Gezondheid alle pijlers

Kleine afwijking lever?

14-09-2013 09:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik bloed moeten prikken tegen het vele en langdurige ziek zijn (al weken, maanden...)

Ben gewoon niet fit, heb last van erge misselijkheid en hoofdpijn en dat blijft maar doorduren.

Nou belde ik gisteren voor de uitslag maar blijkt dat er niet veel bijzonders is gevonden alleen dat mijn Alat (asat?)( Dacht alat maar verstond het niet super goed en zag later dus dat het uit alat en asat bestaat) een kleine afwijking had, ik geloof verhoogd, maar dat dat volgens de assistente niks uit maakte...

Nou, volgens internet is die verhoging er niet zomaar?!

En uit die dingen die op internet staan: medicijngebruik.alcohol, te veel drinken kan ik me helemaal niet in vinden. Medicijnen gebruik ik nu sinds een week voor mijn klachten maar die weken daarvoor gebruikte ik nog amper een paracetamol, alcohol heb ik al lang niet meer op en te veel drinken, nou ik drink eerder nog te weinig vocht.

Maak me nu toch een beetje zorgen.. Omdat ik zo misselijk ben en ook last van mijn maag heb heb ik nu esomeprazol meegekregen maar ik heb zo het idee dat dit ook niet optimaal werkt.

Moet ik maandag even terugbellen en zeggen dat ik verder onderzoek wil of is zo'n verhoogde waarde toch niet zo erg? Ik ben gewoon beetje hopeloos geworden door dat constant ellendig en ziek voelen, dus ik weet het af en toe even niet meer..
Dat hangt er vanaf hoe hoog de ALAT/ASAT was. Was het ver boven de 35? Licht verhoogde waarden zijn niet raar, dat komt wel vaker voor en daar doen ze niets mee. Blijkbaar vond je arts jouw waarden niet hoog genoeg om iets mee te doen.

Als je nu klachten blijft houden en de maagzuurremmer helpt niet zou ik gewoon even terug gaan naar je arts en het allemaal voorleggen.

En niet Googlen, je kunt de informatie die je leest toch niet op waarde schatten.
Klopt Bootje_op_de_golven

Mijn waardes weet ik helaas niet, dat is niet verteld en heb ik ook niet naar gevraagd dus ik kijk het inderdaad even (1 a 2 weekjes?) aan met die maagzuurremmers en mochten de klachten alsnog aan blijven houden maak ik gewoon weer nieuwe afspraak!
Dat lijkt me verstandig. En realiseer je dat ALAT/ASAT alleen niet alles zegt, het kan een indicatie van iets anders zijn, maar het hoeft niet.

Beterschap!
Misschien toch wat meer drinken, je geeft zelf al aan dat je eerder te weinig drinkt. Daar kan je ook best niet lekker van zijn... Met name als je ook veel drinken als melk en koffie drinkt...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Enige wat ik eigenlijk drink is water haha, drink echt amper iets van alcohol en koffie al helemaal niet want daar hou ik niet van.

Maar echt weinig drinken doe ik nou ook weer niet, maar ach, ik ga het gewoon eens uitproberen iets meer te drinken ;)
Heb je ook je B12 laten testen?

Zo niet, even naar vragen. Een tekort kan voorkomen met afwijkende leverwaarden.
quote:suzyqfive schreef op 14 september 2013 @ 11:26:

Misschien toch wat meer drinken, je geeft zelf al aan dat je eerder te weinig drinkt. Daar kan je ook best niet lekker van zijn... Met name als je ook veel drinken als melk en koffie drinkt...

Alat en Asat zijn leverwaarden van je bloed. Als je veel álcohol drinkt zijn die verhoogd want dan moet je lever hard werken.

Het gaat dus even niet over melk en koffie
Alcohol drink ik al heeeelemaal sporadisch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven