Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:35
Mijn zus was 36 jaar toen ze plots aan een hersenbloeding overleed. Ik/wij hebben geen afscheid kunnen nemen.lientje69 schreef: ↑16-10-2020 22:17Fladderrak, zo'n verlies kan grote gevolgen hebben psychisch.
Ik weet het ook helaas uit ervaring.
Ik heb als kind mijn broertje verloren. Dat werkt dus generaties lang door, ik ben dus ook zo'n overbezorgde moeder die altijd wil weten waar haar kinderen zijn.
Hoe oud was je zus toen ze overleed? Was ze ziek? ( je hoeft niet te antwoorden als het te pijnlijk is, ik snap dat volkomen als je het er verder niet over wilt hebben )
Och Lientje hoe jong was jij toen je broertje overleed?
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:38
Oh en dit vind ik een lieve post. Dank je Nanku weet niet wat ik meer moet zeggenNankurunaisa schreef: ↑16-10-2020 22:10Fladderak ik snap heel goed dat jouw moeder dat opeens wilt weten. Ze is natuurlijk hartstikke bang voor het ergste scenario nadat ze dit heeft meegemaakt. Dat maakt het niet minder moeilijk voor jou, want van jouw kant lijkt mij dat ook heel moeilijk. Je wilt natuurlijk gewoon je eigen leven leiden.
Daarnaast wil ik nog even zeggen dat ik het heel erg vind dat jij je zusje bent moeten verliezen !![]()

vrijdag 16 oktober 2020 om 22:38
Ik was 7, bijna 8. Mijn broertje was 5 en verongelukte op ons bedrijf onder een trekker. Deze reed over zijn hoofd heen . Ik heb alles erg bewust meegekregen en heb vorig jaar EMDR gehad om het alsnog te verwerken omdat ik geestelijk vastliep. Dat was behoorlijk pittig voor me.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:42
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:46
Och Lientjelientje69 schreef: ↑16-10-2020 22:38Ik was 7, bijna 8. Mijn broertje was 5 en verongelukte op ons bedrijf onder een trekker. Deze reed over zijn hoofd heen . Ik heb alles erg bewust meegekregen en heb vorig jaar EMDR gehad om het alsnog te verwerken omdat ik geestelijk vastliep. Dat was behoorlijk pittig voor me.

Weet even niet iets te zeggen, behalve wat vreselijk.
vrijdag 16 oktober 2020 om 22:54
Ik wil dus maar zeggen, ik weet hoe een impact zoiets kan hebben .
Mijn kinderen mochten nooit op de boerderij tegenover ons spelen , want daar reden trekkers.
Toen ze naar de middelbare school fietsten , had ik de 112meldingen op de computer aanstaan. En volgde hun route. Pas als ik zeker wist dat ze op school waren , ging de computer uit.
Als er een ongeluk op hun route gebeurd was en ik las dat op 112 , zat ik te trillen in huis. Want ja, stel dat het mijn kind is?
Die stress heb ik soms nog wel. Ik kan het inmiddels iets beter van me afzetten maar de angst een geliefde kwijt te raken , raak je nooit helemaal kwijt.
Dus ik snap je moeder wel.
Mijn kinderen mochten nooit op de boerderij tegenover ons spelen , want daar reden trekkers.
Toen ze naar de middelbare school fietsten , had ik de 112meldingen op de computer aanstaan. En volgde hun route. Pas als ik zeker wist dat ze op school waren , ging de computer uit.
Als er een ongeluk op hun route gebeurd was en ik las dat op 112 , zat ik te trillen in huis. Want ja, stel dat het mijn kind is?
Die stress heb ik soms nog wel. Ik kan het inmiddels iets beter van me afzetten maar de angst een geliefde kwijt te raken , raak je nooit helemaal kwijt.
Dus ik snap je moeder wel.
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:06
Een kind verliezen lijkt mij het ergste toe wat je als ouder kan overkomen.
Mijn moeder is in haar rouwproces blijven hangen ,zij heeft het nooit kunnen verwerken, het was haar eerste kindje, heeft twee dagen mogen leven.
Als kind weet je dat er iets is, maar niet niet wat.
Ik ben haar tweede kind,ik draag ook de namen van van het gestorven kindje.
Dat ging toen vaak zo, je was de opvolger.
Fladderak.,het is voor jou moeder een soort van geruststelling,om te weten waar jij bent,ik denk,dat jouw moeder met de angst blijft rondlopen,om jou te verliezen .
Voor jou is het vervelender, vertellen en laten weten waar je bent.
Het is heel rot, jouw zus te verliezen, zonder ook maar afscheid te kunnen nemen.
Je bent opeens jouw zus kwijt, een stuk familie, het raakt jou net zo goed,als jouw ouders, er is een lege plek die niet opgevuld kan worden
Kwebbeltje, fijn dat er geen besmetting is bij jou in huis.
Suzy, ik wens je fijne dagen toe, heerlijk uitwaaien, even rust om je heen.
Lientje, dat is pittig,zoveel avonddiensten ,ik vond de avonddiensten fijn om te doen, het was rustiger bij de mensen thuis,er zat niet zoveel druk meer achter.
Ik zit te wachten op de mail,of ook de schildercursus gaat sluiten, We zitten dan wel in een grote middelbare school, maar je kan nooit weten.
Mijn andere cursussen zijn al gestopt, wijkcentrum is dicht.
Ik dat de honden het heeeeel zwaar krijgen,...de paden op,de lanen in
Mijn echtenoot blij, hij heeft tegels voor de garage, hij moet ze alleen zelf gaan ophalen.
Die is voorlopig ook onder de pannen, hij mag gaan tegels leggen
Kijk, dan ga ik verder met het sauzen in de woonkamer, de wanden zijn nu veel lichtere van kleur geworden.
Het lijkt nu ook stukken beter.
gewoon langzaam aan, geeft ook de minste klachten.
Goede nachtrust.
Mijn moeder is in haar rouwproces blijven hangen ,zij heeft het nooit kunnen verwerken, het was haar eerste kindje, heeft twee dagen mogen leven.
Als kind weet je dat er iets is, maar niet niet wat.
Ik ben haar tweede kind,ik draag ook de namen van van het gestorven kindje.
Dat ging toen vaak zo, je was de opvolger.
Fladderak.,het is voor jou moeder een soort van geruststelling,om te weten waar jij bent,ik denk,dat jouw moeder met de angst blijft rondlopen,om jou te verliezen .
Het is heel rot, jouw zus te verliezen, zonder ook maar afscheid te kunnen nemen.
Je bent opeens jouw zus kwijt, een stuk familie, het raakt jou net zo goed,als jouw ouders, er is een lege plek die niet opgevuld kan worden
Kwebbeltje, fijn dat er geen besmetting is bij jou in huis.
Suzy, ik wens je fijne dagen toe, heerlijk uitwaaien, even rust om je heen.
Lientje, dat is pittig,zoveel avonddiensten ,ik vond de avonddiensten fijn om te doen, het was rustiger bij de mensen thuis,er zat niet zoveel druk meer achter.
Ik zit te wachten op de mail,of ook de schildercursus gaat sluiten, We zitten dan wel in een grote middelbare school, maar je kan nooit weten.
Mijn andere cursussen zijn al gestopt, wijkcentrum is dicht.
Ik dat de honden het heeeeel zwaar krijgen,...de paden op,de lanen in
Mijn echtenoot blij, hij heeft tegels voor de garage, hij moet ze alleen zelf gaan ophalen.
Die is voorlopig ook onder de pannen, hij mag gaan tegels leggen
Kijk, dan ga ik verder met het sauzen in de woonkamer, de wanden zijn nu veel lichtere van kleur geworden.
Het lijkt nu ook stukken beter.
gewoon langzaam aan, geeft ook de minste klachten.
Goede nachtrust.
hemke wijzigde dit bericht op 16-10-2020 23:47
0.31% gewijzigd
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:10
Hemke, ik denk dat je even in de war bent met de namen.hemke schreef: ↑16-10-2020 23:06
Nanku,het is voor jou moeder een soort van geruststelling,om te weten waar jij bent,ik denk,dat jouw moeder met de angst blijft rondlopen,om jou te verliezen .
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:11
Graag gedaan. Daarom deel ik het hier ook even. Ik snap dat het op jou soms erg benauwd en betuttelend kan overkomen. Daar hadden mijn kinderen ook last van. Maar dit is dus een kijkje van de gevoelens en emoties aan de andere kant.
En dat maakt dat je iets soms beter begrijpt en voor minder onbegrip of irritatie zorgt.
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:14
vrijdag 16 oktober 2020 om 23:49
Dankjewel, Nankurunaise, ik heb het aangepast.
Mijn excuses voor de fout.
zaterdag 17 oktober 2020 om 00:00
Lientje , de groep bestaat uit gemiddeld 14 personen ,maar in de praktijk zijn er gemiddeld 8 personen aanwezig.
Wij hebben beschikking over twee grote klaslokalen, dus ruimte genoeg.
Afgelopen week waren wij met 4 personen aanwezig, de vaste kern is er bijna elke schilderavond, de kern is 6 personen .
Ik heb zitten rekenen, maar ik ben er meer dan 20 jaar,bij deze organisatie ,ik heb getekend, geschilderd, gekleid, lessen gevolg, mensen zien komen en zien gaan.
Daarom blijf ik ook,ondanks de afstand, het is een dik half uur rijden ,maar ik wil het miet missen
Wij hebben beschikking over twee grote klaslokalen, dus ruimte genoeg.
Afgelopen week waren wij met 4 personen aanwezig, de vaste kern is er bijna elke schilderavond, de kern is 6 personen .
Ik heb zitten rekenen, maar ik ben er meer dan 20 jaar,bij deze organisatie ,ik heb getekend, geschilderd, gekleid, lessen gevolg, mensen zien komen en zien gaan.
Daarom blijf ik ook,ondanks de afstand, het is een dik half uur rijden ,maar ik wil het miet missen
zaterdag 17 oktober 2020 om 00:06
zaterdag 17 oktober 2020 om 09:35

zaterdag 17 oktober 2020 om 09:46
Haha de sociale controle is hier volop aanwezig..
Het nieuws dat ik van de week getest ben is als een lopend vuurtje door de familie en vrienden/kennissenkring gegaan. Ik krijg bijna elk uur wel een appje of telefoontje van bezorgde vrienden en familie. Wel lief
Hier een rustig dagje. Hier is het tot nu toe ook mooi weer, ik wil in ieder geval vandaag wel even naar buiten. Alle bomen staan zo mooi te verkleuren hier.. Echt prachtig! Kan er uren naar kijken.
Het nieuws dat ik van de week getest ben is als een lopend vuurtje door de familie en vrienden/kennissenkring gegaan. Ik krijg bijna elk uur wel een appje of telefoontje van bezorgde vrienden en familie. Wel lief

Hier een rustig dagje. Hier is het tot nu toe ook mooi weer, ik wil in ieder geval vandaag wel even naar buiten. Alle bomen staan zo mooi te verkleuren hier.. Echt prachtig! Kan er uren naar kijken.

zaterdag 17 oktober 2020 om 10:16
Kwebbeltje, fijn dat er zoveel mensen begaand zijn met je.
Fladderak, wat verschrikkelijk dat je zus zo overleden is.
Het verschrikkelijke verhaal van Lientje kende ik al. Ik krijg daar elke keer weer rillingen van.
Mijn broertje was heel erg ziek toen hij overleed. Dat is een groot verschil met jullie verhalen. Mijn moeder heeft er nooit over kunnen praten, tot nu toe. in die tijd was het: Niet zeuren, maar doorgaan. En geweest is geweest. Gelukkig is er nu wel ruimte voor om erover te praten.
Hemke, hopelijk gaat je schilderscursus door. Moeten jullie nog veel doen in huis? Buiten het tegels leggen en de woonkamer verven?
Het is hier koud, maar prachtig weer. Ik zo een rondje lopen. Lekker de frisse lucht in.
Fladderak, wat verschrikkelijk dat je zus zo overleden is.
Het verschrikkelijke verhaal van Lientje kende ik al. Ik krijg daar elke keer weer rillingen van.
Mijn broertje was heel erg ziek toen hij overleed. Dat is een groot verschil met jullie verhalen. Mijn moeder heeft er nooit over kunnen praten, tot nu toe. in die tijd was het: Niet zeuren, maar doorgaan. En geweest is geweest. Gelukkig is er nu wel ruimte voor om erover te praten.
Hemke, hopelijk gaat je schilderscursus door. Moeten jullie nog veel doen in huis? Buiten het tegels leggen en de woonkamer verven?
Het is hier koud, maar prachtig weer. Ik zo een rondje lopen. Lekker de frisse lucht in.
zaterdag 17 oktober 2020 om 10:22
Weer enorm maf gedroomd vannacht. Hilarisch maar op het laatst had ik geen zin meer om ergens achteraan te rennen en werd ik wakker
.
Beetje gek weer hier momenteel. Zostraks bij het ontbijt was het heel zompig, net heeft het even geregend en nu lijkt de zon er een beetje door te komen, ik zie in ieder geval weer wat blauwe flarden.
Heb alleen al de hele ochtend nare steken in mijn zij. Volgens de internist komt dat omdat mijn spieren niet stevig genoeg zijn en mijn zwevende rib dan teveel in mijn organen prikt. Mijn vriend zegt: ja hoor, amahoela. Dit is toch niet normaal?! Haha. Nou ja, er is vorig jaar al uitgesloten dat het iets anders is.
Beetje gek weer hier momenteel. Zostraks bij het ontbijt was het heel zompig, net heeft het even geregend en nu lijkt de zon er een beetje door te komen, ik zie in ieder geval weer wat blauwe flarden.
Heb alleen al de hele ochtend nare steken in mijn zij. Volgens de internist komt dat omdat mijn spieren niet stevig genoeg zijn en mijn zwevende rib dan teveel in mijn organen prikt. Mijn vriend zegt: ja hoor, amahoela. Dit is toch niet normaal?! Haha. Nou ja, er is vorig jaar al uitgesloten dat het iets anders is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 17 oktober 2020 om 11:41
Nee geen kinderen, mijn zwager was een stuk ouder dan zusje. Hij had al 2 kinderen en we hebben gelukkig met allemaal nog veel contact.
Hier vreselijk uitgeslapen, schrok om 11 uur wakker. Zit net aan de koffie.
Fijne dag allemaal!