Gezondheid alle pijlers

Klachten na het slapen

05-03-2013 10:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Sinds kort wonen wij in een nieuw huis. Maar als wij wakker worden na een nacht slapen, hebben wij last van onze keel, jeukerige tranerige ogen, snotneus en koppijn. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? We slapen inmiddels met de raam open en dat scheelt wel iets

Ik hoor graag jullie ideeen en tips .
Is de lucht niet te droog? Vroeger had je van die waterbakjes voor aan de verwarming. Ik weet niet of ze nog steeds bestaan?
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Misschien is het een allergische reactie. Het kan aan zo veel dingen liggen; nieuw dekbed, nieuwe vloer, gordijnen, een ander wasmiddel of wasverzachter dat je gebruikt. Ga even na wat er anders of nieuw is.
Hebben jullie allergieën voor dieren bijvoorbeeld? Wellicht dat de vorige bewoners huisdieren hadden. Het duurt 2 jaar (tenzij je het hele huis gestript hebt natuurlijk) voor alle schilfers eruit zijn.

Of bouwstof wellicht? Duurt ook best lang voor het uit de lucht is.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik heb het al jaren, geen idee wat het is...
Binnenmilieu.
Hebben jullie een Mechanisch Ventilatie systeem in jullie huis?
Het helpt bij mij wel als ik teveel water drink op een dag.. dan denk ik iets van 3 L over de dag verspreid ofzo
Ik heb dit ook gehad in mijn vorige huis.

Bleek aan de mechanische ventilatie te liggen. Die hebben we van de stroom gehaald en daarna heb ik nooit meer hinder gehad.
Hooikoorts? Hier zijn de ramen juist in het voorjaar en de zomer dicht, anders word ik gek van de jeuk en tranende ogen. Alleen de ventilatie staat open.
Woonden/sliepen jullie voorheen ook samen?

Nu niet lachen, maar... ik was allergisch voor mijn ex. We hadden de relatie al verbroken, maar we sliepen op het laatst nog wel in één bed. Iedere ochtend had ik galbulten (netelroos). Gedurende de ochtend, als ik dus al uit bed was, trok dit weg.

Heeft een week ofzo geduurd. Ex vertrok toen uit huis omdat hij een eigen woning gevonden had. En... de galbulten zijn nooit meer verschenen.

Ik denk, ik vertel het even, je weet nooit.
Nieuwbouwhuis? Dan is de kans aanwezig dat het de dampen uit het gebruikte spaanplaat/mdf/houtwerk zijn.
Isolatiemateriaal

PUR-schuim (vorige week in het nieuws)

Plaatmateriaal

Kan echt van alles zijn.
Zou het wellicht schimmel kunnen zijn? Ik heb zelf een tijdje gehad dat ik telkens met een verstopte.snot neus rondliep e.d.

Ook van iemand anders heb ik wel eens gehoord daar last van te hebben en er bleek ook ergens schimmel te zitten.

Misschien dat je dat door iemand zou kunnen laten opmeten o.i.d.?
Tocht misschien?
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Daar heb ik in de winter altijd last van als de lucht erg droog is. Droge keel, koppijn en verstopte neus..Maar ja het kan aan van alles liggen natuurlijk..

Voor een droge lucht op de kamer heb ik van die bakjes met water aan de verwarming hangen.
Haha Molly, ik denk niet dat ik allergisch ben voor mijn vriendje, alhoewel hij wel veel transpireert tijdens het slapen. Het is overigens geen nieuwbouw huis, maar bestaande bouw. Ik dacht zelf ook meer richting luchtvochtigheid. Ik ga eerst eens die bakjes aan de verwarming proberen. Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven