Gezondheid alle pijlers

Kattenkrab zichtbaar

15-04-2019 08:03 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heeft de kat terwijl ik lag te slapen over mijn gezicht gekrabt. De binnenkant van mijn lip heeft gebloed, en bij mijn lip zit een flinke kras.

Uiteraard ga ik zo direct de huisarts bellen ivm risico op ziektes - maar hoe lang is een krab in het gezicht zichtbaar?

Voor de rest ben ik heel bang voor prikken, dus ik knijp hem heel erg. Stom, want ik weet dat er vele heftiger topics hier zijn. Meh...
Ik heb vorig jaar de dtp gekregen (heeft TO nu alleen tetanus?), en me echt bijna schuldig gevoeld over wat wij onze baby’tjes aandoen. Mijn arm voelde drie dagen vervelend pijnlijk, meer dan een beetje. De hepatitis A prik was trouwens nog naarder, maar ja liever dat dan ziek.
Ik heb katten en tijdens het spelen krabben ze idd ook wel eens .Vriend van ons is gekrabt door een kat omdat hij een brief daar in de brievenbus deed. hij vertelde dat hij een tetanus prik moest , ik was ook stomverbaasd toen ik dat hoorde maar als je er over leest is het zo gek niet meer.

https://kattenherplaatsing.nl/pas-op-me ... n-krabben/
nina1966 schreef:
17-04-2019 16:38
Nou ik vind het aanstelleritus. Vorig jaar nog nam de kat een sprong omdat ie op mijn schouder wilde. Ging niet en gleed hij naar beneden. Met 4 klauwen ter houvast langs mijn rug. En... ik leef nog steeds!
Kom op nou, iemand die zich druk maakt met make up om een krasje weg te werken is gewoon ........
Gewoon verantwoordelijk bezig, klopt.
Volgende keer niet zo raar doen en navragen of dit kwaad kan. Je kat zit in zijn eigen stront en urine te krabben.. lekker, uitwerpselen in een wond.

Een amputatie (en ja, dat gebeurd vaker dan je denkt, hand of onderarm eraf) kost meer dan een injectie en evt een kuurtje.

De keus zou snel gemaakt zijn als ik denk aan het enorme stuk dat mijn dierenarts mist aan zijn hand tussen duim en wijsvinger: tsja een kattenkrabbel, praktijk net open en voorál geen aansteller willen zijn... :roll: Lekker bezig hoor!
Hij mag blij zijn dat hij toch nog naar een arts gegaan is, het scheelde niets of zijn duim was verloren gegaan, wijsvinger ook en zodoende ook zijn praktijk, alles. Lachen!

In de middeleeuwen had je het beter kunnen laten die kat op je schouder, zeker als hij niet echt zin heeft om daar te zitten: zoveel is zeker :D

To, sterkte en beterschap, ik denk niet dat je er een litteken aan overhoudt juist omdat het niet zal gaan ontsteken. Volgend weekend is alle leed geleden, hou je taai en :lips: erop!
nachtvlinder1977 schreef:
19-04-2019 23:59
Helpt die tetanus-injectie daar tegen?

Nee, natuurlijk niet.
Als TO echt zo bezorgd is om haar gezondheid had ze ook geen make-up in die wond moeten smeren.
Die wond had allang een goede korst erop voor ik dat aan durfde, en is nu al niet meer te zien als je het niet weet. Het was de wond aan de binnenkant van mijn lip - nog steeds zichtbaar - die me deed besluiten de huisarts te bellen voor advies.

Maar alle mensen die hun ogen rollen om de tetanusprik zouden eens moeten praten met iemand die ook dacht dat een kattenkrab geen kwaad kon en bedrogen uitkwam. Ik heb notabene gevraagd aan de assistent of het echt niet zonder kon - nou nee, echt niet dus.
SadButTrue999 schreef:
20-04-2019 00:42
Gewoon verantwoordelijk bezig, klopt.
Volgende keer niet zo raar doen en navragen of dit kwaad kan. Je kat zit in zijn eigen stront en urine te krabben.. lekker, uitwerpselen in een wond.

Een amputatie (en ja, dat gebeurd vaker dan je denkt, hand of onderarm eraf) kost meer dan een injectie en evt een kuurtje.

De keus zou snel gemaakt zijn als ik denk aan het enorme stuk dat mijn dierenarts mist aan zijn hand tussen duim en wijsvinger: tsja een kattenkrabbel, praktijk net open en voorál geen aansteller willen zijn... :roll: Lekker bezig hoor!
Hij mag blij zijn dat hij toch nog naar een arts gegaan is, het scheelde niets of zijn duim was verloren gegaan, wijsvinger ook en zodoende ook zijn praktijk, alles. Lachen!

In de middeleeuwen had je het beter kunnen laten die kat op je schouder, zeker als hij niet echt zin heeft om daar te zitten: zoveel is zeker :D

To, sterkte en beterschap, ik denk niet dat je er een litteken aan overhoudt juist omdat het niet zal gaan ontsteken. Volgend weekend is alle leed geleden, hou je taai en :lips: erop!
Ja , dat klopt ik dacht toen ik dat hoorde van die vriend ook echt HUH?
maar onder kattennagels zit vanalles ook als ze alleen in huis komen.
Het is ook niet voor niks dat je tijdens je zwangerschap beter niet de kattenbak zelf kunt schoonmaken of beter handschoentjes aan kunt doen .
chokokat schreef:
20-04-2019 08:20
Het is ook niet voor niks dat je tijdens je zwangerschap beter niet de kattenbak zelf kunt schoonmaken of beter handschoentjes aan kunt doen

Dat is in verband met toxoplasmose. En dat heeft dan weer he-le=maal niets met tetanus te maken.
Trotter schreef:
20-04-2019 08:30
Dat is in verband met toxoplasmose. En dat heeft dan weer he-le=maal niets met tetanus te maken.
Klopt dat is een parasiet en de ander een bacterie maar het kan wel zitten onder die nageltjes
dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en die prikken zijn ook nooit weg ,ben je 10 jaar beschermd.
mijn man is gekrabd in Hurghada door een straatkat hij had die prik 2 jaar eerder gehad ,dus toen we hoorden van die vriend dat dat bij een kattenkrab ook moest waren we toch wel blij zo ver van huis .
Trotter schreef:
20-04-2019 05:47
Nee, natuurlijk niet.
Als TO echt zo bezorgd is om haar gezondheid had ze ook geen make-up in die wond moeten smeren.
Was ook sarcastisch bedoeld😉
Maar ik ben oprecht benieuwd: krijg je de prik vanwege de locatie van de krab?
Ik ben zo vaak gekrabd door speelsheid of onhandigheid. Het zou niet in me opkomen daar een hap voor te bellen. Ik snap oprecht niet goed dat dit nodig is.
Ik ben zelfs een keer gebeten door een kat die schrok. Niet veel bloed hoor. Maar ook niet naar de hap gebeld. Jemig, nog meer om bang van te worden jeeej
Ik heb de huisarts (onder normale werktijd) gebeld voor advies omdat het bloedde, en de nagel met wat er aan bacteriën aan dus contact had met mijn bloedbaan. Heb ook wel eens een haal over mijn arm gehad die alleen een witte streep opleverde (die later iets dikker en roder werd). Daar bel ik niet voor. De hap zou ik alleen bellen als ik niet binnen 24 uur bij de normale huisarts langs kon komen. Ook het rivm raadt dit aan.

Als ik dit topic zo lees verwacht ik dat er nog best wat mensen zijn die ook geen advies zouden vragen als ze buiten (op de stoep of op straat) vallen en een bloedende wond oplopen. Of ligt dat anders?
Juist als het een bloedende wond is (of dat nu van een kattenkrab of door vallen komt) zou ik me niet ongerust maken. Doordat het bloedt spoelen het vuil en de bacteriën er wel weer uit. Ik zou er in ieder geval niet aan denken om voor zoiets onbenullig naar de huisarts te gaan. Maar als anderen dat wel doen snap ik dat de zorgkosten de pan uitrijzen.

Ik ben trouwens bijna 50 en leef nog steeds, ondanks alle kattenkrabben en andere bloedende wonden die ik in mijn leven heb opgelopen. Zo'n vaart loopt het dus echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven