Gezondheid alle pijlers

Klaar met chemo...

06-06-2017 19:25 10 berichten
In december had ik een zwelling in mijn nek, in januari te horen gekregen dat ik hodgkin stadium 4A had, uitzaaiingen in al mijn lymfklieren, milt, lever, bekken, beenmerg etc. Ik kreeg 6 escalated beacopp kuren en heb eigenlijk vanaf januari zo'n beetje non stop in het ziekenhuis gelegen. Dan weer koorts, dan weer uitgedroogd, dan weer obstipatie, dan weer extreem overgeven en noem maar op. Elke bijwerking die je kan bedenken heb ik gekregen.

Het leven is de afgelopen 6 maanden echt een rollercoaster geweest. Ik ben bij mijn man weggegaan, ben met mijn kinderen bij mijn stiefvader ingetrokken en was alleen maar ziek, zwak en misselijk. Nu is er een einde gekomen aan die periode. Tijdens mijn tussentijdse scan was ik al in remissie dus hopen dat het zo blijft.

Maar heb geen idee wat ik nu met mijn leven aanmoet zeg, vandaag de laatste chemo gehad en ik keek er al die tijd naar uit en nu doet het me niks. Ben niet vrolijk maar ook helemaal niet verdrietig. Weet het gewoon ff niet meer. Werken ben ik helaas nog een beetje te slecht voor, ik en mijn man hebben het weer leuk samen maarja wil ik echt met hem verder en ga zo maar door. En wat moet ik nu met al m'n tijd doen? Weet niet zo goed ook wat ik met dit topic wil.
Is er een stichting kleef bij jou in de buurt? Misschien wat voor je om daar eens heen te gaan?

Veel succes met je herstel en gezondheid!
Alle reacties Link kopieren
Wow pieps wat goed om te lezen dat je in remissie bent.
ook al voel je dat zelf even niet zo

ik heb eerder in je topic meegeschreven omdat ik een vriend heb die ook hodgkin in een vergevorderd stadium heeft gehad
hij gaf hetzelfde aan als ij, heeft de periode na de kanker ook als het zwaarst ervaren: hoe nu weer te leven

misschien heb je hier wat aan: https://www.kanker.nl/discussiegroepen/ ... t-je-leven
Vanavond of morgen toch een klein feestje vieren met de kinderen?
Kinderchampagne op tafel, paar vlaggetjes, ...

Revalidatie? Of sporten in "light versie" om terug iets van conditie op te bouwen?
(Eventueel onder begeleiding van 't ziekenhuis.)

Véél succes alvast!
Ik heb zelf ook 9 maanden chemo gehad, en behoorlijk zware, en had er niet aan moeten denken juist in dié periode mijn partner te moeten verlaten. Lijkt me behoorlijk ingrijpend. Toen mijn laatste chemo was geweest, had ik ook een soort raar ongeloof in mijn lijf, van, "en nu?". Want je leven is heel lang ingericht geweest op de periodieke onderzoeken, de chemodata en opeens sta je weer "vrij" in het leven. Langzaam opbouwen, zou ik zeggen, want je lijf heeft ook behoorlijk ingeleverd al die maanden, en dat moet je ook weer opbouwen. Begin daarmee, en neem het één stap tegelijk. Sterkte!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pieps, je bent gewoon klaar joh! Gefeliciteerd!

Is het een idee om Via de fysio een herstelprogramma voor kankerpatienten te gaan doen? Sommige fysios hebben best uitgebreide programma's met niet alleen sport, maar ook geestelijke ondersteuning (oa op dit vlak).
Ik ben exact een jaar klaar met mijn behandeling voor
Borstkanker. Ook bij mij geen opluchting.

Nu pas komt alles eruit en dit uit zich in allerlei lichamelijke klachten enz...

Geef jezelf tijd en doe het sapje voor stapje...
Mijn schoonmoeder heeft ook (darm)kanker gehad, en haar werd verteld dat ze nog maximaal 5 jaar te leven had. Bedrijf en huis verkocht etc. Uiteindelijk is ze na alle kuren en operaties toch kankervrij verklaard, Het heeft haar echt wel een tijd, en therapie, gekost, voor ze weer alles op een rijtje had en bekomen van die rollercoaster. Wat haar hielp, toen ze weer wat energie had, was een cursus patisserie. Gewoon iets fijns om op te focussen, iets wat binnen de mogelijkheden lag, zonder grote verantwoordelijkheid, iets wat weer een spark for life gaf. Misschien is het voor jou wel een vakantie aan zee met je kinderen, met een hondje door de bossen wandelen, of iets heel anders... Dingen doen die fijn zijn en dicht bij je staan, aarden je. Hou het klein en stap voor stap. Je 'moet' nu echt niet helemaal happy zijn hoor. Dat komt wel weer wanneer het komt.
Sugarbaby schreef:
06-06-2017 19:53
Pieps, je bent gewoon klaar joh! Gefeliciteerd!

Is het een idee om Via de fysio een herstelprogramma voor kankerpatienten te gaan doen? Sommige fysios hebben best uitgebreide programma's met niet alleen sport, maar ook geestelijke ondersteuning (oa op dit vlak).

Dit.

Je doet het niet morgen opeens weer omdat de chemo voorbij is. Vraag even bij je oncoloog of je huisarts of zij je door kunnen verwijzen naar revalidatie voor kankerpatiënten. En dan inderdaad zowel lichamelijk als psychisch is een fijne combi!

Gefeliciteerd dat het klaar is! :)
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Eens met het bovenstaande; je kunt je nu langzamerhand gaan richten op herstel en hoewel dat op zich geweldig positief nieuws is, kan ik me best voorstellen dat je op dit moment niet staat te springen van blijdschap na alles wat er het afgelopen jaar is gebeurd...
Misschien helpt het als je jezelf niet 'verplicht' voelt om blij te zijn?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven