Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu

woensdag 11 november 2020 om 19:33
Bij ons ook code rood maar wel kinderen gehad uit de buurt. Van tevoren is gevraagd op de buurtapp waar ze welkom waren.
Ik heb 10 ukkies aan de deur gehad, kinderen boven de 6 heb ik niet gezien. Had zakjes chips die ik coronaproof met zo'n knijpstok overhandigde.
Ik heb 10 ukkies aan de deur gehad, kinderen boven de 6 heb ik niet gezien. Had zakjes chips die ik coronaproof met zo'n knijpstok overhandigde.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
woensdag 11 november 2020 om 20:31
Verder heb ik een lekkere maaltijd gekookt vandaag met ijs toe. Als je niet uit eten kunt op je trouwdag maak je er gewoon thuis wat van.
Rare dag op het werk. Afwisselend rustig met heel druk.
Ook weer een onverwacht iets met een bewoner die opeens heel hard achteruit ging. Dat zijn altijd verdrietige momenten.
Je bouwt toch een band op.

Ook weer een onverwacht iets met een bewoner die opeens heel hard achteruit ging. Dat zijn altijd verdrietige momenten.
woensdag 11 november 2020 om 20:38
Bij ons leeft Sint Maarten totaal nietlientje69 schreef: ↑11-11-2020 19:33Bij ons ook code rood maar wel kinderen gehad uit de buurt. Van tevoren is gevraagd op de buurtapp waar ze welkom waren.
woensdag 11 november 2020 om 20:39
Gefeliciteerd Lientje en manlientje69 schreef: ↑11-11-2020 20:31Verder heb ik een lekkere maaltijd gekookt vandaag met ijs toe. Als je niet uit eten kunt op je trouwdag maak je er gewoon thuis wat van.![]()

Wij morgen

woensdag 11 november 2020 om 20:57
Gefeliciteerd met je trouwdag, Lientje!
hier werd qua St. Maarten geadviseerd dat het wel kon, maar afstandhouden. Alle ouders staan toch altijd ver van de deur vandaan. Groepjes waren kleiner, want niet allemaal ouders bij elkaar. Wel leuk. En mensen die kennis maakten met m'n minibieb en dan ook maar gelijk een boek meenamen
Kinderen die liedjes door elkaar haalden (twee tomaten, ene had een rokje aan, euh...
.. kale kop)
Voor de niet St. Maarten kenners:
het is of
koeien staarten, meisjes rokjes aan, daar komt St. Martinus aan
of
Daar liepen 2 tomaten, de ene had een petje op de andere had een kale kop
Dat zijn trouwens ook gelijk de énige liedjes die ik gehoord heb. Dat is dan wel wer jammer. 1 groepje jongetjes deed nog hun best op een langer liedje. Een aantal jaren terug leerde ik elke keer weer mooie liedjes bij.
hier werd qua St. Maarten geadviseerd dat het wel kon, maar afstandhouden. Alle ouders staan toch altijd ver van de deur vandaan. Groepjes waren kleiner, want niet allemaal ouders bij elkaar. Wel leuk. En mensen die kennis maakten met m'n minibieb en dan ook maar gelijk een boek meenamen

Kinderen die liedjes door elkaar haalden (twee tomaten, ene had een rokje aan, euh...

het is of
of
Dat zijn trouwens ook gelijk de énige liedjes die ik gehoord heb. Dat is dan wel wer jammer. 1 groepje jongetjes deed nog hun best op een langer liedje. Een aantal jaren terug leerde ik elke keer weer mooie liedjes bij.
Later is nu

woensdag 11 november 2020 om 21:00
Nee, gisteren. Het bezoek aan het ziekenhuis was tê zwaar en intensief en duurde te lang. Ik was zo blij dat we echt pal voor de deur konden parkeren. Niet om de luxe, maar gewoon om het fysieke.

woensdag 11 november 2020 om 21:04
@Lientje: gefeliciteerd met je trouwdag. En @Puck: jij ook alvast.
@bevolkingsonderzoek: ik laat elke vijf jaar een uitstrijkje maken. Gewoon bij de huisarts. Ik ga nooit naar het bevolkingsonderzoek.
Ook niet voor borstonderzoek. Ik check zelf en laat eens in de zoveel tijd de huisarts voelen. Bij onregelmatigheden, zal ik in eerste instantie kiezen voor een echo (doen ze meestal pas als er iets uit een mammografie komt).
@Noglangnietjarig: wat heftig zeg, dat jij al zolang klachten hebt. Ik heb ooit eens een mri van mijn nek gehad. Dat duurde niet zo gek lang. Blij, want ik kan ook niet zo lang platliggen. Hoop dat het voor jou te doen is.
Hier: midden in de verhuizing. Huis is verkocht, volgende week wordt het contract getekend. En de week erna verhuis ik al (oplevering duurt nog even), dus veel inpakken en sjouwen. Wat mijn lijf niet ten goede komt. En mijn geest ook niet. Ik was vannacht om 3.15 wakker en heb niet meer geslapen.
@Suzy: bedankt voor je tip om te zoeken naar een goed ziekenhuis in de buurt. Geen kinderwens (meer) want in de overgang, en al in het "bezit" van een heerlijke dochter van bijna 6. Eigenlijk wil ik het ziekenhuis aanhouden waar ik nu al ben. Dat is gek genoeg geen ziekenhuis in mijn eigen huidige woonplaats, maar 1 op bijna 1,5 uur reistijd. Stel dat ik in Assen ofzo ga wonen, dan wordt de reistijd aanzienlijk meer. Maar ergens heb ik dat er voor over.
Ook je tip ten aanzien van het zoeken van huizen in het noorden vanuit het midden van het land neem ik ter harte. Ik ben op zoek naar een huurhuis overigens en ben van plan daarvoor een huurmakelaar in te schakelen.
@bevolkingsonderzoek: ik laat elke vijf jaar een uitstrijkje maken. Gewoon bij de huisarts. Ik ga nooit naar het bevolkingsonderzoek.
Ook niet voor borstonderzoek. Ik check zelf en laat eens in de zoveel tijd de huisarts voelen. Bij onregelmatigheden, zal ik in eerste instantie kiezen voor een echo (doen ze meestal pas als er iets uit een mammografie komt).
@Noglangnietjarig: wat heftig zeg, dat jij al zolang klachten hebt. Ik heb ooit eens een mri van mijn nek gehad. Dat duurde niet zo gek lang. Blij, want ik kan ook niet zo lang platliggen. Hoop dat het voor jou te doen is.
Hier: midden in de verhuizing. Huis is verkocht, volgende week wordt het contract getekend. En de week erna verhuis ik al (oplevering duurt nog even), dus veel inpakken en sjouwen. Wat mijn lijf niet ten goede komt. En mijn geest ook niet. Ik was vannacht om 3.15 wakker en heb niet meer geslapen.
@Suzy: bedankt voor je tip om te zoeken naar een goed ziekenhuis in de buurt. Geen kinderwens (meer) want in de overgang, en al in het "bezit" van een heerlijke dochter van bijna 6. Eigenlijk wil ik het ziekenhuis aanhouden waar ik nu al ben. Dat is gek genoeg geen ziekenhuis in mijn eigen huidige woonplaats, maar 1 op bijna 1,5 uur reistijd. Stel dat ik in Assen ofzo ga wonen, dan wordt de reistijd aanzienlijk meer. Maar ergens heb ik dat er voor over.
Ook je tip ten aanzien van het zoeken van huizen in het noorden vanuit het midden van het land neem ik ter harte. Ik ben op zoek naar een huurhuis overigens en ben van plan daarvoor een huurmakelaar in te schakelen.
woensdag 11 november 2020 om 21:04
Dank je Puck en kwebbel.
Kwebbel, dat ga je morgen dan wel weer bezuren maar dan heb je in elk geval een leuke dag gehad.
Ik heb wel meer pijn ook nu dan afgelopen tijd maar dat is logisch gezien de herfstmaanden weer volop draaien .
Desalniettemin valt het me, gezien de drukte en vele uren die ik nu per week draai ( deze week 30 uur werken, 8 uur school en dan mijn huiswerk en huishouden nog) alles mee.
Had beroerder gekund.
Zowel voor mijn lichaam als voor mijn financiën is de verandering van baan best een goede keuze geweest.
Mijn onzekerheid ben ik nog niet helemaal kwijt. Vooral bij stresssituaties en bij verpleegtechnische handelingen denk ik echt: oef, moet ik dit volgend jaar allemaal doen? En kan ik dat allemaal? Zal ik geen fouten maken?
Kan ik dat allemaal wel aan alleen?
Er is nog wel wat werk aan de winkel voor me qua zelfvertrouwen dus.
Gelukkig straal ik dat niet uit.
Als ik zeg dat het mijn eerste jaar is zeggen ze: echt? Dacht dat je al járen ervaring had!
Kwebbel, dat ga je morgen dan wel weer bezuren maar dan heb je in elk geval een leuke dag gehad.
Ik heb wel meer pijn ook nu dan afgelopen tijd maar dat is logisch gezien de herfstmaanden weer volop draaien .
Desalniettemin valt het me, gezien de drukte en vele uren die ik nu per week draai ( deze week 30 uur werken, 8 uur school en dan mijn huiswerk en huishouden nog) alles mee.
Had beroerder gekund.
Zowel voor mijn lichaam als voor mijn financiën is de verandering van baan best een goede keuze geweest.
Mijn onzekerheid ben ik nog niet helemaal kwijt. Vooral bij stresssituaties en bij verpleegtechnische handelingen denk ik echt: oef, moet ik dit volgend jaar allemaal doen? En kan ik dat allemaal? Zal ik geen fouten maken?
Kan ik dat allemaal wel aan alleen?
Er is nog wel wat werk aan de winkel voor me qua zelfvertrouwen dus.
Gelukkig straal ik dat niet uit.
Als ik zeg dat het mijn eerste jaar is zeggen ze: echt? Dacht dat je al járen ervaring had!

woensdag 11 november 2020 om 21:09

woensdag 11 november 2020 om 21:13
Ja, die tijdelijke woning is er. En daar kan ik met dochter zonder schopstoel blijven. Het wordt pas problematisch als de hoofdbewoner komt te overlijden. Ik mag daar gewoon ingeschreven staan, maar ik word geen medehuurder. Dus bij overlijden is er een probleem. Maar goed, een groter probleem is dan echter het gemis en de rouw. Hoofdbewoner is na mijn dochter de meest dierbare persoon in mijn leven.
Op de zoektocht staat dus geen druk. Maar ik wil eigenlijk wel uiterlijk komende zomer op de plek van bestemming zijn. Ik snak ernaar om de randstad te verlaten en de rust van het noorden op te zoeken.
Amsterdam was mooi en ik heb hier een goede tijd gehad, maar het is tijd om een nieuwe stap te zetten.

woensdag 11 november 2020 om 21:29
Nou inderdaad. Het is allemaal zo snel gegaan. 9 oktober bedacht dat het nu de tijd is om te verhuizen (dacht er al langer over). 30 oktober ging mijn huis de verkoop in. 10 november verkocht. 23 november verhuizen.
Het is goed zo. Maar ik heb het er met vlagen heel moeilijk mee.
Om inderdaad over de fysieke factor maar niet te spreken.
woensdag 11 november 2020 om 21:36
Oh ik dacht ook in Amsterdam. Tsja, dan wordt het lastiger.
Richting Groningen en Friesland zijn de huizen wel een stuk goedkoper.
Maar dan moet je wel ver reizen inderdaad
woensdag 11 november 2020 om 22:16
Wat akelig, Bridge , nu de pijn toe neemt.
Dus toch maar weer rusten ?
Jammer, Puck, Sint Maarten is best heel erg leuk, als die kinderkopjes ,het zingen en dan de lampions bewonderen .
Voor jou en jouw man, albast gefeliciteert met jullie trouwdag.
Lientje, jij ook gefeliciteert met jullie trouwdag.
Dreamer,,leuk. Zingende kinderen en dan ook boeken laten mee nemen , perfect.
Ehr, verhuizen naar het Noorden, is best te doen, je hebt hier meer huis voor het geld,wat je in he5 westen moet betalen voor een woning.
Het is ook wat betreft ziekenhuizen goed te doen.
Ehr, ik heb je een pb gestuurd.
Ik ben voor een half jaar terug verhuisd en geen spijt gehad.
Wel dat ik mijn vertrouwde dingen niet meer om mij heen zie, bekende gezichten in de winkels, dat is allemaal weg.
Mijn man en ik hebben hier een nieuwe start gemaakt.
Dat valt niet altijd mee, heb je iets, dan gaat alles dicht vanwege d Corona .
Tja ,Sint Maarten, voordat de Corona beperkingen werd mij verteld,dat er meer dan 100 kinderen zouden komen.
Ik heb toen al snoep in geslagen, er zijn maar 16 geweest, kleine kinderen, op afstand zingen, ik had zakjes snoep in een emmertje aan een lange stang, wat afstand betreft was alles in orde.
Maar nu zit ik hier met snoep.wat wijzelf niet lusten.
Morgen maar kijken, waar ik het naar toe kan brengen .
Dus toch maar weer rusten ?
Jammer, Puck, Sint Maarten is best heel erg leuk, als die kinderkopjes ,het zingen en dan de lampions bewonderen .
Voor jou en jouw man, albast gefeliciteert met jullie trouwdag.
Lientje, jij ook gefeliciteert met jullie trouwdag.
Dreamer,,leuk. Zingende kinderen en dan ook boeken laten mee nemen , perfect.
Ehr, verhuizen naar het Noorden, is best te doen, je hebt hier meer huis voor het geld,wat je in he5 westen moet betalen voor een woning.
Het is ook wat betreft ziekenhuizen goed te doen.
Ehr, ik heb je een pb gestuurd.
Ik ben voor een half jaar terug verhuisd en geen spijt gehad.
Wel dat ik mijn vertrouwde dingen niet meer om mij heen zie, bekende gezichten in de winkels, dat is allemaal weg.
Mijn man en ik hebben hier een nieuwe start gemaakt.
Dat valt niet altijd mee, heb je iets, dan gaat alles dicht vanwege d Corona .
Tja ,Sint Maarten, voordat de Corona beperkingen werd mij verteld,dat er meer dan 100 kinderen zouden komen.
Ik heb toen al snoep in geslagen, er zijn maar 16 geweest, kleine kinderen, op afstand zingen, ik had zakjes snoep in een emmertje aan een lange stang, wat afstand betreft was alles in orde.
Maar nu zit ik hier met snoep.wat wijzelf niet lusten.

Morgen maar kijken, waar ik het naar toe kan brengen .
woensdag 11 november 2020 om 23:43
Mijn dochter had met de klas een nieuw liedje gemaakt, wel op de melodie van een bestaande. Zet hem wel even in de app morgen.Dreamer schreef: ↑11-11-2020 20:57Gefeliciteerd met je trouwdag, Lientje!
Kinderen die liedjes door elkaar haalden (twee tomaten, ene had een rokje aan, euh..... kale kop)
![]()
het is of
of
En de tomaten hadden twee jongens hier een hele lange variant van.
Dochter had ook nog:
Sint Martinus mik mak,
Mijn moeder doet een flik flak
Mijn vader maakt een salto
Boven op de auto
(Beter dan mijn vader is een dikzak, mijn moeder is een dunnetje, geef me een peppermunnetje. Of: mijn vader kijkt naar tiktak, mijn moeder kijkt naar sesamstraat, dat is wel een centje waard).
Leuk dat ze boekjes meenamen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 11 november 2020 om 23:50
Ze krijgen gelukkig andere mammografie-apparaten, die hoeven niet meer zo hard te drukken.EHR schreef: ↑11-11-2020 21:04@Lientje: gefeliciteerd met je trouwdag. En @Puck: jij ook alvast.
Bevolkingsonderzoek borstkanker zal ik straks (over tien jaar pas) ook niet onder vallen omdat ik toch elk half jaar controle heb (mri en mammo) en als ik wel een volledige reconstructie krijg is mijn kans op borstkanker nog maar drie procent dus dan hoeft het ook niet meer.
Spannend dus met de verhuizing even. Rustig aan dus en veel aan anderen overlaten. Wat vindt je dochter ervan?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.