Kefir
dinsdag 10 oktober 2017 om 21:48
Hi!
Ik heb gehoord dat Kefir heel gezond is, en ik heb dus ook een kefir plantje. Ik vind kefir in combinatie met melk en water alleen echt niet smaken! Ik vroeg me af of je het ook gewoon door het avond eten kan roeren. Ik heb hier naar gegoogled maar iedereen praat over melk en water kefir. Weet iemand misschien waarom iedereen het op deze manier drinkt? Is deze combinatie echt nodig of mag je het dus ook gewoon op een andere manier eten/drinken?
Ik heb gehoord dat Kefir heel gezond is, en ik heb dus ook een kefir plantje. Ik vind kefir in combinatie met melk en water alleen echt niet smaken! Ik vroeg me af of je het ook gewoon door het avond eten kan roeren. Ik heb hier naar gegoogled maar iedereen praat over melk en water kefir. Weet iemand misschien waarom iedereen het op deze manier drinkt? Is deze combinatie echt nodig of mag je het dus ook gewoon op een andere manier eten/drinken?
dinsdag 10 oktober 2017 om 22:49
Het is op heel veel vlakken erg gezond, dus ik vroeg me eigenlijk af of er een andere manier was om het binnen te krijgen zonder het te veel te proeven.
woensdag 11 oktober 2017 om 11:54
Het gezonde komt van het fermenteren, ik weet niet hoe jij dat van plan bent het plantje te verwerken als je het ergens anders in zou doen? Hoe maak jij je melk- of waterkefir? Heb je al eens gewoon kefir uit een fles gedronken? Kant en klaar?
Het smaakt gewoon naar een dunne yoghurt/karnemelk. Ken eigenlijk niemand die het heel vies vindt.
woensdag 11 oktober 2017 om 14:07
woensdag 11 oktober 2017 om 19:21
Ik ken dingen die algemeen als gezond worden beschouwd en die ik echt niet naar binnen gehaggeld krijg. Nou, geen probleem, dan neem ik ándere dingen die ook gezond zijn en die ik wél lust of lekker vindt. Wat is dat voor raar idee dat je iets tegen heug en meug naar binnen zou móeten werken, omdat het "gezond" is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 11 oktober 2017 om 19:21
Ik ken dingen die algemeen als gezond worden beschouwd en die ik echt niet naar binnen gehaggeld krijg. Nou, geen probleem, dan neem ik ándere dingen die ook gezond zijn en die ik wél lust of lekker vindt. Wat is dat voor raar idee dat je iets tegen heug en meug naar binnen zou móeten werken, omdat het "gezond" is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!