Gezondheid alle pijlers

Keelontsteking?

26-07-2008 13:36 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werd ik al wakker met een zere keel, maar ik dacht dat het wel weg zou trekken. Vanochtend was het veel erger en alles doet zeer, slikken is ronduit pijnlijk. Het voelt alsof er links achterin mn keel een grote bult zit. Ik baal er ontzettend van want drinken doet zeer, praten doet zeer en eten kan ik helemaal niet, voelt als schuurpapier. Iemand tips om dit tegen te gaan of iig de pijn te verlichten? Als het aanhoudt ga ik maandag wel even naar de huisarts maar ik moet nog even het weekend door. Alvast bedankt voor de reacties!
Justme, heb ik idd geprobeerd, maar t heeft nog niet echt effect, eigenlijk lijkt niks te helpen. Als ik nies voelt het alsof het uit elkaar klapt in mijn keel, doet zoveel pijn dat ik r tranen van krijg in mn ogen. Baal echt van die huisarts dat ie niks te melden heeft, het is nu al 5 dagen aan de gang en nog geen verbetering.
Hè Ambro, wat zuur dat het niet over lijkt te gaan. Als ik keelpijn heb (is meestal niet zo hardnekkig als bij jou) heb ik ook het idee dat strepsils enzo alleen maar eventjes verlichting bieden. Helpt de cola light ook niet? En regelmatig gorgelen met zout water/bocasan? Koud water met citroensap? Hete kamillethee? En helpen zelfs de vele ijsjes niet??

Als het morgen nog niet over is, zou ik denk ik toch de huisarts nog eens bellen.
Hey Ann Liv, ik heb alles geprobeerd, en niks lijkt te helpen of voor maar heel even. Begin er een beetje wanhopig van te worden. Vriend is vandaag jarig en ik ben alles behalve in de feeststemming, ook sneu voor hem. Ik ga morgen zeker de huisarts bellen als het nog niet weg is! Hopen dat hij dan een betere tip heeft dan uitzieken.
Ik heb het niet allemaal doorgelezen, maar deze tip zit er vast nog niet tussen:

Mijn amandelen zijn weer teruggegroeid, dus ik heb zeer regelmatig weer last van keelontsteking. Ik kan een beginnende keelontsteking binnen een dag onderdrukken door Ribena of Vlierbessenbloesemlimonadesiroop (mooi woord voor scrabble) aan te lengen met heet water. Klinkt raar en misschien moet je het eerste glas wennen, maar het is best lekker.

Keelpijn die al doorgezet is, daar ben ik dan 2 dagen zoet mee.

In Denemarken kun je bij veel tentjes wel warme vlierbessenbloesemlimonade krijgen, dus zo merkwaardig is het niet (Voor degenen die het willen proberen: daar heet het hyldeblomst)
Hoi ambrosia9,

Ik heb net hetzelfde als jij enkele keren gehad. En dat was een witte angina. Je krijgt er een soort van witte bultjes / zweren van in je keel. Het was bij mij zo erg dat ik al slijmen aan het inslikken was. Ik had dan ook te lang gewacht om naar de huisarts te gaan. Hij zei me dat als je er te lang mee wacht, je zelfs een bloedvergiftiging kan krijgen. Soms kan je de witte bultjes zelf zien zitten. Als je met een klein zaklampje in de mond/keel schijnt. Misschien moet je dit eens proberen?

En als je witte bultjes hebt --> naar de huisarts gaan.

Groetjes
Dank voor de tips. Ik ga zometeen nog een keer naar de huisarts, het is nu een week aan de gang en ik word s nachts steeds wakker van de pijn. Ben het echt ontzettend zat!
quote:ambrosia9 schreef op 29 juli 2008 @ 10:55:

Nou de huisarts had me daar toch een geweldige oplossing; ja, daar is maar 1 ding op, ga maar lekker uitzieken!

Gewoon voor niks geweest, zo voelt t.

Wat verwachtte je dan? Wat had je graag gehoord of gekregen van je huisarts? Ik bedoel dit helemaal niet aanvallend, maar wil echt weten wat je verwachtte/op hoopte.

Altijd antibiotica voorschrijven is ook niet goed, omdat antibiotica tegen bacterien werkt, terwijl de meeste keelontstekingen door virussen komen.. Antibiotica is dus meestal zinloos en je kunt er flinke bijwerkingen van krijgen...
Ik had van de huisarts verwacht dat hij iets pijnstillends voor zou schrijven. Ben vandaag geweest en hij heeft nu antibiotica voorgeschreven. Best onmogelijk want die pillen krijg ik niet weg. Ik word er gewoon een beetje wanhopig van, heb al drie dagen nauwelijks wat gegeten en baal dat dit in mijn vakantie valt. Vriend is leuke dingen aan het doen met vrienden en ik zit thuis. Ik gun het hem, daar niet van, maar baal dat ik niet mee kan.
Vroeg me eigenlijk ook af wat je had verwacht...Het is natuurlijk supervervelend, ik heb het ook weleens gehad, werd er ook een beetje wanhopig van. Maar het past toch echt in het straatje (verkouden, griepje etc): en met andere woorden krijgen we allemaal weleens, en moet je gewoon uitzieken. Tja antibiotica, of het echt nuttig is ik weer het niet. Maar laat ik dat oordeel maar aan je huisarts over he En een week is ook wel vrij lang misschien.

