Gezondheid alle pijlers

Kneuzing

14-06-2015 21:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week dinsdag mijn voet lekker hard gestoten en daarbij twee tenen gekneusd. Ik ben gewoon doorgelopen, het gaat ook wel beter, maar bij het lopen doet het nog steeds zeer.

Nu ga ik op citytrip en daar loop ik de hele dag. Ik vraag me daarom af of iemand nog een tip heeft waar ik niet aan gedacht heb of dat ik het gewoon uit moet zingen. Goede schoenen heb ik al.
intapen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mits het niet je grote teen is: tape twee tenen aan elkaar. Liefst een bezeerde aan een goede, dan wordt je bezeerde teen ondersteund en wordt de last er wat afgehaald. Zo worden gebroken tenen ook vaak behandeld, alleen met de grote teen is het een ander verhaal (die is te belangrijk voor je balans ed.)
Ik denk dat intapen het alleen maar pijnlijker maakt. Jouw methode is in ieder geval niet mogelijk.

Ik merk dat ik het minste last heb als ik op blote voeten loop. Maar ja, om nu op blote voeten op vakantie te gaan
Oh bummer... Misschien heb ik t ook neiet helemaal lekker uitgelegd. Instructiefilmpje ter verduidelijking: http://m.youtube.com/watch?v=opnpcyO5vx0

Meer tips heb ik niet helaas is t nog erg gezwollen oid, dat blote voeten het fijnst is?
Weet je zeker dat het niet gebroken is?

Ik had het de dag voor mijn trouwen en voelde gek genoeg niets toen ik mijn hakken aantrok. Ik denk dat die (nieuwe) schoenen het een soort van spalkten. Misschien even kijken of je nog strakkere schoenen ergens hebt?
Gezwollen is het niet meer, wel paars/groen/blauw.

Ik heb geen idee of het gebroken is NZ Ik ga er maar niet van uit. Voor de vakantie heb ik nieuwe schoenen, maar pijn doet het nog wel. Maar goed, ik ga er vast niet dood aan
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 juni 2015 @ 22:03:

Gezwollen is het niet meer, wel paars/groen/blauw.

Ik heb geen idee of het gebroken is NZ Ik ga er maar niet van uit. Voor de vakantie heb ik nieuwe schoenen, maar pijn doet het nog wel. Maar goed, ik ga er vast niet dood aan Maar zitten die ook strak. Echt, mijn schoenen waren een hel om in te komen (bruiloft, dus "wie mooi wil zijn, enz). Maar toen ze eenmaal zaten... Ge-Wel-Dig!!
quote:NummerZoveel schreef op 14 juni 2015 @ 22:06:

[...]

Maar zitten die ook strak. Echt, mijn schoenen waren een hel om in te komen (bruiloft, dus "wie mooi wil zijn, enz). Maar toen ze eenmaal zaten... Ge-Wel-Dig!!

Ja, ze zitten behoorlijk strak.

(en dat soort trouwschoenen had ik ook, helaas heb ik ze drie maanden later op een modderige begraafplaats geruïneerd)
ja mijn tip;

zo'n hop on/hop of bus voor je city trip :-)
Hoe weet je dat het niet gebroken is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oeh dat kan zo lang duren. Leg sávonds in ieder geval je pootje omhoog. Sterkte!
quote:absor schreef op 14 juni 2015 @ 22:11:

ja mijn tip;

zo'n hop on/hop of bus voor je city trip :-)

Nee

Dan maar pijn
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2015 @ 22:11:

Hoe weet je dat het niet gebroken is?Dat weet ik niet zeker.
quote:tekenis schreef op 14 juni 2015 @ 22:28:

Oeh dat kan zo lang duren. Leg sávonds in ieder geval je pootje omhoog. Sterkte!Dank je!
Dat is niet zo slim laat even een foto maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 14 juni 2015 @ 22:36:

Dat is niet zo slim laat even een foto maken.Dat wordt dan na de vakantie, zo lang ben ik niet weg. Voor de behandeling maakt het volgens mij ook geen wezenlijk verschil.
Ik heb dit laatst aan de hand gehad met mijn 'ringteen'.

Foto's maken ze idd niet omdat de behandeling bij kneuzing of breuk hetzelfde is (grote teen uitgezonderd). Wat hier boven al gezegd is: tape de geblesseerde teen aan de naastliggende teen, van onder tot boven en kruislings. Het tapen deed bij mij pijn, maar eenmaal getaped was de pijn veel minder. Door het spalken kan de zere teen niet meer buigen.

Vergeet niet een klein stukje verbandgaas tussen de tenen te doen om smetten te voorkomen. Tape niet nat laten worden met douchen (ook ivm smetten).

Regelmatig opnieuw tapen. Bij mij zo'n 6 weken geduurd. Ik voel de teen nu nog maar kan er wel op lopen en hij heeft weer bijna overal zijn normale kleur terug.

Arts raadde mij aan om stevige schoenen aan te doen, bergschoenen oid.
Voor die tijd regelmatig insmeren met Arnica gel/zalf. Bij mijn zoon smeer ik dat op blauwe plekken en ze verdwijnen sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven