ook om je beter te voelen. Ik ben blij voor je en wie weet wat er nog meer op je pad komt voor goeds!
:heart: Freddie! Hier ook groot fan van queen, ik ga als het goed is volgend jaar naar een concert van ze. Zou eigenlijk dit jaar al zijn, maar ja ;) Nu heel erg hopen dat het volgend jaar wel doorgaat..
Wat schrijf jij hier op treffende en mooie wijze het proces op dat jij hebt doorgemaakt, Madrid. Ik snap wel dat je dit jaar nieuwe vrienden hebt gevonden: je komt zo warm en licht en positief over. Je zou best iets kunnen doen met jouw schrijftalent. Ik vind het heel inspirerend om te lezen en ik vermoed dat het ook voor anderen helpend kan zijn: zo'n blije kijk op de wereld. Het leven is mooi en nog mooier als je ook de donkere kant hebt gezien en in staat bent geweest jezelf bewust naar het licht te wenden. Met de hulp van Freddie. Dat is toch prachtig?!
Alle reacties Link kopieren
Succes zometeen Madrid!
Je leest het niet meer op tijd denk ik, maar alsnog heel veel succes straks! Ik ben benieuwd wat de uroloog nog gaat zeggen/doen, zeker nu je wel weer zelfstandig kunt plassen.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook dat ik te laat post voorafgaand aan je bezoek aan uroloog. Maar sterkte.

Wat lief van je Bridge35. Gaat het goed met jou?
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
20-11-2020 09:19
Denk ook dat ik te laat post voorafgaand aan je bezoek aan uroloog. Maar sterkte.

Wat lief van je Bridge35. Gaat het goed met jou?
De napijn zakt wel iets af gelukkig, al doet de ingangsplek nu wel meer pijn. Ik ben een beetje geneigd teveel te doen dus ik moet even wat gas terugnemen merk ik, maar op zich gaat het naar verwachting.

Lief dat je ernaar vraagt. Ik wil Madrids topic niet kapen.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook Beterschap hè Bridge, is geen kapen hoor! En respect voor jullie beiden!
Lieve Bridge, echt meid het is geen kapen. Je mag hier echt alles posten wat je wilt. Voel je vrij om hier je verhaal te doen over je pijn en waar je mee zit. Dat vind ik helemaal niet erg. Ik wil juist lezen hoe het met je gaat. :redrose:
Doe je rustig aan? Fijn dat de pijn iets minder word, doe rustig aan meis. Niet teveel doen hoor. Veel beterschap en als je iets kwijt wilt, post het gerust hier hoor, graag zelfs.

Ik heb de meeste van jullie berichten nog gelezen voor ik naar binnen ging. Het onderzoekje ging goed, ik stond binnen tien minuten weer buiten. Mijn blaas is mooi hersteld en ziet er goed uit van binnen. :cheer:
Er is een heel licht plekje te zien van waar de katheter een beetje schade gemaakt heeft maar dat stelde weinig voor zei de dokter. Sterker nog, het viel haar alles mee aangezien ik er een week mee gelopen had. Verder was de blaas gewoon schoon en zag het er mooi uit.
Hij gaat gewoon prima genezen volgens haar. Ik moet wel over 3 maanden nog een keer terug komen voor de zekerheid, dan een plas en drink dagboek bij houden de week ervoor. Maar ze verwacht nul moeilijkheden.
Dus dat is super fijn en een zorg minder.

Kan me nu lekker relaxt gaan richten op helemaal herstellen. Alleen nog goed nadenken over die hormonen maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken, daar heb ik nog even de tijd voor. Komt goed.

Ikbedoelhetgoed, wat een super lief bericht weer. :$
Ik heb niet gehuild hoor maar het scheelde weinig haha. Ik houd ook van schrijven, mijn zelfverzonnen verhalen staan online op een redelijk grote website. Mijn ASS coah blijft me altijd stimuleren mijn eigen boek te schrijven over het leven met ASS en mijn levensverhaal. Misschien doe ik dat ooit nog wel eens.
Ik doe mijn best om een zo'n fijn mogelijk mens te zijn, maar zo ben ik echt niet altijd geweest. Vorig jaar was ik nog heel anders. Toen was alles donker en ellendig, nu is het eerder allemaal licht en makkelijk.

Mijn neefje heeft daar ( naast Freddie ) ook een grote rol in gehad, sinds hij er is ( geboren in april ) voelde ik me zo overladen met liefde voor dat kleine mannetje. Het is zo'n geweldig kind en echt helemaal gek op mij. En ik op hem. :heart:
Toen hij geboren werd heb ik een hoop oud zeer naar mijn tantes los kunnen laten en zo weer een pijnlijk hoofdstuk af kunnen sluiten. Ik heb veel geleerd dit jaar.
Vooral vergeven. En mezelf dan vooral.

Kwebbel, ik hoop dat je volgend jaar naar dat concert kan, mag ik mee? :proud:
Ik ga voor je duimen schat.
Wat ontzettend fijn dat alles er goed uitziet van binnen en je dus geen blaasschade hebt.
Nu lekker richten op het herstel van je operatie.
Ja, zeker super fijn Bridge. Was ook erg opgelucht, al maakte ik me niet zoveel zorgen om dit onderzoek. Was wel leuk, kreeg een hele tour van mijn blaas met een camera, was grappig om eens van binnen te zien hoe dat eruit ziet. De uiteinde van mijn nieren heb ik ook gezien.
Ik vind dat allemaal machtig interessant.

Oh en ik mocht gewoon koffie blijven drinken goddank. :cheer:
Madrid87 schreef:
20-11-2020 10:40
Ja, zeker super fijn Bridge. Was ook erg opgelucht, al maakte ik me niet zoveel zorgen om dit onderzoek. Was wel leuk, kreeg een hele tour van mijn blaas met een camera, was grappig om eens van binnen te zien hoe dat eruit ziet. De uiteinde van mijn nieren heb ik ook gezien.
Ik vind dat allemaal machtig interessant.

Oh en ik mocht gewoon koffie blijven drinken goddank. :cheer:
Ik heb ook echt meegekeken met dat onderzoek inderdaad. Ik vind dat soort dingen ook altijd wel leuk om te zien.

Heeft ze het nog gehad over een eventuele blaasontsteking/urineweginfectie door de katheter?
Ja, ze zei dat ik die op kon lopen maar dat het vaak niet gebeurd dus pas als ik pijn krijg bij het plassen hoef ik aan de bel te trekken en tot nu toe doet dat het niet.
Dat was al een goed teken zei ze, na een week met een katheter gelopen te hebben.
Dus ze verwacht geen problemen.

Ja, ik vind medische dingen echt super interessant. Alleen wel jammer als het bij mezelf moet gebeuren. Dan is de lol er vaak snel af.
Ben heel blij te lezen dat het zo goed gaat Madrid! Echt heel fijn!

Wanneer krijg je de uitslag van de patholoog? Vind je dat nog spannend? Op zich is een chocoladecyste natuurlijk vrij duidelijk, dus kan het me ook goed voorstellen als je het helemaal niet spannend vindt :).

Wat betreft interesse in medische dingen; ik ben nog nooit zo bang geweest voor infusen en operaties als ná mijn studie. Heel suf, want als ik zelf handelingen moet uitvoeren lukt het goed om iemand anders gerust te stellen :bonk: . Gek he, hoe dat werkt.
K0koro schreef:
20-11-2020 10:54
Ben heel blij te lezen dat het zo goed gaat Madrid! Echt heel fijn!

Wanneer krijg je de uitslag van de patholoog? Vind je dat nog spannend? Op zich is een chocoladecyste natuurlijk vrij duidelijk, dus kan het me ook goed voorstellen als je het helemaal niet spannend vindt :).

Wat betreft interesse in medische dingen; ik ben nog nooit zo bang geweest voor infusen en operaties als ná mijn studie. Heel suf, want als ik zelf handelingen moet uitvoeren lukt het goed om iemand anders gerust te stellen :bonk: . Gek he, hoe dat werkt.
Dokters zijn de ergste patiënten toch? :P
K0koro schreef:
20-11-2020 10:54
Ben heel blij te lezen dat het zo goed gaat Madrid! Echt heel fijn!

Wanneer krijg je de uitslag van de patholoog? Vind je dat nog spannend? Op zich is een chocoladecyste natuurlijk vrij duidelijk, dus kan het me ook goed voorstellen als je het helemaal niet spannend vindt :).

Wat betreft interesse in medische dingen; ik ben nog nooit zo bang geweest voor infusen en operaties als ná mijn studie. Heel suf, want als ik zelf handelingen moet uitvoeren lukt het goed om iemand anders gerust te stellen :bonk: . Gek he, hoe dat werkt.
De patholoog? Oh het bloed bedoel je? Geen flauw idee, ik heb er niets over gehoord dus nam aan dat mijn bloedonderzoek goed is. Dat is twee keer van te voren afgenomen dus als het mis was had ik het wel gehoord neem ik aan. Voor zover ik weet is alles goed nu, belt de gyn me over twee weken en ben ik verder overal vanaf. Het was inderdaad een chocoladecyste. Gek woord haha.
Wat grappig, dat je nu banger bent oor infusen en operaties als voor je studie. Op zich snap ik het ook wel, artsen maken ook zat fouten toch? En prikken gaat ook niet altijd in een keer goed.
Bridge35 schreef:
20-11-2020 11:02
Dokters zijn de ergste patiënten toch? :P
Ha, zeker weten! En dat geldt zowel voor de dokter zelf als zijn/haar behandelaar :rofl:.
Madrid87 schreef:
20-11-2020 11:10
De patholoog? Oh het bloed bedoel je? Geen flauw idee, ik heb er niets over gehoord dus nam aan dat mijn bloedonderzoek goed is. Dat is twee keer van te voren afgenomen dus als het mis was had ik het wel gehoord neem ik aan. Voor zover ik weet is alles goed nu, belt de gyn me over twee weken en ben ik verder overal vanaf. Het was inderdaad een chocoladecyste. Gek woord haha.
Wat grappig, dat je nu banger bent oor infusen en operaties als voor je studie. Op zich snap ik het ook wel, artsen maken ook zat fouten toch? En prikken gaat ook niet altijd in een keer goed.
Nee ik doel op de cyste die ze verwijderd hebben :). Alles wat uit een lichaam komt (al is het een vetbultje) gaat standaard voor de zekerheid langs de patholoog. Gewoon een extra check. Een cholocadecyste is gelukkig 1 van de dingen waarvan je met het blote oog eigenlijk al ziet wat het is. Sorry, ik wilde je niet ongerust maken!

Het suffe is dus dat ik niet zozeer bang ben dat men iets niet goed zal doen, maar meer dat ik het héél naar vindt dat ik precies weet wat er gebeurt/gebeuren gaat. Ignorance is bliss zullen we maar zeggen :A:.
Wat fijn dat het erop lijkt dat alles helemaal goedkomt Madrid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven