Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
@Nanku, je moet doen wat bij je eigen budget past hoor, het is jouw geld.

@Lien, frustrerend. Kun je wat bijkomen van vandaag?

@NNJ, het gaat hier niet zo lekker. Vanochtend voor het eerst na de operatie weer de deur uit. Een afspraak bij de psycholoog. Toen kwam ik erachter dat de boel nog wel erg pijnlijk en beurs is en het leverde me fors meer pijn op. Ook meer zenuwpijn in beide benen. Mijn nek begint ook meer op te spelen (ik mis de fysiotherapeut!) en dat betekent ook meer zenuwpijn in de armen.

De neuroloog van de hoofdpijnpoli (verwarrend, twee neurologen) heeft besloten dat de bètablokker inderdaad opgehoogd moet worden en dat ik binnen een week na de start daarvan een ECG moet laten maken in het ziekenhuis. Dus dat betekent dat ik vrijdag wéér naar het ziekenhuis moet. Volgende week en die week daarna ook dus het is al druk zat. De MDL kliniek belde of de afspraak met de chirurg die eind december stond, vervroegd kan worden dus dat komt er ook nog tussendoor, midden in de drukte.
Voor mijn doen is het erg druk dus de komende weken.

Sorry, ik ventileer het nu hier allemaal even.

Ik was vanochtend doodop toen ik thuis kwam dus ik heb heerlijk geslapen vanmiddag, dat dan weer wel :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lientje ik heb ook meer last .. zou het toch het weer zijn ?

Bridge.. Ja zo blijf je inderdaad bezig. Kost veel tijd en energie helaas.
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 26-11-2020 16:09
37.04% gewijzigd
Jeetje Bridge, zo blijf je bezig inderdaad..

@nanku cadeau's lijken de laatste jaren wel steeds duurder te worden.. Ik weet nog goed dat ik vorig jaar een cadeautje ging kopen voor kind van vriendin. Ik schrok me wezenloos van de prijzen die ze vroegen in die winkel.. Allemachtig zeg.
Ik heb vandaag toch ook wat last van pijntjes. En ben moe dus ik duik er dadelijk in, na het douchen.
De pijn in mijn schouder is gelukkig over.

Hopelijk heeft iedereen een goede nachtrust, welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Bridge dat zijn wel veel afspraken. En het niet alleen de afspraak, de reis van en naar ziekenhuis en het wachten daar kost ook tijd.

Nankuru geen idee of het in het weer zit. Maar ik word er niet blij van.
Ik zit de hele avond al op de bank mijn pijn weg te vreten. Borrelnoten en chocolade :facepalm:
Zou wat gezonds moeten nemen , dit is stom natuurlijk maar ik vind mezelf op dit moment even heel erg zielig. :cry:

Gaat wel weer over. Morgen . Of overmorgen. Of anders volgende week wel.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 21:38
0.20% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zo Bridge, je hebt er een dagtaak aan :O

Ik zou even met de ouders in overleg, Nanku. Dat je de cadeaus wat duur vindt voor jouw portemonnee en waar je ze ook blij mee kunt maken. Doe anders een leuk boekje ofzo, geschikt voor de leeftijd. Het mooie is, bij kinderen die nog geloven kun je bijna geen fouten maken (bij ons kregen ze sokken in hun schoen en een pyjama... helemaal goed, van Sinterklaas, ze hadden het nodig en ik had een schoencadeau)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Even lief zijn voor jezelf Lientje :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-11-2020 21:26
Even lief zijn voor jezelf Lientje :redrose:
Ik moet juist strenger zijn voor mezelf. Ik ben volgens mij alweer 2 kg zwaarder door al dat toegeven en lief zijn voor mezelf de afgelopen 2 weken. :P

Nog even goed nieuws: dochter is wederom negatief getest gelukkig. :thumbsup:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
23-11-2020 21:13
Jeetje Bridge, zo blijf je bezig inderdaad..

@nanku cadeau's lijken de laatste jaren wel steeds duurder te worden.. Ik weet nog goed dat ik vorig jaar een cadeautje ging kopen voor kind van vriendin. Ik schrok me wezenloos van de prijzen die ze vroegen in die winkel.. Allemachtig zeg.
Bizar hè. En zeker lego.
Ik heb voor een neefje een adventskalender van lego gekocht. Was iets van 17 euro ofzo. Was nog te doen. Elke dag een vakje en aan het eind een leuk legoding.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
@ Nanku, kan je anders niet samen doen met andere ooms/tantes?
Vaak krijgen ze toch teveel pakjes om overal nog heel blij mee te zijn.....

@ Lientje, vervelend dat je zoveel pijn hebt :( . Of het nou komt door het weer, het minderen van je medicijnen of door de drukte maakt dan ook niet zoveel uit. Die pijn voel je en dan mag je je best wel eens even zielig voelen. Geniet van de chocolade en borrelnootjes. Voor vandaag dan :P
Hoop dat je je morgen beter voelt. Sterkte :hug:

@ Dreamer, fijn die laptopstandaard. Zal ook je werkhouding door verbeteren.

@ Suzy, de zin nog een beetje gekomen vandaag?

@ Bridge, jeetje dat zijn nog al wat afspraken. Kost weer een hoop tijd en energie. Hopen dat je er wel baat bij hebt.
Heb je je lijstje nog meegenomen naar de psycholoog?

@ Kwebbel, slaap lekker en morgen hopelijk goed uitgerust.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
23-11-2020 21:41
Ik moet juist strenger zijn voor mezelf. Ik ben volgens mij alweer 2 kg zwaarder door al dat toegeven en lief zijn voor mezelf de afgelopen 2 weken. :P

Nog even goed nieuws: dochter is wederom negatief getest gelukkig. :thumbsup:
Lief op een andere manier dan met lekker eten dan ;-)) Door echt je rust te nemen, bijvoorbeeld, en je niet schuldig te voelen dat je niet aan het leren bent. Na wat jij vandaag allemaal gedaan hebt, is het geen wonder dat je lichaam wat energie zoekt, natuurlijk.

fijn van dochter! :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
23-11-2020 21:09
De cadeaus komen van sinterklaas dus een cadeaubon is helaas geen optie. We gaan eens kijken welke lego er te vinden is die wel enigszins in het budget past.

Lientje ik heb ook meer last .. zou het toch het weer zijn ?

Bridge.. Ja zo blijf je inderdaad bezig. Kost veel tijd en energie helaas.
Wat is het budget per kind? Er is genoeg Lego in verschillende prijsklassen natuurlijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-11-2020 21:26
Zo Bridge, je hebt er een dagtaak aan :O

Ik zou even met de ouders in overleg, Nanku. Dat je de cadeaus wat duur vindt voor jouw portemonnee en waar je ze ook blij mee kunt maken. Doe anders een leuk boekje ofzo, geschikt voor de leeftijd. Het mooie is, bij kinderen die nog geloven kun je bijna geen fouten maken (bij ons kregen ze sokken in hun schoen en een pyjama... helemaal goed, van Sinterklaas, ze hadden het nodig en ik had een schoencadeau)
Jij hebt mijn stiefdochter nog niet meegemaakt 🤣. Vooral die van 11 is echt altijd zo ontevreden... Dat is ook niet zo leuk cadeautjes kopen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, heb net geplast maar moet alweer 😅.

De zin kwam wel toen ik er was en hoorde dat er meer collega’s niet zo blij zijn met de interimdirecteur.

Soms denk ik dan dat het echt aan mijzelf ligt.

Deels wellicht, maar ben ook zo ontzetten bekaf weer en toen bedacht ik me dat ik weer de b12 was vergeten vorige week. Kan mijzelf wel voor mijn kop slaan.

Morgen om 8:00 bij de tandarts zijn voor dochter. 2 kiezen eruit en donderdag beugel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
@puck, lijst komt volgende week aan bod.
Alle reacties Link kopieren
Bridge en iedereen hier :hug:
Welterusten.
lientje69 schreef:
23-11-2020 21:43
Bizar hè. En zeker lego.
Ik heb voor een neefje een adventskalender van lego gekocht. Was iets van 17 euro ofzo. Was nog te doen. Elke dag een vakje en aan het eind een leuk legoding.
Maar echt!
17 euro is nog te doen inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-11-2020 22:49
Jij hebt mijn stiefdochter nog niet meegemaakt 🤣. Vooral die van 11 is echt altijd zo ontevreden... Dat is ook niet zo leuk cadeautjes kopen.

Ja, maar die gelooft niet meer. Zolang ze geloven is het van en dan is het goed :proud:
1x kreeg de één een Ajaxpyjama (groot Ajaxfan) en de ander één van Feyenoord (houdt niet van voetbal, maar als het dan voetbal is, dan maar Feyenoord). Sja, kon man niets van zeggen, natuurlijk :lol:

EN goedemorgen. Ik betwijfel nu even of de yoga gisteren wel zo'n goed idee was :P
(spierpijn dus, nogal) Ik heb niet eens zoveel anders gedaan dan vorige week.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hier heel veel rare dingen gedroomd. Kwam bijna mijn bed niet uit vanochtend.. wat is het huis in huis zeg! brr even wennen weer die overgang.

Dat lijkt mij inderdaad echt niet leuk cadeaus kopen als iemand ontevreden reageert. Ik heb ook geen zin om te werken deze week. Mijn energie is op en kom niet meer opgeladen.
Alle reacties Link kopieren
Koud in huis, neem ik aan, Nanku? ;-))
Ja, hier ook. Duurt toch even voordat het warm is en als je stil zit (werkt) voel je dat extra, vind ik.

Ik denk dat ik vanmiddag vrij neem. Heb donderdag een lange werkdag en vrijdag kan ik ook niet vrij nemen. Ik wil nog schoenen kopen en daarvoor zal ik toch ééns naar de winkel moeten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Koud ja! Ik de keuken is de vloerverwarming aan, nu gaat de houtkachel aan, want geen zon in huis is mij te koud.
Heerlijk Dreamer, schoenen kopen!
Uitslag staat ook op mijn ziekenhuis. Vernauwingen, dus ik hoef de huisarts niet meer te bellen.
Nu een beetje vaart erachter dan kan ik fris en fruitig het nieuwe jaar in.
Zoon belt met rwd, hij heeft al vanaf eind januari álle rijbewijzen, maar krijgt het steeds maar niet op zn rijbewijs bijgeschreven. Normaal moet de gemeente dat doen oid, in ieder geval dáár moet hij zijn voor zn rijbewijs, maar hij wordt steeds heen en weer gestuurd. Tis onderhand bijna december.
Alle reacties Link kopieren
Nou , als je nog genoeg vrije uren hebt Dreamer dan kan dat toch?
Ik ga zo even de stad in met oudste, deze heeft panty's nodig.
Verder heb ik tot 9 uur in bed gelegen vanmorgen, was niet de bedoeling want ik heb nog zoveel te doen maar dat schuif ik dan maar op.
Mijn pijn is gelukkig gezakt , nog niet naar een aanvaardbaar niveau helaas voor mij maar wel al een stuk minder.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje bah :hug:
Alle reacties Link kopieren
Het gaat gewoon om gympen hoor, NLNJ. Ik heb van die hardloopschoenen, met een stoffen laag en die gaat altijd kapot bij de dikke teen. Toch lopen die schoenen het lekkerst voor m'n achillespees, omdat de hiel hoger is. Ik heb echte goede wandelschoenen geprobeerd, maar die geven juist meer last
Wat stom van dat rijbewijs. Moet je dan niet een nieuw rijbewijs aanvragen?

Lekker uitgeslapen dus, Lientje :) Misschien hielp dit tegen de pijn.

En br.. panty's.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Man heeft dat ook . Steeds een nieuw rijbewijs aanvragen. Zijn vrachtwagen vervalt bijvoorbeeld in april. Kost dan in april een nieuw rijbewijs. Zijn aanhanger vervalt dan in december. Wéér een nieuw rijbewijs. Een jaar later vervalt zijn code 95. Wéér een nieuw rijbewijs. En dan zijn auto nog. :cry:
Kost bakken geld.
Ik begrijp denk ik dus dat je zoon alles op één datum qua vervallen wil hebben njlj?
Schier onmogelijke opdracht inderdaad.
Wij nemen ons verlies maar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven