Gezondheid alle pijlers

Klachten door mirena

15-08-2015 19:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Sinds ongeveer een jaar heb ik een Mirena spiraaltje. Ik heb voor dit spiraaltje gekozen omdat mijn menstruaties erg heftig waren (zelfs met groot maandverband nog doorlekken, binnen een uur) en erg pijnlijk. Er is even gedacht aan endometriose maar dat was gelukkig niet aan de hand.

Inmiddels ben ik bijna een jaar verder en heb ik regelmatig krampen in mijn buik, gevoel alsof m'n darmen exploderen en pijnsteken in buik en darmen als ik wil gaan zitten. Ik behoor niet tot de geluksvogels die niet meer ongesteld wordt. Het bloedverlies is duidelijk minder maar ik ben wel langer ongesteld dan voor het spiraaltje.

Ik heb het vermoeden dat dit door het spiraaltje komt. Ik ga maandag de huisarts bellen voor advies, maar ik wilde het ook hier even voorleggen. Zijn er hier vrouwen die deze klachten herkennen? Is er iets tegen te doen of kan ik het spiraaltje beter laten verwijderen en een andere oplossing zoeken?
Herkenbaar. Na het verwijderen waren de klachter gelijk over.
Ik ga maandag naar de gyneacoloog. Ik weet niet wat er aan de hand is maar heb ook mirena en diverse klachten.
Herkenbaar, ik bleef maar bloeden. Na een half jaar heb ik hem laten verwijderen want het stopte maar niet. Na het verwijderen was het meteen gestopt.
Zelf geen ervaring mee maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat die ook zulke pijnklachten hadden van hun spiraal en bij hun was de spiraal aan de wandel gegaan en zichzelf naar buiten aan het werken.
*prik*
Ik heb andeerhalf jaar de Mirena gehad en vond het een onding. Minimaal twee weken per maand was ik ongesteld. Ik bloedde niet heel erg, maar toch te veel voor een inlegkruisje. Daarnaast had ik veel last van pukkels en buikpijn.

Een aantal maanden geleden heb ik hem laten verwijderen en sindsdien is mijn huid rustiger, heb ik geen buikpijn meer en ben ik vijf dagen per maand ongesteld.

Veel vriendinnen van mij zweren bij de Mirena, maar ik hoef 'm niet meer.
Ik heb de mirena sinds april. Ik lijk nu klachten te hebben als zeurende pijnsteken in de lies, soms door naar debillen en inderdaad ook langer ongesteld maar wel minder. Ik denk dat ik toch liever meer maar kort heb. Ik kijk het nog even aan. Ik merk wel duidelijk minder hormonen dan de pil en ben daardoor niet meer zwaarmoedig als voorheen. Ik heb de spiraal genomen wegens de laatste reden hiervoor en omdat ik de pil niet kon doorslikken (doorbraakbloedingen)
Ik heb sinds mijn spiraaltje last van mijn rechterlies en heup. Maar huisarts zegt van ja er zijn heel veel mensen met heupklachten dus kan toeval zijn
Hmm toevallig dit. Ik heb de laatste tijd ook meer last van buikkrampen die erg lijken op de pijn die ik had vlak na het plaatsen van de Mirena. Eerder vanavond waren ze zo heftig dat ik me langzaam zorgen begon te maken, en na het lezen van dit topic al helemaal! Ik menstrueer echter helemaal niet meer, da's dan weer een mega voordeel! Ik heb wel een erg onrustige huid maar dat zit gewoon in mijn genen, denk niet dat de Mirena daar heel veel mee te maken heeft.

Op zich ben ik nog niet beland bij het punt van exploderende darmen, dan had ik toch al lang bij de huisarts gestaan hoor.
quote:Venstermug schreef op 15 augustus 2015 @ 21:31:

Zelf geen ervaring mee maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat die ook zulke pijnklachten hadden van hun spiraal en bij hun was de spiraal aan de wandel gegaan en zichzelf naar buiten aan het werken.Dit heb ik ook gehoord in mijn omgeving. Spiraal laten verwijderen, klachten over.
Ik heb een paar jaar geleden een mirena spiraal gehad.

Ik had daarvoor verschillende anticonceptie pillen geprobeerd maar dat beviel niet (gevoel werd 'vlak', doorbraak bloedingen). De mirena spiraal moest de oplossing zijn!

Helaas bleef ik continue vloeien.. Niet veel maar ook niet genoeg voor een inlegkruisje. Hier was ik al voor gewaarschuwd door de huisarts dus ik gaf het 6 maanden de tijd.

Daarna toch naar de huisarts gegaan, en ik kreeg het advies het nog een paar maanden aan te kijken.

Uiteindelijk na 9 maanden non-stop gevloeid te hebben heb ik het spiraaltje laten verwijderen en opgelost!

Toen ben ik overgegaan op de nuvaring, en daar was ik zeer tevreden mee.

Maar op een gegeven moment was er in het nieuws iets over het verband tussen de nuvaring en trombose, en toen was ik het zat. Alle kunstmatige hormonen mijn lijf uit!

Want ach, zo erg is een condoom ook weer niet :-)
quote:Waus247 schreef op 15 augustus 2015 @ 23:29:

Want ach, zo erg is een condoom ook weer niet :-)Nee dat klopt, ze knappen alleen zo makkelijk.
Bedankt voor alle reacties. Vreemd dat er toch zoveel mensen met klachten zijn terwijl het zo goed zou moeten helpen tegen menstruatie klachten.

Ik ga morgen direct een afspraak maken met de huisarts.

Hopelijk is er nog een andere oplossing want ik wil ook niet terug naar 2 dagen per maand huilend van de pijn op bed liggen.

Condooms, tja, ik geloof niet dat een andere vrouw mij zwanger kan maken dus dat is de oplossing niet.
Ik ben juist heel tevreden over mijn spriaaltje, wat stom dat hij bij jou niet zo goed 'werkt', TO. Als je er veel last van hebt, zou ik hem er vooral uit laten halen.

Voordat ik mijn spiraaltje had, was het bloedverlies zo langdurig en hevig dat het niet alleen praktisch heel irritant werd (doorlekken), maar zelfs leidde tot ernstige bloedarmoede. Ik heb toen in overleg met de huisarts er voor gekozen om de pil door te slikken. Ik slikte drie maanden door en had dan een stopweek. Dat was nog steeds vervelend, maar wel nog maar 4x per jaar in plaats van 12x. Wellicht kan je met de huisarts overleggen of zo iets ook voor jou een uitkomst zou kunnen zijn?
Ik heb ook totaal geen klachten en heb inmiddels al mijn derde spiraal. In het begin van mijn eerste wel een paar maanden beetje last van menstruatie maar daarna geen last meer van. Op het einde van mijn tweede spiraal, na viereneenhalf jaar weer af en toe een heel klein beetje maar na vervanging weer helemaal over. Ik ben er super tevreden over.
Ja, heb hem laten verwijderen

Daarna gelijk weer de pil en dat werkt stukken beter voor mij
Goed om te lezen dat er mensen zijn die wel voordeel hebben van hun spiraaltje. Ik had gehoopt ook bij de geluksvogels te horen, maar helaas.

Morgen een afspraak met de huisarts. Bespreken wat mijn opties zijn.

Voor degenen die het hebben laten verwijderen: was dat pijnlijk?

Bij het plaatsen viel ik bijna flauw van de pijn, alsof mn baarmoeder los werd gescheurd. Dus ik zie wel een beetje ertegenop om m maar zo te laten verwijderen. Of is dat anders?
Ik voelde bij het verwijderen alleen kort dat hij iets lostrok. Echt amper
Ik had ook een Mirena en vanaf de plaatsing steeds een zeurende pijn in m'n onderbuik. Sinds die spiraal eruit is, zijn mijn klachten volledig verdwenen. Verwijderen was echt een eitje vond ik
Ik vond de plaatsing ook vreselijk (enorme krampen een dag lang gehad). Het verwijderen vond ik echt een eitje! Ik had me voorbereid op weer een dag lang pijn, maar het was zo gepiept en ik had nergens last van.
Heb me late onderzoeken en mijn klachten lijken 'erbij te horen'. Sommige Kon hij ook niet verklaren. Zonder heb ik weer andere klachten dus kiezen uit 2 kwaden, zit er nog.

Ben met mijn voeding bezig en hoop dat dat wat oplost.
Gelukkig valt het verwijderen mee.

Haakje, ik ben wel benieuwd naar wat je met voeding doet. Kun je daar iets over zeggen?
Ik probeer zo weinig mogelijk suiker te eten. Ik heb nogal stemmingswisselingen en pijn in mijn gewrichten dus hoop dat dat werkt. Ik heb na 3 weken het idee dat ik inderdaad wat rustiger ben.

Verder extra vitaminen b en d en zink.

Niet alles wordt daarmee aangepakt maar kan geen kwaad.
Hier ongeveer zelfde probleem. Altijd heftige menstruaties. Snachts met tampons in slapen, overdag met super tampon en maandverband en dan nog doorlekken. Twee jaar geleden na bevalling van jongste spiraaltje laten zetten. Menstruaties waren meteen minder heftig, maar duurde wel bijna constant. Na driekwart jaar was ik daar wel klaar mee. Toch nog even doorgezet. Na weer een jaar van drie weken ongesteld twee weken niet was ik het zat. Nu weer aan de pil, met advies van dokter om m maar door te slikken tot er vanzelf een bloeding komt. Tegen de heftigheid van de menstruatie is niks te doen
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond
Bij plaatsen en verwijderen van spiraal totaal geen last gehad
Vrouwen zijn minder gevaarlijk met chocola in hun mond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven