Keelontsteking?
vrijdag 26 januari 2018 om 07:13
Hallo allemaal,
Ben gisteren met keelpijn naar de ha geweest. Conclusie: lichte keelontsteking mag 4x para en 3x ibu. Nu is gisteren qua pijn al verschrikkelijk geweest, maar vannacht was de HEL. Heb om 23 uur 2 para gepakt en deze waren om 00.00 alweer uitgewerkt. Toen maar meteen ibu gepakt en dit werkte tot 3.30. Ondertussen niet geslapen en met moeite tot 5.00 gewacht om weer 2 para te nemen. Daarna een halfuurtje geslapen en nu zit ik alweer beneden op een ijsklontje te sabbelen. Ik kan niet meer praten, slikken doet pijn. Mijn keelamandelen heb ik niet meer. Wat te doen??? Het lijkt alleen maar erger te worden
Ben gisteren met keelpijn naar de ha geweest. Conclusie: lichte keelontsteking mag 4x para en 3x ibu. Nu is gisteren qua pijn al verschrikkelijk geweest, maar vannacht was de HEL. Heb om 23 uur 2 para gepakt en deze waren om 00.00 alweer uitgewerkt. Toen maar meteen ibu gepakt en dit werkte tot 3.30. Ondertussen niet geslapen en met moeite tot 5.00 gewacht om weer 2 para te nemen. Daarna een halfuurtje geslapen en nu zit ik alweer beneden op een ijsklontje te sabbelen. Ik kan niet meer praten, slikken doet pijn. Mijn keelamandelen heb ik niet meer. Wat te doen??? Het lijkt alleen maar erger te worden
vrijdag 26 januari 2018 om 07:36
vrijdag 26 januari 2018 om 07:38
Heb je ook koorts? Ik zou terug naar de dokter gaan. Heb het jaren geleden gehad. Afschuwelijke keelpijn. Dokter gebeld: niks aan te doen, keelpijn is uitzieken. 4 dagen later naar weekendspreekuur: niks te zien. 2 dagen later 40 graden koorts en naar eigen ha: conclusie ontstoken amandelen. Daar ben ik aan geopereerd toen ik 3 jaar was, maar er zat nog wel wat. Weekenddokter keek niet diep genoeg omdat ze vond dat ik me aanstelde. Dat leek ze ook overduidelijk blijken trouwens. Ik kon niet eens banaan eten, want alles voelde alsof ik het met grof geweld door een open wond smeerde. Moraal van dit verhaal: sneller terug naar de ha.
vrijdag 26 januari 2018 om 07:48
Weet niet zeker, geen thermometer in huis. Maar klachten worden geeoon steeds erger. Eergisteren moest ik alleen heel hard hoesten om slijm weg te krijgen, gisteren deed het hoesten zelf pijn en nu doet alles pijn, slikken, praten. Normaal "slaap" ik me altijd beter, maar ik kan nu niet in slaap vallen van de pijn...Fauna69 schreef: ↑26-01-2018 07:38Heb je ook koorts? Ik zou terug naar de dokter gaan. Heb het jaren geleden gehad. Afschuwelijke keelpijn. Dokter gebeld: niks aan te doen, keelpijn is uitzieken. 4 dagen later naar weekendspreekuur: niks te zien. 2 dagen later 40 graden koorts en naar eigen ha: conclusie ontstoken amandelen. Daar ben ik aan geopereerd toen ik 3 jaar was, maar er zat nog wel wat. Weekenddokter keek niet diep genoeg omdat ze vond dat ik me aanstelde. Dat leek ze ook overduidelijk blijken trouwens. Ik kon niet eens banaan eten, want alles voelde alsof ik het met grof geweld door een open wond smeerde. Moraal van dit verhaal: sneller terug naar de ha.
vrijdag 26 januari 2018 om 07:52
En toch is er verder niks aan te doen: uitzieken.
Als het een virus is kun je er niets tegen doen.
Heb ik een poosje geleden gehad en de ergste pijn verdween na een paar dagen, maar ben er uiteindelijk geloof ik wel 6 weken zoet mee geweest.
Als het een virus is kun je er niets tegen doen.
Heb ik een poosje geleden gehad en de ergste pijn verdween na een paar dagen, maar ben er uiteindelijk geloof ik wel 6 weken zoet mee geweest.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 26 januari 2018 om 07:53
vrijdag 26 januari 2018 om 07:56
Hoelang werkt het dan ongeveer? Kijk nl nu al de minuten om tor ik weer mag pakken. Vind het wel een goede tip. Maar dan moet het wel echt een aantal uur werken..theemonster schreef: ↑26-01-2018 07:53Ibuprofen en paracetamol tegelijkertijd innemen ipv op losse tijdstippen. In combinatie heb je een veel betere pijnstilling die langer werkt. Ik kreeg hetzelfde advies toen mijn amandelen eruit gingen en ook niet meer tegen de pijn kon.
Beterschap!!!
vrijdag 26 januari 2018 om 08:03
vrijdag 26 januari 2018 om 08:09
vrijdag 26 januari 2018 om 08:18
Keelontsteking is vrij naar ja. Ik neem meestal trachitol naast de pijnstillers, maar je kan natuurlijk ook andere keelsnoepjes proberen als je dat nog niet gedaan hebt. Trachitol is ook nog enigszins verdovend.
Vooral ook goed blijven drinken ondanks dat het pijn doet! Als je de paracetemol en ibuprofen al keurig elke keer slikt dan heb je ondertussen een spiegel opgebouwd, dus dan is het niet "al uitgewerkt". Gewoon keurig blijven slikken tot je het niet meer nodig hebt
. Lekker in bed blijven liggen en uitzieken! Beterschap
.
Vooral ook goed blijven drinken ondanks dat het pijn doet! Als je de paracetemol en ibuprofen al keurig elke keer slikt dan heb je ondertussen een spiegel opgebouwd, dus dan is het niet "al uitgewerkt". Gewoon keurig blijven slikken tot je het niet meer nodig hebt
vrijdag 26 januari 2018 om 08:52
Je wordt er niet gezelliger van hè.girlie1989 schreef: ↑26-01-2018 08:10Ik los het op in water dus werkt sneller. Merk geloof ik zelf wel wanneer de pijn terug komt denk je ook niet?
Mss is paracetamol alleen niet genoeg, maar het is niet uitgewerkt na een uur.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:04
het werkt niet sneller door het op te lossen in water. Gaat er om wanneer het opgenomen is in je bloed. stel je niet zo aan vanwege een beetje keelpijngirlie1989 schreef: ↑26-01-2018 08:10Ik los het op in water dus werkt sneller. Merk geloof ik zelf wel wanneer de pijn terug komt denk je ook niet?