Wat betreft pijnstilling (maar ik neem aan dat je daar nu ook naar gevraagd hebt bij huisarts?) kun je gewoon wat onstekingsremmers nemen neem ik aan, dus ibuprofen of naproxen bijv. (dat is dus naast ontstekingsremmend pijnstillend)

Sterkte en beterschap! hoop dat het snel weer over is!
Dankjulliewel voor de tips en het geduld ook, ik word al gek van m'n eigen zelfmedelijden, dus ik kan me voorstellen dat ik nogal zeurderig overkom
Nee hoor, ik vind je geen zeur, het is vervelend, maar je huisarts kan er ook niet zo veel aan veranderen helaas. Daarom vroeg ik wat je nu eigenlijk van je dokter verwachtte.

Evt kun je de apotheek vragen of er nog een andere vorm is voor je antbiotica bv een drankje (is van veel soorten verkrijgbaar). Je kunt qua pijnstilling ook wat meer innemen en ook daar zijn bv bruistabletten voor die je op kunt lossen. Even overleggen met je apotheek over een makkelijker weg te slikken vorm van je antibiotica en pijnstilling (vaak wel op zaterdag open) en je huisarts evt voor een andere soort antibiotica (helaas weekend nu dus dat valt niet zo makkelijk te veranderen).
Haai!

Ik dacht eens ff kijken of je al volop vakantie aan het vieren bent, nee dus!

Waardeloos joh dat het nog zo rot gaat.

Heb je de antibiotca al naar binnen kunnen proppen?

Na een dag of 2 voel je je vaak al een stuk minder rot, ik hoop dat het lukt hoor.

Sterkte en succes hè!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:extrahalo schreef op 02 augustus 2008 @ 08:20:

Nee hoor, ik vind je geen zeur, het is vervelend, maar je huisarts kan er ook niet zo veel aan veranderen helaas. Daarom vroeg ik wat je nu eigenlijk van je dokter verwachtte.

Heel naief hoopte ik misschien wel dat hij zou zeggen, nou neem dit maar dan is het zo over en dat het dan ook echt zo over zou zijn, helaas

Evt kun je de apotheek vragen of er nog een andere vorm is voor je antbiotica bv een drankje (is van veel soorten verkrijgbaar). Je kunt qua pijnstilling ook wat meer innemen en ook daar zijn bv bruistabletten voor die je op kunt lossen. Even overleggen met je apotheek over een makkelijker weg te slikken vorm van je antibiotica en pijnstilling (vaak wel op zaterdag open) en je huisarts evt voor een andere soort antibiotica (helaas weekend nu dus dat valt niet zo makkelijk te veranderen).Ik ben gister wel begonnen aan de antibiotica, even pijn maar het moet, beter dat dan niks. Ik ga vanmiddag nog wel even naar de apotheek om iets van pijnstilling in poedervorm te krijgen.
quote:nikkinuts schreef op 02 augustus 2008 @ 09:55:

Haai!

Ik dacht eens ff kijken of je al volop vakantie aan het vieren bent, nee dus!

Waardeloos joh dat het nog zo rot gaat.

Heb je de antibiotca al naar binnen kunnen proppen?

Na een dag of 2 voel je je vaak al een stuk minder rot, ik hoop dat het lukt hoor.

Sterkte en succes hè!

Nee helaas niet beter. Ik hoop heel erg dat je gelijk hebt en dat ik er morgen ofzo iig minder last van heb.
Ik voel me al iets beter, kan al wat eten zelfs !!
Zei ik toch!

Gelukkig maar, heb je nog vakantie of moet je morgen alweer aan de slag?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Heb het van de week heel druk gehad en zie net pas 't forum weer. Daar ben je mooi zoet mee geweest zeg! Fijn dat het nou weer wat beter gaat.

Ik weet van m'n ex dat die een keer vakantiedagen heeft terug gehad omdat ie ziek was. Ze hebben 'm toen alsnog ziek gemeld ofzoiets. (weet het niet precies meer, lang geleden...) Misschien kan er bij jou ook zoiets geregeld worden? Kan je toch nog iets (leuks) doen met je vrije dagen
Gelukkig heb ik nog twee weken vakantie en mijn vriend ook, dus we gaan er nog heel erg van genieten. Ik heb een bijbaantje met een 0 urencontract dus ik neem zoveel vakantie als ik wil, heb dan alleen geen inkomsten. Maar gelukkig hadden we dit jaar een week langer vakantie ingepland dan normaal. Ik moet zeggen dat het ergste echt voorbij is, ik had zowaar weer een beetje trek vandaag en ben ook nog even (goed ingepakt) naar buiten geweest.
Hallo,

Veel goede tips! Heeft iemand ervaring met ontsteking van de huig? Ik heb het nu 2 x gehad en ik stikte voor mijn gevoel. Bijna traumatisch. In paniek wakker worden en in de spiegel kwam ik erachter dateert mijn huig was.

Koud water drinken hielp me.

Voor keelpijn zag ik bij dr Vogel goed advies. Zie Keelpijn

Groetjes claartje
pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven