Gezondheid alle pijlers

Kind blauwe lippen en nagels

19-05-2017 13:16 34 berichten
Even een korte vraag over mijn dochter. Zij is anderhalf en vandaag had ze na het eten paarsblauwe nageltjes en lippen. Ze had het niet koud en ze klonk niet benauwd, ze is wel stevig verkouden en hoest wat.

Ik heb even gekeken op dr. Google en daar staat: meteen contact opnemen met de huisarts. Dus dat deed ik. Huisartsassistente heeft mij geadviseerd om maandagochtend meteen langs te komen en als het dit weekend erger of vaker voorkomt de HAP te contacteren.

Nu is mijn vraag: wie heeft er ervaring mee en waar moet ik naar vragen en op letten? Ik schrik namelijk wel van de reacties op internet en van de ha-assistente. :|
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook en ik heb dit; https://www.hartstichting.nl/vaatziekte ... an-raynaud

Niet dat je kind dit heeft, maar omdat dit vrij onbekend is, kun je, als er niets gevonden wordt, hier misschien nog aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Als het weer voorkomt (niet te hopen), zou ik een foto maken. Om aan te tonen hoe het er uit ziet. Want het trekt gelukkig ook weer bij. Dan voorkom je dat je niet serieus wordt genomen als je daarna weer met een blakend kindje bij de huisarts komt.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
19-05-2017 14:12
Ik wil je niet ongerust maken maar mocht het een hart probleem zijn zal ze hoogstwaarschijnlijk geen zieke indruk gaan maken.
Deze reactie zou ik nooit aan jou toegeschreven hebben.

OT:
Googelen is zelden goed voor de levensverwachting. Bij een gekneusde teen lig je binnen drie klikken al op de IC.
Google is bij lichamelijke dingen wel een hele grote, maar zelden een goede bron.

Vertrouw je de assistente? Die geeft een duidelijk advies.

Voel je je intussentijd onzeker/ongemakkelijk? Bel dokter nogmaals, of hap.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ben je nog bij de huisarts geweest?
tsja.....
Ja vanochtend geweest met haar. Mijn dochter heeft vanaf de geboorte een laryngomalacie (mild). Ws heeft ze daar met eten opnieuw last van. Ik moet een dagboekje bijhouden met daarin beschrijving als ze blauwig wordt wat ze doet/eet/hoe ze ademt. Haar hart en longen klonken in elk geval goed!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat haar hartje en longen goed klonken. Hopelijk ben je wat geruster nu...
En bedankt voor de reactie. Was eg benieuwd.
tsja.....
famke76 schreef:
23-05-2017 00:52
Fijn dat haar hartje en longen goed klonken. Hopelijk ben je wat geruster nu...
En bedankt voor de reactie. Was eg benieuwd.

Lief van je, we zijn geruster. Wel krijgen we binnenkort een nieuwe huisarts (hopelijk een betere) en dan laten we het waarschijnlijk nog eens checken als het weer gebeurt. Ik zie dat deze huisarts niet zo grondig is, ze weet het allemaal wel erg goed zonder te voelen en te vragen. Dus de belangrijkste dingen zijn gecheckt: hart en longen. En de rest volgt over een tijdje.
Gisteren toch een hartruis bij kind gehoord dus verwijzing naar de cardioloog. Baal er wel van. Iemand ervaring met hoe zo'n onderzoek gaat? Ze krijgt ws gewoon een echo maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met hun kind met een hartruis.
Een hartgeruis heeft meestal "geen" oorzaak.

Dwz dat er geen afwijkingen zijn aan het hart maar dat er bijvoorbeeld wat turbulentie is door soepel meeveren van de wanden van de hartkamers. Zo'n geruis is dan ook niet altijd even goed te horen, of soms wel en soms niet.

Soms zit er een gaatje tussen de boezems of de kamers, of is er een vat wat vernauwd, maar daar hoef je dan ook vaak niets mee, of niet direct.

Een echt gevaarlijke afwijking blijkt meestal al voor de geboorte op een echo of anders vlak na de geboorte in de eerste dagen.

Even afwachten dus maar paniek is niet nodig. Je kind krijgt ws een hartfilmpje, een lichamelijk onderzoek en meestal ook een echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven