Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Ja, daar ben ik dan benieuwd naar TO: als je kind wél mazelen krijgt, en doodziek wordt? Zo doodziek dat het bijna overlijdt, wat dan?

En wat als je inderdaad het baby'tje van je zus besmet?

Heb je daar wel eens bij stilgestaan?
quote:adorabull schreef op 04 augustus 2013 @ 13:54:

Roosss heeft de mazzel dat haar kinderen bij de gratie van de wel verstandige mensen niet ziek worden. Deze kinderen krijgen de ziektes niet want geent. En dus kunnen ze de kinderen van rooss ook niet besmetten. Dat de kinderen van rooss dus niet ziek zijn is dan ook totaal niet door haar eigen verdienste. Maar door die van ons.
quote:saaaaar81 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:45:

Geen enkele 12 jarige die zich vrijwillig zal laten prikken. En al helemaal niet als moeders/vaders het niet nodig acht.9 jaarsprik was bij die van mij al een hel!strax die andere ook,al breekt die ook de boel af...die prik gaat erin!
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen

Roosss heeft de mazzel dat haar kinderen bij de gratie van de wel verstandige mensen niet ziek worden. Deze kinderen krijgen de ziektes niet want geent. En dus kunnen ze de kinderen van rooss ook niet besmetten. Dat de kinderen van rooss dus niet ziek zijn is dan ook totaal niet door haar eigen verdienste. Maar door die van ons.Juistem!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Roosss heeft de mazzel dat haar kinderen bij de gratie van de wel verstandige mensen niet ziek worden. Deze kinderen krijgen de ziektes niet want geent. En dus kunnen ze de kinderen van rooss ook niet besmetten. Dat de kinderen van rooss dus niet ziek zijn is dan ook totaal niet door haar eigen verdienste. Maar door die van ons.Inderdaad! Zet ze nu in de bible belt en gegarandeerd dat ze dan ziek worden.
quote:Anyco schreef op 04 augustus 2013 @ 13:52:

Weet je wat echt geestig is? Als je kind een ernstige ziekte krijgt zoals hersenvliesontsteking, dat is zo'n dijenkletser dat ik nou nog aan het bijkomen ben van het lachen en het is al 8.5 jaar geleden.

Vlak daarna kwam de vaccinatie tegen meningokokken bacterie, de jongste had er net geen "recht" meer op dus hebben we het zelf betaald, 1 keer zo'n grap is meer dan genoeg.

Hilarisch!

Afschuwelijk...
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Roosss heeft de mazzel dat haar kinderen bij de gratie van de wel verstandige mensen niet ziek worden. Deze kinderen krijgen de ziektes niet want geent. En dus kunnen ze de kinderen van rooss ook niet besmetten. Dat de kinderen van rooss dus niet ziek zijn is dan ook totaal niet door haar eigen verdienste. Maar door die van ons.
quote:Anyco schreef op 04 augustus 2013 @ 13:52:

Weet je wat echt geestig is? Als je kind een ernstige ziekte krijgt zoals hersenvliesontsteking, dat is zo'n dijenkletser dat ik nou nog aan het bijkomen ben van het lachen en het is al 8.5 jaar geleden.

Vlak daarna kwam de vaccinatie tegen meningokokken bacterie, de jongste had er net geen "recht" meer op dus hebben we het zelf betaald, 1 keer zo'n grap is meer dan genoeg. Ik ben ook zo geindoctrineerd en zo'n mak kuddeschaap dat ik Heel Bang ben voor hersenvliesontsteking. En dus ook op eigen kosten mijn kind heb laten volspuiten.
Die meningitis vaccinatie heb ik ook nog gehad in mijn puberteit. Had ik echt geen trek in, maar daar was geen discussie over mogelijk. En terecht! Onverantwoord om zo met het leven van je kinderen te sollen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Roosss heeft de mazzel dat haar kinderen bij de gratie van de wel verstandige mensen niet ziek worden. Deze kinderen krijgen de ziektes niet want geent. En dus kunnen ze de kinderen van rooss ook niet besmetten. Dat de kinderen van rooss dus niet ziek zijn is dan ook totaal niet door haar eigen verdienste. Maar door die van ons.Hypocriet en vooral egoïstisch om niet te enten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
enten is trouwens een tak op een boomstam laten groeien. Inenten is vaccineren.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Linnoya, gelukkig stammen mijn kinderen uit de periode dat er nog met 3 maanden geprikt werd. Ik had iets meer tijd om eea uit te vogelen. Weet je, ik was heel stellig, natuurlijk probeerden kinderartsen met me in discussie te gaan maar ik was er niet vatbaar voor. Ik had mijn besluit gemaakt en was daar niet vanaf te krijgen. (voor degene die het vroeg, ja ik had als baby last van de vaccinaties, pvs en hersenhuilen, voor de 3 maanden een zeer gezonde baby, daarna altijd verkouden, amandelen op jonge leeftijd geknipt, gelazer en gedoe)

Ik vergeet nooit die keer dat er een waarnemende kinderarts was. Ik vertelde haar dat ze mijn kind niet hoefde te prikken en ze slaakte een zucht van verlichting. "ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik wilde dat er meer ouders waren die dit besluit namen" haar exacte woorden.

Met vriendinnen heb ik levendige discussies gevoerd toentertijd en dat was leuk! Mijn familie staat compleet achter me en zijn ook aan het nadenken geslagen.

Weet je, of iemand nou prikt of niet, het zal mij een worst wezen. Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.
Aanmelden bij Jeugdzorg, direct. Zouden ze bij elk CB moeten doen (als ze dat al niet doen)

Kinderen moeten tegen de domheid van hun ouders beschermd worden!
Be the change you want to see in the world
quote:suus2013 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:54:

[...]

9 jaarsprik was bij die van mij al een hel!strax die andere ook,al breekt die ook de boel af...die prik gaat erin!

Mijn oudste is nu 6, ze krijgen alles wat in het vaccinatie programma zit, al moet ik ze vastbinden.

Ik hou teveel van ze om ze ziek te laten worden door iets wat gewoon niet meer nodig is.
quote:saaaaar81 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:55:

[...]

Hilarisch!

Afschuwelijk...Ja, 1 keer zoiets meemaken en echt dat je je kind wel laat enten hoor. Liever een geënt kind dan een dood kind...
Dom om niet te laten enten.

En dan, als het kind ziek is, huilend naar het ziekenhuis te gaan. pffttttt
quote:linnoya schreef op 04 augustus 2013 @ 13:46:

[...]

Bedankt voor je reactie.

Hoe ging het op het cb toen je het vertelde niet te laten enten?

Ik stuitte eerst nogal op weerstand. Heb toen gevraagd of ze wisten wat er in zo'n vaccin zat, konden ze mij dat niet vertellen. Je krijgt geen bijsluiter als ouder (wat bij medicatie wel verplicht is) maar ook de cb arts had deze niet!! Dus eigenlijk weet niemand precies waarmee ze hun kindje laten volspuiten. De enige 'testen' van vaccins zijn geweest op volwassen mannen met een volledig ontwikkeld immuunsysteem en een veel groter lijf dan zo'n kleine baby, de dosis was hetzelfde. Zelfs daar hadden ze geen info over. Er wordt ze alleen maar geleerd hoe je ouders moet overtuigen wel te vaccineren, meer niet.

Gelukkig accepteerden ze mijn keuze na een paar minuten...:-) Hoe ging dit bij jou?

Dat is jammer dat ze bij jou op het CB geen antwoord konden geven op die vragen. Toen ik nog vaccinaties deed, had ik altijd bijsluiters klaarliggen. En ik had ook al jouw vragen kunnen beantwoorden. Zeker met alle negatieve publiciteit is het belangrijk dat je die vragen kunt beantwoorden. Ik neem dus maar van jou aan dat het echt zo gegaan is, maar er zijn zat professionals die wel weten hoe de vork in de steel zit.

Ik vind het ook niet gek dat je kritisch bent over vaccinaties. Er valt het één en ander op af te dingen, maar als je alle feiten bij elkaar optelt, kan ik niet anders dan voor inenten zijn. Het is ook erg lastig om objectieve informatie te vinden als je niet zelf in dat vakgebied werkzaam bent. Ik heb in een aantal andere topics geprobeerd om antwoord te geven op veel voorkomende vragen en geruchten, zal ze even opzoeken (ik forum nu mobiel).
Occam's razor
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

enten is trouwens een tak op een boomstam laten groeien. Inenten is vaccineren.Vroeg me al af waarom er zonnebloemen uit mijn dochters oren kwamen.
Roos, de kans dat jouw baby tetanus krijgt is idd heel klein. Door entingen komt dat namelijk nog zelden voor in NL. Net als polio. Als we daar en masse mee stoppen zijn deze ziektes ook weer net zo snel terug.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

(...)

Ik vergeet nooit die keer dat er een waarnemende kinderarts was. Ik vertelde haar dat ze mijn kind niet hoefde te prikken en ze slaakte een zucht van verlichting. "ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik wilde dat er meer ouders waren die dit besluit namen" haar exacte woorden.

(..)Geloof er geen hol van. Die kinderarts stond op het CB? Sure.
Hersenhuilen?

En als ik daar dan op Google krijg ik alleen maar sites die niet betrouwbaar zijn. Dan is het toch niet raar als er dan niet serieus op je gereageerd wordt Roosss?

Linnoya, gelukkig stammen mijn kinderen uit de periode dat er nog met 3 maanden geprikt werd. Ik had iets meer tijd om eea uit te vogelen. Weet je, ik was heel stellig, natuurlijk probeerden kinderartsen met me in discussie te gaan maar ik was er niet vatbaar voor. Ik had mijn besluit gemaakt en was daar niet vanaf te krijgen. (voor degene die het vroeg, ja ik had als baby last van de vaccinaties, pvs en hersenhuilen, voor de 3 maanden een zeer gezonde baby, daarna altijd verkouden, amandelen op jonge leeftijd geknipt, gelazer en gedoe)

Met vriendinnen heb ik levendige discussies gevoerd toentertijd en dat was leuk! Mijn familie staat compleet achter me en zijn ook aan het nadenken geslagen.

Weet je, of iemand nou prikt of niet, het zal mij een worst wezen. Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.

Na 3 maanden beginnen de antistoffen van de moeder uit te werken in een babylijf, dat heeft er vast helemaal niks mee te maken natuurlijk.

En je hebt ook vreselijk domme artsen natuurlijk. Josef Mengele was ook een arts zullen we maar zeggen...
Hersenhuilen? For real?
quote:nessemeisje schreef op 04 augustus 2013 @ 14:00:

[...]

Geloof er geen hol van. Die kinderarts stond op het CB? Sure.Geef mij dat nummer van die kinderarts!
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen

Weet je, of iemand nou prikt of niet, het zal mij een worst wezen. Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.Ja geweldig die desinteresse vooral als je aan het bed staat van je doodzieke kind en de eerste 4 dagen niet weet welke kant het kwartje op gaat vallen...Je zou het eens mee moeten maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven